Gå til innhold

Hvordan få mannen min til å bruke rett navn på hans barns mor?

Anbefalte innlegg

Jeg blir så oppgitt. Ikke sjalu, men oppgitt over hvor vimsete mannen er. Skal forsøke å forklare.

Først av alt så er vi godt voksne begge to, og har et stabilt og godt forhold. Han har barn med "Line". De har vært fra hverandre i 9 år nå, han gikk, og har litt problemer med å omgås henne pga uenigheter om det meste. Jeg heter "Marianne". Altså heter jeg og barnas mor to veldig forskjellige navn. Alikevell klarer han, når han skal si noe om henne å si at "Marianne ba oss komme på skoleavslutninga", "Jeg skal ringe Marianne etterpå og avtale ang leirskolen", "Marianne lurte på omitt og datt". Han tar seg i det med èn gang, men det gjenntar seg stadig. Og er bittelitt irriterende, spesiellt om vi har diskutert rett før, eller at humøret av andre grunner er labert. Men dette har jo pågått en tid, hvordan i huleste skal jeg få han til å omtale henne som Line? Det virker jo som om det er blitt en vane. Grr.

Fortsetter under...

Er det noe å bry seg om det da? Hadde vært værre andre veien..

Det er sikkert bare en vane å omtale deg i forskjellige settinger. Til foreldre og venner.. Hadde virkelig ikke hengt meg opp i dette altså:)

Tror nok du skal være glad det går den vegen. Det tyder bare på at det er deg han tenker på og dermed bruker automatisk ditt navn.

Du får heller klage her inne og be om råd hvis han begynner å rope "Line" når dere "koser" dere :-)

Frem til dette eventuelt skjer skal du bare lene deg godt tilbake og vite at du har en mann som har kun tanker for deg. Og at han har en eks som har en mye større grunn til å irritere seg ;-)

Ha en fortsatt fin natt @--;-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...