Gå til innhold

Hva MÅ være med på et koldtbord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har egentlig aldri varmretter på et koldbodt. kan til nød ha varme karbonader hvis det er barn tilstede.

Ellers MÅ jeg ha eggerøre og laks, potetsalat, pastasalat, grønn salat, div. gode kjøttpålegg og ribbe hvis det er jul:)

Er ikke vant med karbonader på koldtbord, men gjerne en gryterett, enten vilt eller kyllinggryte, og varm potetsalat eller ris. Varmretter er ikke noe must om det gjør logistikken vanskelig.

Ellers liker jeg godt laksemousse, røkelaks og eggerøre, spekefat, roastbiff, waldorfsalat, druesalat, grønn salat og om sommeren gjerne skalldyr i en eller annen form. Ingen retter er helt nødvendig for meg, men med barn tilstede er det greit med røkelaks, så kan de ta loffskive med smør og laks. Vanskelig av og til å få dem til å prøve noe nytt på fremmed sted..

koldtbord for meg er nesten det samme som smørbrød men at her tar man alt selv.

Så:

karbonader,

skinke

roasbiff

remulade

majones

kyllinglår

stekt løk

salami

osv osv... diverse pålegg som man har på brødskive

Annonse

Gjest Hercule Poirot

- røkelaks

- kokt ørret

- god, hjemmelaget eggerøre med gressløk i

- god hjemmelaget potetsalat

- spekemat, og da mener jeg ordentlig spekeskinke og fenalår, ikke bare salami og svartpølse

- kabaret

- reker

- kald skinkestek

- et par slag kjøttpålegg, eks. roastbeef

+ tilbehør, selvfølgelig! Salater, sauser, smør, godt brød, både fint og grovt.

Varmrett: Ikke påkrevet, men gode hjemmelagde karbonader er skikkelig knall! (men for all del: Unngå Gilde... de smaker høgg!), enkel gryterett (barnevennlig?).

Sikkert masse annet som er godt på koldtbord, altså, men dette var det jeg kom på i en sen kvelds(nattes)stund....

Hos oss er det slik at koldtbord er synonymt med hjemmelagde varme karbonader med løk og lun eggerøre med laks. Så har vi ofte ferske reker som vi serverer ferdig rensket :-) Alle liker det, og vi har ikke så veldig stort utvalg av annet. Andre ting kan være spekemat, flatbrød og rømme, potetsalat, roastbeef, skinke, pastasalat, loff, majones/dressinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...