Gå til innhold

trenger virkelig hjelp i søskenvogn valget!!!

Anbefalte innlegg

hei:) er helt blank på dette med søsken vogn, og er også litt usikker på hvilket behov vi har for det. når ny baby kommer i januar, er storesøster 1 år og 5 mnd, de første vinetmånedene blir det vel ikke de lengste trilleturene, men mot vår og sommer pleier vi å være aktive turgåere. når storesøster nærmer seg 2 år har hun fortsatt stort behov for å sitte/sove i vogn? de fleste lange turer går jeg og kjæresten sammen,.tenker da kan vi evt bruke simo vogn til lillesøster og trille til storesøster?? eller bruker en 1,5/2 åring forsatt vogn så mye at vi bør ha tvilling/søsken vogn?? evt har dere noen å anbefale..der hvor de sitter ved siden av hverandre..eller der minsten ligger under og vognen er smalere? storesøster vil jo være i barnehagen 3 dager i uken.. å gud dette ble mange spørsmål,,men aner virkelig ikke hvilke behov vi kommer til å få det neste året..elsker jo simovognen vår så den beholder vi jo uansett,,men er så usikker på om vi skal bruke mye penger på ny søskenvogn eller bare kjlpe billig brukt. er det tvillingvognen vi kommer til å bruke mest vil jeg helst kjøpe ny..håper noen andre mammaer i samme situasjon kan hjelpe meg :-)

Fortsetter under...

Jeg hadde kjøpt en søskenvogn! Om du tror den ikke vil bli brukt så masse kan du jo kjøpe en brukt eller en billigere variant. Jeg har tenkt å kjøpe en GT safari dobble eller en brukt Phil og theds...ikke riktig bestemt meg enda, men søskenvogn må jeg nok ha. Storebror er 2 når lillebror blir født..altså om 2mnd...og tror ikke han kommer til å takle å stå på søskenbrett om man skal gå litt lengre turer...

Gjest Fjompenissene

Du får bruk for søskenvogn ja! Mine er tette, minste er 2 år nå. Jeg har ikke brukt min så flittig, for er ikke noen ivrig turgåer, men du så greit det er med søskenvogn når m,an trenger det, og når man har ungene alene! Min 2 åring sover enda 2-3 timer om dagen, klart han liker å utå gå, men går stort sett alltid feil vei hehe.

Nå er mine 2 og 3 år og jeg har kjøpt med trille med ståbrett. Minste vil gjerne bruke det han og, men hopper da gjerne av i fart og opp og ned hele tiden hehe:-)

Min erfaring er at søskenviogn trengs til eldste er ca 2,5-3 år, avhengig av barnet. Jeg har ikke brukt min på sikkert 2-3 mnd nå, så da tenker jeg den skal selges når jeg bare får fingeren ut og får lagt den på finn hehe.

Så bare hyl ut om du kunne tenke deg en pent og lite brukt easywalker duo med hardbag:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...