Gå til innhold

Hvordan er formen hos september magene?

Anbefalte innlegg

Kunne vært artig å hørt hvordan dere har det nå om dagen =)

Jeg merker at jeg begynner å få en del vann i kroppen, og har litt hovne føtter spesielt om kvelden. Sliter med urolige føtter når jeg skal sove...

Merker at jeg blir tyngre, og har vanskeligere for å bevege meg rundt nå enn før sommerferien (er lærer så har jo hatt fri en stund).

Gleder meg over at jeg (bank i bordet) enda ikke har fått noen strekkmerker på magen, men kjenner at mageskinnet begynner å bli bra stramt!

Er i ellers fin form, og koser meg virkelig selv om folk rundt forventer at jeg skal være lei av å gå gravid =)

Fortsetter under...

Kjenner selv at jeg nesten for første gang i svangerskapet kan glede meg skikkelig over dette mirakelet:D Sliter med bekkenet, men begynner å få litt mer energi, og sover bedre på natten. Får mye vann i hender og bein på varme dager, men går ned igjen på kvelden.

Begynt i dag å vaske opp babyklær, og kjøpte ny vogn forrige uke:) Har det meste av utstyr fra før! Uke 34+4 i dag!

Det Gledes!!!!!

I dag har jeg 5 uker igjen og fikk sykemelding i dag for mine to siste arbeidsuker. Har hatt 4 uker ferie, men de to siste ukene har jeg hatt store plager i begge hendene og opp til albuene. Dette skyldes vann som presser på nervene. Det er verst på kveld, natt (kan våkne av store smerter i hendene) og om morgenen og gjør at jeg sliter med å holde rundt tannbørste, hårbørste, skjære over mat med kniv o.l. I mitt forrige svangerskap hadde jeg ingen plager så det er litt uvant med "elefantføtter" og dårlige hender pga vann i kroppen.

Men, utover det er jeg i bra form og synes det er helt greit at det er noen uker igjen :-)

Jeg har sluppet unna vann i kroppen hittil - ser jeg at jeg blir litt hoven på beina om jeg sitter for lenge, står og går en del, men har ikke noe i hendene eller ansiktet.

Er i fin form - sliter en del med nattesøvnen - sover urolig og er trøtt gjennom dagen. Jobber kun 50 % nå pga sykemelding, så jeg får litt tid til å ta meg inn igjen etter jobb.

Har heller ingen strekkmerker - og krysser fingre for at de ikke kommer på slutten heller. Hadde ikke noe slikt forrige gang - og da var magen stor på slutten - fikk 12 dager på overtid....

Må nok innrømme at jeg er litt smålei over å være tung og mindre mobil, så jeg gleder meg til at bebisen kommer ut..... :)

Hvis du er lærer, så ville jeg hvertfall hatt riktig overskrift på innlegget mitt! (Litt utenom saken, men...). Det heter septembermagene i ett ord (eller september-magene), og ikke "september magene", som du skriver... Du særskriver et ord som skal samskrives. Eller så blir det det samme som at "ananas ringer", eller at det selges "lamme lår" i butikkene... Hvis du skjønte eksemplene mine. ;-) Er bare så irriterende når ikke lærere kan skrive engang...

Kjære vene!

Om du har så jævlig lite å gjøre at du skal rette på overskrifter, så kan du i det minste stå frem med nick!! Er for meg et stort svakhetstegn hos folk når de ikke tør å stå for det de sier.

Utrolig lett å være feig og gjemme seg bak "anonym" for enkelte.

Lett å rettskrive når en er trøtt i trynet klokka ett om natta for ørtende kvelden på rad - selv om man er lærer...

Et nydelig eksempel på hvorfor jeg har vært lite aktiv inne på forumet!

Annonse

Formen min er veldig fin, og det har den i grunn vært hele veien! :)

Men merker at jeg kan hovne opp i beina om kvelden hvis jeg har sittet mye stille, eller det er veldig varmt... Merker også at jeg blir fortere anpusten enn før, men det er jo helt normalt. Ellers så gleder jeg meg til jeg kan begynne å sove på magen igjen! Kjedelig å bare kunne sove på sidene...

Har fått bittelitt strekkmerker over navlen, enda jeg har smurt meg med krem både morgen og kveld... :-/ Men leste at ca. 90% av alle gravide får strekkmerker, så da er det vel ikke så mye å gjøre med... Men hva betyr det? ;)

Kan ikke få sagt nok hvor mye jeg gleder meg nå! :) Har bare 40 dager igjen...! :)

Heihei.

Nå nermer det seg med stormskritt jenter :)

i dag er det 1 mnd til terminen min å gud hvor jeg gleder meg til å se den lille babyen i magen <3 :D

E veldig lei av å gå gravid.. selv om jeg ikke kan klage på formen, så er det tungt kjenner jeg. Litt plager med rygg, men går jevnlig til kiropraktor så det fungerer kjempebra :)

Tungt å snu seg i sengen nå.. gleder meg til magen blir mindre og jeg får holde vidunderet i armene.

Er en del aaktivitet.. hun skal ligge meg hodet nedover, men ikke festet enda Kjenner en del smerter og at jeg er "hoven" nedentil.. det er ubehagelg.

Helt utrolig å tenke på at man har et lite menneske inni der :)

Håper virkelig denne siste måneden går fort og at jeg kanskje kanskje er en heldig dame som får litt før tiden og ikke etter ;) (man kan jo håpe) ;)

Heisan :) jeg merker at jeg begynner og bli litt klar for og treffe leietakeren min :) men koser meg også veldig som gravid :) Men er veldig tungt nå da, ¨å prinsen i magen er veldig aktiv og vi har allerede våken netter :P ble nå sykmeld 100% fram til permisjon :) og der er godt :) jobber som hjelpepleier så har en tung jobb fysisk og psykisk.... Har også endel tanker ang hvordan fødselen vil starte og hvordan jeg opplever det hele :P Gru/Gleder meg :D Har ingen strekkmerker her heller og det er nå bra :D

Jeg har hatt ferie og vil bare ha et par dager igjen på jobb før jeg går ut i permisjon. Jeg har bekkenløsning som holdes i sjakk, men får mer og mer halsbrann om dagen. Jeg merker at jeg sover mye dårligere og kan ligge våken halve natten med leggkramper og "blodstopp" i lyskene. Samtidig er det så mye som skal gjøres klart før lillegutt kommer og det er så mye som skjer om dagen at vi aldri blir ferdig. Jeg gleder meg bare så mye til gutterommet står klart og vi kan slappe av og bare vente på ham. Nå de siste dagene syntes jeg han har vært utrolig rolig og kjenner litt på uroen når han gir så lite respons. Jeg skal til sv.kontroll på onsdag(første på 10 uker!) og gleder meg til å høre hjertelyd og få bekreftet at alt er i orden! I dag har jeg hatt skikkelig mens-smerter og og kjente på panikken om fødselen kunne komme nå.

Ellers har jeg gått jevnt og trutt opp i vekt, ender sikkert på ca. 16 kg + ved fødsel og kanskje uten strekkmerker siden jeg unngikk det føste gang (?). Ellers må jeg si at jeg gleder meg veldig til permisjonsstart og god tid til familien.

Er i veke 37 og sliiiiiter! Verker der det går ann å verke, og sutrer og klager heile tida. Har tre born frå før, og mykje å henge hendene i. I dag sette eg meg ned og "streika" ei stund. Føltes rett der og då ;) Er lærar eg og, og merkar at det gjorde godt med lang "ferie"! Har gått opp 12 kg så langt, men føler det er 100... Babyen ligg i tillegg i sete... juhuuu...

Gleda meg til det heile er overstått, og til å møte lille vidunderet! (ps: ser du slit med halsbrann..eit tips: Gaviscon! FANTASTISK middel)

Formen er bra, har igjen ca 6 uker til termin nå. Sliter med mye vann i kroppen, er veldig opphovnet og stiv når jeg våkner om morgenen. Syns selv jeg er veldig stor (større enn sist), men det er vel mest pga at det strammer veldig rundt magen, da lillegutt ligger langt fram.Er heldigvis ferdi på jobb, har ferie og skal bruke avspasering den siste uka før jeg går ut i permisjon.

Annonse

Fin form her, ja. Får faktisk ofte høre at jeg ser uforskammet fresh ut til å ha fire uker igjen! Det begynner å blit litt tungt, så det skal bli godt å starte permisjon i morgen etter jobb :-) Ellers ikke noe vann i kroppen, og selv om det er endel kynnere, halsbrann og litt vanskelig å sove synes jeg det går fint, jeg. Er litt bekymret fordi ungen ligger i seteleie, men prøver å slå meg til ro med at jeg vil få skikkelig oppfølging på sykehuset.

Termin om 4 uker og noen dager. Formen har vært fin hele veien - ingenting å klage på- hverken kvalme, halsbrann, vann eller hevelser av noe slag. Kjenner allikvel at energinivået er i ferd med å dabbe og at jeg begynner å bli litt lei av å ha mage... Litt tungt med 100% jobb, men godt det bare er litt over en uke igjen til permisjon.

Jeg har tre dager igjen til permisjon og begynner virkelig å se enden på alt jeg må ha klart til da. Hjemme har vi prosjekter i flere rom og høyt aktivitetsnivå, så håper ting begynner å komme på plass snart slik at jeg kan skrubbe og vaske klart alle rom. Jeg kjenner et enormt "ordne-behov", men energien og ryggen rekker dessverre ikke med. Så jeg har et mål om å vaske ett rom om dagen. Mannen min kommer stadig på ting som skal pusses opp, males, listes om, etc, så vi venter mye på at maling skal tørke. ;) Fødebagen er klar og datteren min dissikerer den daglig. ;)

Ellers har jeg kjent mye stikkende og vonde kynnere de siste dagene, har sett litt blod i trusen og har løs og vond mage, så jeg har hatt litt panikkfølelse av at det kan skje noe snart. Men det er 4 uker igjen og de tror jeg vi trenger. ;) Lykke til med innspurten damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...