Gå til innhold

El rett etter mens når man har kort syklus, eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med hun som skriver at du bør bruke eggløsningstester. Der kan det også variere om man får det til å slå ut - mine slår som regel bare ut på kveld, og ikke om morgenen.

En overbevisende venninne fikk meg til å begynne å måle temperaturen min hver morgen for noen måneder siden, og det har hjulpet meg til å forstå periodene mine :) Temperaturmålinger kan ikke si på forhånd at du får eggløsning eller under eggløsningen, men den viser i etterkant en økning i temperaturen hvis du har hatt eggløsning. Sammen med en test på forhånd da så er det greiere å "lese" og forstå perioden din. Jeg har på denne måten blitt veldig bevisst mine tegn på eggløsning og hva de betyr. Jeg har funnet ut at eggløsningen min skjer akkurat når jeg får eggløsningssmerter, og at slimet som er som eggehvite kommer før smertene.

Jeg bruker fertilityfriend.com og registrerer temperaturen der og får kurver som er greie å lese. Trenger ikke være betalende medlem der, jeg er det ikke.

Til å begynne med litt "pes" å måle tempen, men nå har jeg bare klokka på ringing og så gjør jeg det uten å våkne ordentlig og så sover jeg videre - i helgene i hvert fall :) Bestem deg for å gjøre det noen måneder så får du bedre kontroll over din egen syklus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...