Gå til innhold

Fødesteder i Oslo

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Jeg bor ca 45-60 minutter kjøring fra Oslo sentrum. Med forrigemann hadde jeg hasteks på sykehuset her jeg bor, men har så utrolig dårlig erfaring med dette sykehuset at jeg ønsker å føde et annet sted. Oslo er nærmest da.

Noen som vil dele sine erfaringer med de forskjellige fødestedene der?

Nå skal det sies at pga hastekeisersnittet sist tar jeg ikke sjansen på å ikke ha leger og diverse utstyr til stede under fødsel sånn tilfelle noe skulle skje, så fødestuer er vel uaktuelt for min del.

Erfaringer/tips å dele? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143441638-f%C3%B8desteder-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

med forrige barn fødte jeg på Ullevål (2 år siden nå). Det positive er at det er mye flinke folk der, og at det er fint å bo på barselhotell sammen med mannen. Men når jeg var inne der, var det veldig travelt, og jeg synes oppfølgingen ble litt dårlig. Spesielt når jeg kom videre på barselhotellet og gjerne skulle snakket med noen angående fødselen (den var ikke så lett), det fikk jeg ikke anledning til selv om jeg spurte flere ganger. Så generelt er mitt inntrykk av Ullevål ikke så bra, men jeg kjenner flere som har vært superfornøyde der, så det er kanskje litt forskjellig hvordan folk oppfatter det, kanskje jeg bare var uheldig med min opplevelse.

Denne gangen skal jeg føde på Rikshospitalet. Jeg har hørt veldig mye positivt om Riksen fra venner som har født der, og jeg håper opplevelsen min der blir litt bedre enn sist. Minuset med Riksen er at de ikke har pasienthotell, men for min del er ikke det så viktig siden det nå er snakk om nr. 2, og pappaen må ta seg av ham uansett.

Jeg vet ikke om du ble noen klokere av dette? :) Hvis du får litt flere svar får du nok en mer nyansert tilbakemelding på Ullevål også. :)

P.S Hvis du skal ha plass i Oslo bør du søke tidlig, i hvert fall på Riksen, som fort blir full.

A-hus (Lørenskog) er min eneste erfaring, og sett bortifra en jordmor jeg ikke gikk overens med (som jeg heldigvis ikke endte opp med og ble erstattet med en fra himmelen ;-), så var jeg godt fornøyd. Nå har de også fått pasienthotell. Nye fine lokaler. Alt du kan ønske av smertestillende og mulighet for vannfødsel. De har jordmor som kan sette nåler om du ønsker det og de har Emblaprosjektet som gjør det mulig for deg å snakke med de på forhånd om du har fått skrekken. Jeg skal inn på samtale, selv om jeg ikke har fødselsangst. Jeg ønsker bare litt kontroll på forhånd ;-)

Den dagen jeg fødte så holdt de på å sette rekord på antall fødsler, men jeg merket aldri at det var travelt for de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...