Gå til innhold

Skal gå andre året på videregående til høsten, er gravid med termin i april.

Anbefalte innlegg

Håper jo at dette svangerskapet går bra, og at jeg faktisk får en baby i april :)

Lurer på hva slags rettigheter jeg har da.

Har lyst til å ta permisjon litt før babyen kommer, sånn at jeg kan være hjemme med babyen min istedenfor å stresse meg tilbake til skolebenken og eksamener med en gang. Er det mulighet for det? Jeg regner med jeg har rett på fødselspenger fra lånekassen?

Er det jeg som får hele permisjonen?

De fleste har sikkert gått og lagt seg nå, men poster dette nå som jeg husker det så får jeg heller dytte opp innlegget senere :)

Fortsetter under...

Noen lærer tillater det med at du kan få gå de siste månedene på skolen og ha med deg baby.. men dette er noe du må snakke med læreren/lærerene om.

Jeg hadde 1.5 år permisjon, men det var fordi jeg ikke fullførte det første halvåret på skolen(fra august til januar) så da begynte jeg på skolen igjen august 2010 (snuppa ble født januar 2009). men du kan søke permisjon fra april til neste april og ta de siste månedene på skolen når bebisen er rundt 1 år. men så spør det jo litt med bhg og slikt. Du vil nok få fødselstipend, men det får man jo ikke om sommeren så du vil ikke få i juli? tror bare det er den ene mnd. men kan godt være at man ikke får i juni også.

Selvsagt vil hun få fødselsstipend fra lånekassen når det er sommer, er helt andre regler enn når man studerer! Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt og ta eksamen før skoleåret er over dersom det lar seg gjøre, dvs noen kan passe babyen, du har mulighet og pumpe deg med melk, og at du ellers er frisk og rask!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...