Gå til innhold

7-åringen vår veier...

Anbefalte innlegg

Å fokusere på kun vekt vil jo uansett være feil da muskler veier mer enn fett og alle er forskjellige. Har hun kraftig beinbygning og har foreldre som er av samme type, kan det jo være en mening med at hun skal være som hun er på dette punktet i livet. Du bør hvertfall aldri vise eller fortelle henne at du mistenker at hun ikke passer inn i det "idealbildet", for det kan aldri føre til annet enn økt kroppsfokus, og presset er mer enn stort nok på det området fra før.

Er du veldig bekymret er det bedre å få lagt inn litt ekstra fysisk aktivitet og eventuelt legge om kostholdet til samtlige i familien, så det ikke bare er jenta di som må gjennom forandringer.

Jeg er sikker på at jenta di er kjempefin som hun er -uansett vekt :-)

Fortsetter under...

Nå er 7åringen din ganske lang også, men ville passet litt på den vekten framover. Hvordan er aktivitetsnivået.

6åringen min er bare 108cm lang og veier vel knappe 17kg. Men hun er lite også i forhold til de fleste andre.

Snart 7 år gammel jente.122 høy veier 22 kg.Hun er tynn,men har "putemage"

Jeg syns heller ikke man skal fokusere på vekt med barn men ha fokus på ting som:

brus og godteri 1 dag i uka,ikke fri tilgang på is selv om det er sommer,masse frukt og grønnsaker og ikke bare pølser ol til middag.

Har barn ett sundt og variert kosthold så bør ikke vekt være ett problem.

Ikke slanke barn,det er ikke bra:-(

Jenta mi som blir 5 år om 3 mnd, hun er 123 cm og veier 20 kg, hun er slank og fin! men kraftig bygd. =) tror du må se det an på ungen jeg, ikke på vekta, for her ser man at det er store forskjeller. snakk med HS om du blir for bekymret. og for all del, ikke snakk om dette forann ungen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...