Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 En nabo skulle pusse opp huset sitt, og fikk fantastisk mye hjelp av både familie, naboer og venner. En snekker tok seg av å bestille inn materialer, frakte, stilte med stilas, ordnet med gode rabatter osv, jobbet rett og slett gratis i 3 ferieuker. Greitt nok, alltid hyggelig å kunne hjelpe andre. Da prosjektet var ferdig, var det en gipsplate til overs. Da ringer altså denne naboen til snekkern, ber han om å hente gipsplata og avslutter med å si "Den gipsplata kan jeg jo ha til gode, i tilfelle jeg skulle trenge noe mer av materialer senere". Og forventer at snekkern skal komme nesten øyeblikkelig, siden gipsplata opptok plass i garasjen hans. He he he. Noen folk er bare helt utrolige. Et forsøk på å starte en ny tråd, da den gamle har blitt så himla lange.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 ikke bare gjerrig, men direkte frekk,og ikke respekt for andres ferie eller tid. en temmlig selvsentrert person....glad han ikke er i min krets....
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Min svenske eks elsket pizzabuffeer, passet alltid på å gå når det ble kalt lunsjbord (da var det 10 kroner billigere enn senere på dagen). Var med han en gang, og det fristet ikke til gjentagelse. Da bestilte han og kompisene bare vann å drikke, og åt til de ble dårlige. I tillegg pakket han inn pizzastykker i servietter, og fylte opp lommene. Han var også med hjem til foreldrene mine og feiret jul. Da spiste og drakk han av alt de hadde, gikk til dekket bord i nærmere to uker. Men så en dag hadde jeg kjøpt en stor pose smågodt. Den tok han i fanget og satte seg ned å storgumle, i sofakroken fremfor hele familien min. Alle ble så paffe at det tok faktisk en stund før jeg summet meg til å finne frem en skål, og satte den midt på bordet. (Næmmen gumman, har du kjøpt godis åt mej).
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Barndomsvenninna mi ga beskjed om hun syntes de besøkende brukte for mange tørk av dopapiret. "Når man tisser trenger man ikke mer enn..."
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Manglet 5kr til bussen en gang, vennina mi ville ikke låne meg det. Måtte gå i 15min til nærmeste minibank..og jeg mistet bussen...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Ikke direkte gjerrig, men absolutt mangel på takt og tone. Min ungdomskjæreste var på middag hos mine besteforeldre på nyttårsaften, hele storfamilien var samlet og det var rikelig med mat, trodde vi i hvertfall. Alle forsynte seg rikelig første gang, og noen forsynte seg også en andre gang, min ungdomskjæreste forsynte seg 4 ganger! Det var såpass at min grandonkel hevet litt på øyenbrynene til slutt da han tok serveringsfatet og skrapte de siste stykkene over på sitt fat den fjerde gangen, uten å sjekke at alle andre var forsynt. Fikk endel komentarer i ettertid på dette, for all del, alle var mett, men det var måten han gjorde dette på. men så skal sies at bordmanerer og den slags ikke var prioritert i hans familie. Der ble det både slafset, snakket med munnen full i mat og rapet rundt bordet, selv ved høytider.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Hadde ei venninne som er litt spesielt. Hun er ikke spesiell gjerrig, men det er noen episoder om henne. Hun pleier å besøke meg ofte før (ca. hverhelg, fra fredag til søndag), og hver gang hun er på besøk så står jeg alltid for mat, drikke etc. Kan bruke nesten kr. 1000 på de helgene hun og barna hennes er hos meg. Hun ville gjøre noe til gjendgjeld og sa at hun ville spandere sushi på meg. Supert tenkte jeg og bestilte noe som kostet kr 30 mer enn det hun bestilte til seg selv, så hun sa at de kr. 30 kunne jeg betale ved senere anledning ved å kjøpe kaffe til henne... ble helt paff, så jeg ga henne kr 200. Endte med at jeg betalt for oss begge. Håper hun skjønte hintet... er heldigvis ikke venner med henne i dag. Det er masse andre ting også, men den var irriterende. Greit at hun har dårlig råd, men det hadde jeg også....men forlanger ikke penger tilbake for det...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Eksen min var et kapittel for seg selv... herlighet, blir litt flau over å tenke på at jeg egentlig hadde et forhold til han. Men han mente at folk burde ha med seg vann når de kom på besøk, for i huset der vi (ja faktisk vi...) bodde så hadde vi vannmåler, jo mer vann vi brukte jo dyrere ble det... man trengte heller ikke skylle ned etter at man hadde tisset... og man kunne jo skylle ned doen med vann fra oppvaksen e.l. I tillegg mente han at foreldrene hans burde gi han lommepenger da det faktisk var de som hadde født han, og han hadde ikke bedt om å bli født... Han fikk bil (bruktbil) i gave da han ble 25år av foreldrene sine... og da burde jo strengt tatt de betale forsikring og årsavgift på den også... Kan ramse opp masse idiothistorier om han!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 En venninne av söstern min skulle kjöre henne hjem fra en fest eller sammenkomst av et eller annet slag. Det var sent paa kvelden og söstern min kunne fint ha tatt t-banen hjem til Kaldbakken men sa ja da hun ble tilbudt aa bli kjört hjem. Venninnen som bodde paa Ellingsrud kjörte söstern min til bensinstasjonen paa Alfaset og slapp henne av der. Mente at det var for lang "omvei" for henne aa kjöre henne helt hjem. Det hadde tatt henne 5 minutter ekstra, og söstern min maatte gaa i 45 minutter for aa komme hjem. Ikke bare det, men tenk paa alt annet som kunne ha skjedd langs den veien sent paa kvelden! Jeg ble saa sint naar jeg hörte om denne historien! Vet ikke om det var av gjerrighet med penger eller tid. Daarlig venninne er hun hvertfall!!!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #11 Skrevet 1. august 2011 Jeg vet om noen som mistet jobben sin fordi han ble tatt i å stjele pålegg og å fylle suppe på termos i kantina. Her snakker vi menneske med store summer i eiendommer, aksjer og på konto. Det er å være gjerrig det.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #12 Skrevet 1. august 2011 Min tidligere stemor pleide å gå inn på badet etter meg for å se om jeg hadde brukt for mye toalettpapir. Hun kom faktisk en gang og sa at om jeg ikke begynte å bruke mindre, måtte hun lære meg hvordan man tørker seg og hvor mye man skal bruke, for det hadde tydeligvis ikke mora mi lært meg. Jeg begynte å gå på do på kiosken ved siden av der de bodde, uten å si det til noen. Mye lettere sånn, tenkte jeg. Men sannelig klaget hun igjen, og mente jeg brukte for mye av alt, og at jeg sølte med vann.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #13 Skrevet 1. august 2011 Mine svigerforeldre spanderte på hele familien en tur til et feriesenter i sverige. Vi fikk flytur, taxi fra flyplassen, opphold i moderne hytter 1 uke, en stor kasse mat, frokost og middag servert hver dag, gratis inngang til stort badeland + at det var veldig stort og flott feriesenter med mange aktiviteter og ting å gjøre. Og til slutt en kupong på 200,- som vi kunne benytte i butikkene på området. Til alle barna hadde hun kjøpt gaver og badeutstyr. Min svoger og svigerinne hadde akkurat skilt lag, og min svoger(min manns bror) kunne ikke være med pga jobb. Min svigermor innviterte så min eks-svigerinne med 2 barn til å være med. Så kommer gjerrigknark poenget: Min svigermor spurte om ikke min eks-svigerinne kunne stikke innom butikken på området å kjøpe 3 epler til desserten vi skulle ha etter middagen. Det gjorde hun og betalte med kupongen. Da hun leverte eplene spurte hun om å få de kronene igjen siden hun brukte av kupongen som hun egentlig hadde tenkt å bruke til noe annet...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #14 Skrevet 1. august 2011 Dette skjedde nå nettopp, svigerfar er svært gjerrig. Han "sparer" på brukte batterier for å bruke de igjen senere. Så Storklokka i stua hadde stoppet opp, og han byttet da ut batteriene, tok ikke lange tida før vi skjønte at klokka ikke gikk rett, da hadde han puttet i gamle battererier som det var igjen en rest på. Han sparer på brukte spiker, og bruker gamle rustne spikre på nytt. Lillejenta vår på 2 år tok 4-5 våtservietter og begynte å vakse bordet, og svigerfar holdt på å gå av skaftet, for slikt sløseri med våtservietter hadde han ikke sett makan til!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #15 Skrevet 1. august 2011 Den kjerringa hadde fått seg en på tygga. Hvor mye papir man bruker har ikke andre noe med!! Herregud.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #16 Skrevet 1. august 2011 Svigermor og svigerfar hadde leid ei hytte ei uke på sommeren og vi ble invitert med, men kunne ikke. Vi hadde allerede bestilt en annen tur den uka. Vi hadde bursdag rundt de tider og holdt selskap når vi var hjemme fra turen. Vi fikk ingen gave fra svigers, for visstnok var hytteturen vår bursdagsgave, altså den vi IKKE var med på... Og de hadde også med seg de andre barna (som fortsatt bor hjemme), og det var ikke deres gave eller noe... veldig sært... de skulle jo på den turen uansett, og de sa ikke noe om at det skulle være noen gave til oss på forhånd...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #18 Skrevet 2. august 2011 Synes alltid det er like kostelig med dem som gir bort gaver som først og fremst gleder dem selv
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #19 Skrevet 3. august 2011 Vi var i et selskap hjemme hos noen kolleger av mannen min, så jeg kjente dem ikke noe særlig fra før. Da vertinnen skulle skjenke vann så klarte hun å velte et glass med vann ned i fanget på meg, så buksa mi ble kliss våt. Hun foreslo at vi skulle kjøre buksa mi litt i tørketrommelen, og at jeg i mellomtiden kunne låne en bukse av henne. Så det gjorde vi. Da buksa mi var tørr og jeg gikk for å skifte, så sa hun: " Du kan bare legge 20 kroner for tromlingen her, og så kan du sende den buksa du lånte med mannen din når du får vasket og strøket den!" Jeg var sikker på at hun tullet, så jeg holdt på å begynne å le, men så gikk det opp for meg at hun var helt alvorlig. Mannen min skjønte ingenting da jeg kom tilbake og hvisket om han hadde en 20-kroning på seg. Buksa ble forøvrig vasket og strøket etter beste evne, og jeg vurderte et øyeblikk om jeg skulle sende med en faktura på 30,- for bruk av strøm, vann og vaskemidler, samt frakt....men det gjorde jeg ikke ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #20 Skrevet 3. august 2011 07:53 Dette må vel være en av de beste gjerriknarkhistoriene jeg har lest! Lurer seriøst på hva som rører seg i hodene på slike mennesker, sålenge de ikke skjønner at det de driver med er riv ruskende galt...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #21 Skrevet 3. august 2011 07.53...hadde vært sinnsykt kult om du hadde gjort det, hehe. Bare for å se hvordan hun hadde reagert på det
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #22 Skrevet 3. august 2011 23.44, jeg tror vi har samme barndomsvenninne:-) Hun husket alltid å minne meg på før jeg gikk på do.. "Ikke bruk for mye dopapir"
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #24 Skrevet 3. august 2011 Mange sjokkerede historier her! Den med tørketrommelen var jo helt drøy, og det samme med dopapiret. Ble sittende og måpe her. Kom også på en historie, men vet ikke helt om det går under gjerrighet eller om det var et hint. Min mor og jeg var nemlig invitert på middag til min bror og hans daværende samboer. Hennes mor var også på besøk. Vi spiste middag og hadde det veldig koselig, og etter middagen gikk min bror i butikken for å kjøpe is til dessert. Han ga boksen med is til sin samboer da han kom tilbake, hun gikk på kjøkkenet, fant frem to spiseskjeer og satte seg sammen med sin mor i sofaen for å spise rett fra boksen.. Min mor og jeg takket høflig for oss og tuslet hjem.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #25 Skrevet 3. august 2011 Var bedt til nyttårsfest hos en kamerat. Var endel som ble bedt og alle fikk beskjed om å ta med egen drikke. Det er jo greit nok. Vi hadde en veldig koslig kveld med god mat som kameraten hadde laget. Noen av gjestene sov over for å slippe å kjøre hjem. Litt utpå dagen dagen etter fikk jeg melding om hvor mye jeg måtte betale for maten. Prisen var forskjellig utfra om vi bare hadde spist middag eller om vi spiste frokost dagen etterpå også... Huff, kjente jeg ble flau på hans vegne... I en alder av 30år, så ville hvertfall ikke jeg tatt betalt av gjestene mine. En ting er avtalt spleisefest, det har jeg ingenting i mot;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå