Gå til innhold

Vi er bedt i 40 års lag til en venn. Det vil koste oss den nette sum av 5000 kr.

Anbefalte innlegg

Det er helt vilt synes jeg, eller er dette helt vanlig?

Det skal være en tur, til et sted vi ikke vet ennå, som koster 2500 pr pers, og vet ikke mer enn det. Ikke om mat og drikke er inkludert, noe jeg tror det ikke er..

Vi skal ikke dra, har hverken råd eller lyst til å bruke over 5000 kr for og feire en bursdag.

Gjør deres venner slik? Innviterer til bursdag og forventer at dere skal bruke mange tusen på dem?

Fortsetter under...

så sært. nei, sånn har jeg ikke vært borti før..

men så er jeg ikke 40 men 23... når venner av meg feirer bursdag inviterer de på middag også tar alle med egen drikke + pressang.

Min svoger forsøkte seg på noe liknende. Han ville at vi skulle dra til Bali i 14 dager med fammilie og venner. Da sa vi raskt fra at vi ikke kom. Heldig vis tok han til vettet og hadde et vanlig selskap i steden. Må være helt greit å si nei til sånt.

Vi har vært i et par jubilemum hvor jubilantene bor i en annen by. Med fly og opphold ble det hvertfall 5000,- Det er frivillig å reise!

Har også vært i bursdag hvor bursdagsbarnet betalte reise og opphold for alle gjestene sine. Det er kanskje ikke så vanlig.

Om 40åringen inviterer til noe slikt må jo han/hun anta at de fleste gjestene har mulighet til å betale dette. Hvis ikke er det et gedigent feilslag.

Takk høflig nei om dere ikke kan, ferdig med det. Ikke noe å bli sur for!

Er vanlig når man kommer litt opp i åra ;-) En i slekta holdte bursdagen sin på cruise. Regner med det var _litt_ dyrere enn 5000. Vi ble ikke med, men mest fordi vi ikke er glad i båt. Men det var mange som ble med.

Søsteren til mannen min skal feire stordag til neste år, i Spania, og forventer at vi skal bli med.. "Begynn å spar nå, så får dere råd!" fikk vi til svar da vi sa at vi ikke visste om vi fikk råd..

Annonse

Ikke f***!

Er det ikke "godt nok" å ha et vanlig selskap, så takker jeg nei. Jeg bruker ikke tusenvis kroner for en bursdag!

Jeg feira 40-årsdagen min på en musikkfestival, jeg! Fikk noen halvlitere med pils i gave, og innmari mange klemmer - helt flott feiring, spør du meg!

Synes det er drøyt at man inviterer til bursdagsfest og at det skal koste gjestene såpass mye. En annen ting er det om jubilanten bor et annet sted i landet enn en selv. Det jeg reagerer på er at man skal reise bort.

Skal selv i 40 årslag om ikke så lenge. Stor fest hjemme hos jubilanten med tema og stort opplegg rundt det. Koster ikke gjestene annet enn det dem vil drikke ut over det man får til maten, og selvsagt gave om man gir det.

Vel syns at det er vel mye og forlange at gjestene skal bla opp så pass mye penger uten og vite hvor de skal reise og hva som er inkludert. Det blir fort dyrt og betale opphold, reise, mat og gave til jubilanten..

Hadde nok bedt jubilanten om flere detaljer sånn at dere kan ta avgjørelsen.. Og siden deltaker prisen er så pass høy er dere sikkert ikke de eneste som lurer..

En tur til den nette sum av 2500,- pr stk, og så vet ingen noe om hva de egentlig betaler for?? Hva er det for slags useriøst opplegg?

Har vært borti såkalte "blåturer" før, men uten nevneverdige kostnader.

Og - nei, har aldri hørt om andre som har vært borti sånt heller.

Spesielt vil jeg si.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...