Gå til innhold

Sliter med å bli gravid etter MA:( Flere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart 5 mnd siden MA og jeg kjenner jeg begynner å bli passelig frustrert:( d gikk to mnd etter MA før jeg fikk mens igjen.. nå har jeg hatt tre 29 dagers sykluser (og det er jo vel og bra forsåvidt), men uten resultat.. nå denne perioden har vi testet etter eggløsning, og vi hadde MYE sex de dagene etter positiv test, men i dag kom tanta alikavel:( deppa........:(

prøver å ikke tenke så mye, men er så vanskeli og jeg greier ikke å være positiv lenger:( 24 dager til min opprinnelige termin hvis alt hadde gått etter planen åg d føles ikke så bra nei...

Flere i samme båt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde en MA i fjor, og det tok meg nesten et år før jeg ble gravid. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk tilbake mensen. Den pp'n jeg ble gravid så brukte jeg bidronninggelé og wild yam. Om dette hjalp meg, det vet jeg ikke. Det kan jo være psykisk også. Men gravid ble jeg hvertfaill :-p

Skrevet

Takk for tipset, kanskje jeg skulle prøve det? vet ikke hva noe av det er eller hvordan det fungerer, har ikke satt meg inn i slike "hjelpemidler" ennå... begynte du med dette når du fikk mens eller når du var ferdig med mens eller senere? jeg er absolutt klar over at mye av dette er psykisk, men er ikke så lett å styre det... kanskje man får en litt mer positiv innstilling hvis man liksom prøver noe nytt??

Har du barn fra før eller er det ditt første? håper det går fint med deg:)

Skrevet

Det skader jo ikke å prøve ting, men man kan jo reagere forskjellig da såklart. Jeg begynte med bidronninggelén 1 dag i mens, ok tok den frem mot el. Så begynte jeg på wild yammen dagen etter el, og frem mot en evt positiv test. Men jeg var litt slurvete med wild yammen og tok den bare noen dager. Det er ikke så lett å skal prøve å tenke på andre ting når man virkelig vil bli gravid :-) Samboeren min har vært rolig hele tiden og bare sagt slapp av, du må ikke tenke så mye på det. Men det er ikke lett når alle sammen rundt deg får barn, blir gravide osv :-p Jeg lå faktisk ikke med rumpa i være etter vi hadde sex. Bare et par minutter :-p

Har ingen barn fra før, så dette blir det første hvis alt går etter planen :-)

Sliter med litt smerter nederst i magen, men det er kanksje normalt. Går jo på do hele tiden for å sjekke om det er blod. Jeg er mere nervøs og redd glad. For når man har opplevd en MA eller SA, så blir det så man tenker mere på det.

Når er det dere skal prøve igjen da? ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke så mange råd å komme med, desverre. Men vet at å ha sex hver andre dag mellom mens og el er bra. Når el-testen er positiv forteller den at dagen den blir tatt, og påfølende dag er "fruktbare". Derfor er det lurt å ha sex den dagen testen er positiv. Men etter det har det ikke så mye hensikt. Sæd-cellene til mannen kan leve opp til 1 uke, men egget ditt har bare noen få timers levetid.. Derfor er det greit å ha "regelmessig påfyll" (haha, hørtes teit ut, men du skjønner hva jeg mener), med sædceller fram til og med el-dagen ;)

Håper du skjønner hva jeg prøver å si.

Lykke til!

Skrevet

huff, rumpa i været ja... har faktisk ligget sånn en del ganger:S hva gjør man ikke for å få det man ønsker seg som mest? mannen min er akkurat som din, han er den som sier at jeg må slappe av og at det går bra til slutt og jeg er egentlig bare stressa og frustrert... oppi alt dette så har jeg en jobb hvor jeg hver dag ser gravide og babyer, og det gjør ikke saken noe bedre:(

Konsulterte du med legen din før du begynte med disse produktene eller fikk du tips hos andre som har opplevd det samme? er jo litt redd for at det skal fucke opp syklusene mine nå når jeg endelig har fått de stabil... har hadd sykluser på opptil 6 mnd og DET er frustrerende det:(

vi prøver hver mnd, startet rett etter jeg hadde MA fordi jeg har hørt at det er lettere å bli gravid rett etterpå pga hormoner osv.. funket ikke hos oss da:( har et veldig greit forhold til fastlegen min så skal ta meg en prat med henne... det kan kanskje være lurt..

Vet veldig godt hvordan du har det i forhold til nervøsitet og redsel.. jeg hadde en SA aller først og når jeg da ble gravid igjen så var jeg kjemperedd... løp på do hele tiden for å sjekke og stresset meg opp unødvendig... hvor langt på vei var du når du hadde din MA? jeg var 17 uker og hadde vært å hørt hjertelyd i uke 13 så det kom som et stort sjokk på meg når de sa det var dødt:( håper aldri jeg opplever det igjen:( en forferdelig følelse....

Sender mange gode tanker til deg.. unner deg virkelig å lykkes denne gangen:) du får holde meg/oss oppdatert på hvordan det går... det er solskinnshistorier som gjør at man til syvende og sist ikke mister motet vet du:)

Skrevet

Skal innrømme at jeg har ligget langs veggen ja :-p Både på soverommet og på stuen! Jeg er heldig med at jeg jobber med gamle mennesker, men det er jo alltid noen på jobb som blir gravide :-)

Jeg har ikke snakket med legen min nei. Men jeg tok en blodprøve på februar for å se om jeg hadde hatt el, og det hadde jeg. Men jeg kom over et innlegg der det sto om bidronninggéle og wild yam. Det var en stort til som ble nevnt, men husker ikke helt hva det var, men jeg droppet den hvertfaill. Jeg har lest at det er noen som har fått ustabil syklus. Så det er en vurderingssak egentlig. Men når man har vært gravid før, så skal det jo egentlig ikke være noe problem. Men jeg var redd at MA'en hadde fucka opp hele greia mi da. Jeg var 9 uker på vei da jeg fikk vite det. Legen min sa at smertene jeg hadde ikke var så farlige, men ville ta en sjekk uansett. Og det at du hadde en MA i uke 17, herregud, kjenner jeg blir på gråten :-( Huff, det skal jammen meg ikke være enkelt. Du får vel kanskje litt ekstra oppfølging når du har hatt en SA og en MA da? En venninne av meg hadde en SA i fjor, og hun har vært på 2-3 ul utenom den ordinære.

Jeg håper virkleig at det klaffer for dere snart nå, det fortjener dere virkelig <3 Uansett om man ikke kjenner hverandre, og bare skriver over nettet, så blir det noe spesielt:-)

Men venter du på el eller tr nå?

Skrevet

Vært litt opptatt med jobb noen dager så derfor litt fraværende...

Nå venter jeg på el.. kommer vel om en ukes tid hvis alt er som det pleier, så da blir det spennende å se hva som skjer..

Vi hadde sex både dagen før el testet positiv, samme dagen og dagen etter, uten at vi fikk det til, men d går ikke som man vil bestandig nei:(

Snakket med legen min i dag og hun ville hverken anbefale eller ikke anbefale meg å bruke bidronninggele siden det ikke er noe hun vet så mye om... men hun ville generelt anbefale meg å ikke ta i bruk noe siden jeg har normale sykluser åg ellers er frisk og fin, for som hun sier så vet man aldri hvordan slike ting kan påvirke kroppen ( tenker da på alergiske reaksjoner eller påvirking av eggløsning).

Så jeg har bestemt meg for å vente med dette!

MEN, hun har sendt anmodning om utredning for meg siden jeg har to aborter og to års prøving bak meg, så håper jeg får det:)

Takk jenter for at dere ville prate litt med meg:) er så godt å ha noen å snakke med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...