Gå til innhold

Er dette noe å bli sur for? Ang falsk veninne..

Anbefalte innlegg

Jeg og min besteveninne har en felles "veninne", som vi har kjent i maange år. Denne felles veninnen vår er også fadder til mitt barn. Iløpet av de to siste årene, har vår felles veninne endret seg voldsomt, til det negative.

Hun snakker kun om seg selv, ligger med vanvittig mange menn, for å så fortelle oss alle detaljene, hun lyver mye, bryr seg ikke om datteren min i det hele tatt og er egentlig en liten drittkjerring.

Eneste grunnen til at vi fremdeles er veninne med henne, er at hun faktisk er fadder til barnet mitt ( hun var en helt fantastisk og voksen veninne når jeg valgte henne ), og vi bor på en plass der det er ganske lite folk, så vi vil ikke lage noe styr.

Når jeg har vært på besøk med min besteveninne og omvendt, så har vi såklart snakket veldig om dette, og funnet ut at det letteste måten å gjøre dette på, er å fremdeles la henne tro at vi er gode venner, og så tar vi ikke så mye kontakt med henne.. Hun tar heller aldri kontakt med oss lenger nå. Vi er ganske irriterte på denne oppførselen hennes, og vi liker henne egentlig ikke i det hele tatt.

Nå i det siste, så har jeg vært ganske mye nede med min besteveninne på kveldene etter at barnet mitt har sovnet, da jeg er så heldig å ha en lillesøster som gladlig passer henne hver kveld om jeg vil det, for en liten pengesum. Jeg skulle egentlig ned ikveld på besøk, men det har vært veldig mye lek og styr idag, så jeg sendte melding å sa at jeg ikke orket ikveld. Fikk ikke noe svar på denne meldingen.

Så ringte jeg henne nå for 10 minutter siden for å snakke litt, og så spurte jeg om hva hun gjorde på. Nei, da hadde hun besøk av *******. Jeg kjente jeg ble ganske irritert på min besteveninne da.. Altså, her sitter vi i mange kvelder å snakker om hvor lite vi liker denne "veninnen" vår, og den ene kvelden jeg ikke kan komme ned til henne som avtalt, da er "veninnen" plutselig god nok, og kan fint komme på besøk?

Vet ikke om jeg har noe grunn til å være sur eller hva jeg altså, men syns dette var skikkelig falskt gjort av henne.. Såklart er jeg litt falsk jeg også, som later som om jeg liker henne, men det er jo egentlig bare for å unngå uvennskap osv.. Jeg tar jo aldri kontakt med henne..

Hva syns dere? Overreagerer jeg?

Fortsetter under...

Du overreagerer.

Er du så usikker på deg selv, at du ikke takler at de har kontakt uten at du er der? Det var jo dette dere var enige om, late som dere fremdeles er gode venner, for å trappe ned kontakten litt i det skjulte.

Men ærlig talt, synes dere at dere opptrer voksent og ok i denne situasjonen.

Ja, du overreagerer. Det er ingen grunn til å bli sur på din veninne. Kansje liker hun den ande jenta (jeg regner med at dere ikke er så gamle) bedre enn du jør. Jeg forstår ikke helt hva du har mot henne heller.

Slutt å snakke dritt om din gamle veninne og forsøk heller å tenke om det er noen grunn til at hun har endret seg.

Annonse

Oi. Her var det snakk om mange falske mennesker. 3 stk slik jeg forstod det ? Hm.. Det første som slår meg er at dere må være veldig unge ? Jeg er selv bare 22 år, men heldigvis var vi ferdig med denne typen av oppførsel på ungdomsskolen.

Det beste rådet jeg kan gi er at du kutter ut den veninnen du misliker. Slutt å spill, vær ærlig ovenfor deg selv og andre. Din besteveninne liker henne tydeligvis siden hun ønsker å ha besøk av henne, så da får vel det være greit. Hvem hun har besøk av er ikke din sak. Lykke til :) :)

man ser lisen i andre men bjelken i eget øye ser man ikke..

du klager over falsk venninne.

hva vil du kalle deg og din bestevenninne da? som sitter å baksnakker henne og later som dere er venner.. er ikk edet falskt så vet ikke jeg.

Slik hadde vi det også på ungdomsskolen. Jeg vet ikke helt hvem som mislikte hvem for de to andre jeg var med hadde alltid den andre baksnakket meg om de to var alene. Når jeg så var sammen med en av dem så var det om å gjøre å snakke dritt om den som ikke var tilstedet. Ble lei hele opplegget og droppet dem begge. Vil anbefale det, evt. kan du bare slå det selv i hodet og se om det hjelper på modningen.

Herlighet. To av dere baksnakker den andre jevnt og trutt, også tror dere at dere er moralsk overlegne? Dere er jo en gjeng drittkjerringer alle tre.

De sitter vel og prater om deg nå da. Man får som fortjent.

Denne "venninnen" har nok merket at dere to har baktalt henne og kanskje kastet noen stygge blikk over hodet hennes? Sånt er ikke vanskelig å skjønne. Kanskje det er derfor hun har oppført seg litt rart?

DU har baksnakket fadderen til barnet ditt ved flere anledninger og du kaller HENNE falsk??

Annonse

Ærlig talt, er du 14? Du sier selv at du skal la henne tro du liker henne, hvorfor kan da ikke de henge også. Og de sitter jo garantert å baksnakker deg akkurat like mye som du og hun baksnakker 3 venninna.

Beste trikset for gode venninner er at de ikke baksnakker andre venninner er hva jeg har lært. Høres ut som dere fortjener hverandre.

Og du, at hun ligger med folk?? Er det virkelig grunn til å ikke ville ha henne som venn????

Jepp, du overreagerer!

Er du sikker på at hun har forandret seg så mye? Jeg har en venninne som etter et samlivsbrudd "tok av" ift festing og menn. Hun hadde blitt brutt ned av typen over lang tid og trodde at hun ikke var attraktiv hverken som person eller kvinne. Plutselig oppdaget hun at andre menn var tiltrukket av henne, likte henne og så på henne som sexy - så hun tok til seg en god periode. Hun trengte det for å komme tilbake til seg selv, og nå har hun "roet" seg og er tilbake til den hun alltid har vært.

Har denne venninnen din (fadderen) barn selv? Hvis ikke kan det jo tenkes at hun er misunnelig på dere to andre og trenger å vise at hun også er "verdt" noe (dvs noen, les menn, synes at hun er attraktiv) når det ellers sikkert er mye barneprat mellom dere to andre venninner. Kanksje fadder-venninnen din i kveld var dypt fortvilt for noe og søkte deres felles venninne for hjelp? Kanskje har din bestevenninne begynt å se mer nyansert på oppførselen til dere alle tre? Du vet ikke noe om hva som skjer - derfor overreagerer du!

Hvis du er voksen nok så ber du fadder-venninnen din på besøk, sier at du føler dere sklir fra hverandre og lurer på om det er noe spesielt som skjer i livet hennes. Kanskje får du deg en overraskelse til det positive :) Og hvis ikke så har du i hvert fall tatt saken som en voksen. Slik dere venninner holder på nå er det både umodent og lite som tyder på ekte vennskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...