Gå til innhold

Jeg vil ha VOGNTIPS! Kom igjen, vogndamer!

Anbefalte innlegg

Jeg har en tendens til å like vogner som Simo, Odder og Emmaljunga (de klassiske, gamle og gode) - som fungerer flott på vinterføre og i ulent terreng... Men det har seg også slik at dette er tunge vogner, og derfor ikke så praktiske med tanke på at vi bor i leilighet og i byen.

Derfor vil jeg gjerne høre hvilke vogner dere elsker, og link til hvordan de ser ut osv. Jeg vil også ha tips til fine modeller av f.eks. Simo også, for jeg har ikke langt tanken fra meg... Jeg bare snuser i litt andre terreng!

Dette er hva jeg ønsker:

Sort eller brun vogn (ensfarget, ikke blanding av f.eks. brun og rosa). Hva som er inni vognbagen er ikke så viktig, men ensfarget utenfor. Ellers er jeg ikke så altfor kravstor.

Det skal forresten nevnes at jeg ikke liker Bugaboo og Stokke, men utenom det har jeg ingen store vognhat!

Fortsetter under...

Jeg elsker Silver Cross, Simo og ruvende, gyngende vogner. Og har hatt disse typene til mine to.

Men jeg hadde på magisk vis vært gravid idag, hadde jeg kjøpt en Emmaljunga Nitro med City Bag!

Meget smal, men like bred sittedel som de største og tyngste til Emmaljunga. Pen å se på, mange forskjellige stoff/farger å velge, og meget praktisk med svingbare hjul. Og vendbar sittedel. Uten tvil mitt valg :-)

Jeg er absolutt ingen vogndame, for jeg har bare kjøpt ei vogn. Emmaljunga City Cross. Godt valg, men om jeg skulle kjøpt ei til hadde det blitt denne:

http://biteringen.no/produkter2/barnevogner/type/duo/best-i-test-abc-design-cobra/

Har ikke prøvd den, men skal definnitivt vurdere å kjøpe den til våren når nestemann er 4-5 mnd.

Vi har Emmaljunga Nitro City

http://babycare.no/bilder/produkt/org_Emaljunga_NitroCity_black.jpg

Vår er i andre farger da, men det er mase ulikt å velge i.

Det negative med vognen er at handlekurven under er liten og vanskelig å komme til. Ellers er vognen fantastisk etter min mening. Den fungerer også overraskende bra på vinterføre. Har hatt en del ulike vogner opp igjennom årene, men dette er en helt klar favoritt for meg. Både bag og sportsvognsdel kan snus begge veier, kalesjen er stor, vognen tett og lun for barnet, den har svingbarheten til en trehjuling og stabiliteten til en firhjuling osv. Elsker den vognen! :-)

Annonse

Takk for tips, jenter!

Likte faktisk godt den vognen, Alva og Anonym - den var både klassisk samtidig som den var moderne. Skal se enda nærmere på den1 Hvordan er den i størrelse i forhold til en vanlig Emmaljunga? Er den lett, eller er den stor og tung som Emmaljunga vanligvis er?

Vil gjerne ha flere tips også!

HI

Denne kjøpte vi også, og jeg har sjelden angret så mye på et kjøp som jeg har gjort på den! Synes den er helt grusom rett og slett. Få justeringsmuligheter for sittedelen, mye trekk gjennom kalesjen, guttungen vokste raskt ut av den, og han var tydelig ukomfortabel med å sitte i den. Den ender på dynga rett og slett. Vil ikke selge videre en vogn jeg selv har vært så misfornøyd med. Men det er sikkert andre som har positive erfaringer med denne også. Uansett hvilken vogn du velger, er det veldig lurt å "prøve" den først.

Har også Emmaljunga City Cross, og for meg har den vognen vært helt super.

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Er så enig! Brio go er super! Om du liker Bugaboo vil du bare elske denne, her ligger babyen høyere opp altså bagen er ikke like nær bakken som i bugaboo og du slipper å bøye deg så veldig hver gang du skal ned i vogna :)

Deilig med roterende forhjul som du lett justerer fast om du ønsker det, bagen knipses lett av.

Pappen her er 198 og jeg er 170 cm, men er veldig justerbart styre så vognen passer supert for begge. God plass under vognen til poser, bager, tepper, bæresele ol....

Virkelig en supervogn!!!! jeg har 2010 modell, men 2011 er visst enda bedre, ikke trodde jeg det var mulig, men det er den!!

HAHA! Den tar jeg ikke seriøst. Blant annet siden den har en av de lengste rygglenene på markedet og veldig komfprtabel. Flotte innstillingsmuligheter også. Det kan jeg si fordi jeg har den til babyen min, og jeg har brukt den både vinter og sommer. Det er den beste vogna jeg noen gang har hatt. Du får kaste din på dynga du da, men jeg beholder min til en eventuell ny baby, eller til mine søsken får smått. Vi elsker alle cobra vogna.

Husk at vognen som barnet liker og vognen som de voksne liker ofte kan være ganske forskjellige. De vognene du liker er gode vogner for barnet også, med stor og god plass.

Etterhvert som barnet vokser så husk at det anbefales at de minste barna sitter mot den som triller og ikke med kjøreretningen slik mange moderne vogner er designet.

Det er jeg veldig opptatt av, så jeg kommer til å ha en vogn som jeg kan stille mot meg. Det kan du jo med både Simo og Emmaljunga (som er de to vognene vi vurderer aller mest). Det er fint!

Derfor jeg hadde litt spørsmål om Emmaljunga Nitro (eller hva den het). Hvordan den er i forhold til en vanlig Emmaljunga, i forhold til størrelse, vekt og mer.

HI

Annonse

Du har ikke vurdert Emmaljunga City Cross da? Den er knallgod, og har mange av egenskapene som du søker etter!

City bagen er stor og romslig, men likevel lett og derfor enkel å bære med seg, siden den klikkes kjapt og enkelt rett fra understellet. Jeg brukte bagen til begge jentene mine helt til de ble 9-10 mnd gamle, riktignok bare til dagsoving på slutten. Vognen veier bare 11 kg med city bag, de fire hjulene gjør den stødig og stabil, pluss at den suupre fjæringa gjør den virkelig til en DRØM å trille!! Og ikke minst, den tar liten plass i bilen og den lave vekta gjør at den blir veldig god i oppoverbakker, trapper, inn/ ut av bil osv.

Et stoort pluss er også at sportsdelen er vendbar, slik at baby kan sitte vendt mot den som triller, og man kan ha bedre kontroll på smokk, humør til baby og man kan prate lettere sammen om det man ser. Akkurat det er et absolutt must for meg, og gjør at ellers gode vogner som mountain buggy/ OTH og TFK blir uaktuelle som babyvogner siden sportsdelen ikke kan vendes.

Det er en populær testvinner-vogn, som får veldig god omtale av de fleste, les mer her f.eks;

http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html

Lykke til med valg av vogn, det er en jungel der ute :)

Jeg har hatt mange barn og mange vogner.

Og min favoritt er Go.

Hadde den samtidig med Simo Classic. Og herregud for ei stiv og oppskrytt "gyngevogn". Den gynget ikke i det hele tatt!

Mens en venninne som mener bare de store "gyngevognene" duger ble veldig overrasket over da de prøveljørte Go og fant ut at den var svært så fjæret.

Hatt MB og. Den var god. Men Go er bedre mtp å ha barnet mot seg.

Er litt nysgjerrig på Easywalker June som kommer straks. Det er en "kopi" av Go.

De er svært lett (10-11 kg mener jeg, de klassiske veier vel 16-17 kg), og en av de smaleste vognene. Rygglengden er veldig bra. Vesla på snart 2 år har enda mye å gå på, og de få gangene 4 åringen får sitte bitte litt oppi, så sitter han ganske komfortabelt han også (han er 104 cm).

Brio go her og!!!

Den er den smaleste og går lett inn på selv de gamle trikkene med trapper, få vogner som gjør det.

STOR kurv under vognen som er i kalesje stoff så ikke smått faller igjennom.

Vendbar på både ligge og sitte delen.

LUN!!! Trekker ikke. Veldig lett å ta av og på.

Veier ingenting så lett å få med seg overalt. 11.6 kg

tar 5 sekunder å slå den sammen og ta av bakhjulene om det er nødvendig.

Kan holde på i det uendelige!!

http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-go.html

Jeg har fire barn og har prøvd litt av hvert av vogner, men som deg sverger jeg til de solide vognene med fire like store hjul ;)

Jeg hadde Emmaljunga City Cross til minstebarnet, fordelen med den er at sportsvogndelen er mye lettere enn Simo Combi/duo. Fordelen med Simo er at de er vind- og vanntette så du slipper styre med dette regntrekket så fort det er litt yr i luften.

Skulle jeg hatt et barn igjen ville jeg valgt City Cross. Solid, lett å trille, god plass under (viktig for meg som går til butikken å få plass til varene under), god plass til barnet og ikke minst stødig og solid på alt slags føre. Men må vel sies at jeg bor midt mellom land og by, så jeg triller på alt fra bygater til skogsveier, snurrende små forhjul fungerer dårlig på isete snofonner, røtter og steiner, det fikk venninnen min erfare ;)

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/City_Cross-565.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...