Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 På 28 ukers kontrollen hadde SF målet mitt gått ned, er fortsatt innenfor normalen, men følger ikke kurven lenger. Både min og babys puls var høy, og legen mente babyen virket stressa der inne. Baby lå på 165, min var 129. Han kjente også baby veldig godt, og mente det kjentes ut som om det var svært lite fostervann rundt babyen. Dette har jeg også lurt på selv, da magen min rett og slett ser fryktelig "rar" ut. Den er veldig "ugjevn" og man kan tydelig se alle fosterets bevegelser. Sist jeg var gravid kjente jeg også spark godt, men nå er det rett og slett vondt, alle bevegelser hun gjør er vonde! Man kan alltid se hvor baby ligger, og når jeg legger meg på ryggen så ser man tydelig omrisset av en baby... Til og med legen innrømmer at magen min er litt merkelig. Den så overhodet ikke slik ut sist jeg var gravid. Kjenner MYE bevegelse der inne da, veldig mye, noe legen mente var bra. Ny kontroll først om to uker, og jeg kjenner at jeg blir mer og mer bekymret jeg han mente det var lite å gjøre før man kunne si at SF målet faktisk var blitt lavere, og at baby kunne være stresset tilfeldig. Men jeg kjenner også selv, og har kjent ei stund tydelig veldig hurtig hjertebank, og pulsen er og forblir høy. Redd nå, liker ikke dette
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 31. juli 2011 Glemte å si at han heller ikke var fornøyd med vektøkningen min på to kilo så langt. Er nå 65 kg, og 170 høy. Er jo på ingen måte undervektig da, men nevner det nå for sikkerhetsskyld.
Weronika har 2 små gull Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Hvorfor sendte ikke han deg på ul? Skal du liksom gå i to uker å ikke ane om du har lite fostervann?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2011 Jaa, skal visst det vurderer privat ul, for kjenner bekymringen vokse for hver dag. Samtidig prøver jeg å tenke at han nok hadde sendt meg rett på ul om han hadde trodd det var noe alvorlig. Han er kjempedyktig lege, og stoler igrunnen på han. Men akkurat nå vet jeg ikke... Har også mye kynnere, ikke vonde heldigvis. Nedpress også. Har hatt hyperemisis hele veien, så formen er ikke på topp sånn i utgangspunktet, er utslitt. Har heldigvis slutta å kaste opp, men er fremdeles kvalm. Usj, kanskje psyken spiller inn også. Men hadde hyperemisis hele veien sist, men hadde da en stooooor og fin mage og var mere trygg på at alt var bra med baby. Nå har det vært mye usikkerhet, mange vondter i magen osv. Magevondtene er sjekket ut, de fant ikke noe galt annet enn at magen er utslitt etter hyperemisisen. Jeg er visst ikke så god til å være gravid jeg...
Enknerteiertogenspire Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Ring føden... Alltid greit å få en annen leges mening også. Du kan jo ikke gå å bekymre deg i to uker!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Enig med henne over her. Hadde kontaktet føden med en gang. Merkelig lege du har som ikke sendte deg videre på ul med en gang. Stakkars deg:( Håper alt går bra. Klem
lille frø, mor til to Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Hei Skjønner du er bekymret. I mitt tilfelle så har jeg svært lite fostervann og asymetrisk veksthemming. Det vil si at fosteret vokser litt lite nå på slutten. Jeg er nå under kurven, men babyen vokser fremdeles så da lar de meg få gå videre i svangerskapet. Jeg er hver eneste uke på ultralyd med hjertespesialister, så jeg stoler på at de vet hva de gjør. Det er ikke farlig at fosteret har en hjerterytme på 165, det er bare bra. Det de ser på er varisjon i pulsen over tid. Når man har lite fostervann og litt liten vekst så er rådet fra spesialister ved Riksen at man skal ligge ned så mye som mulig, dette gjør at blodgjnnomstrømingen i morkaken øker, noe som igjen gir mer næring til barnet. Du nevner at du har gått opp lite, det er ikke bra for barnet da det får for lite næring. Det kan være litt av grunnen til litt mindre vekst. Jeg hadde det ihvertfall slik. Litt økt vekst nå når jeg ligger og spiser mye. Si i fra på neste kontroll at du er bekymret og at ønsker ul for måling av fosteret og mengden fostervann. Masse lykke til videre! Ta vare på deg selv, hvil mye og spis godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå