Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Hadde kontroll på ABC sist mandag, da var jeg 39+6. Har blitt innkalt til overtidskontroll neste fredag, da er jeg 41+3, altså 12 dager mellom kontrollene. Sist gang gikk jeg ikke over termin så slapp å tenke på noe sånt, men er det ikke litt lenge med 12 dager mellom kontrollene eller er det helt normalt (så lenge alt annet er normalt selvfølgelig)? Vet jo at jeg kan ringe ABC hvis jeg føler noe er galt, men en evt svangerskapsforgiftning kan jo være vanskelig å oppdage på egen hånd uten å få tatt blodtrykk og urinprøve. Har fått endel vann i kroppen, men så er det jo også fryktelig varmt for tida så tror det er derfor. Jeg tror virkelig babyen har det bra i magen altså, jeg bare lurer på hva som er normalen?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 De siste 2 ukene har jeg kontroll 1 gang i uken. Men hadde ikke kranglet på 12 dager. Dersom alt er normalt og har vært det hele veien er det nok greit nok. Så kan du ringe hvis det er noe spess.
Mrs. Bouquet Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Det hørtes altfor sjelden ut så sent i svangerskapet. Tror nok det er meningen at du skal på vanlige kontroller hos fastlege eller jordmor utenom.
18.juli/29.juli Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Hei:) har også overtidskontoll på fredag! Da er det 10 dager siden sist kontroll hos jordmor. Har vært hver uke hos lege de siste 2 mnd. Så har avtalt med legen at jeg skal dit, når ikke jordmor tar meg inn på kontroll. Så drar til legen tirsdag. Syns det er greit med tett oppfølging på slutten. Hadde svangerskapsforgiftning på slutten av forrige svangerskap, og ble derfor satt igang.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Når man hører til ABC så har man vel alle kontrollene der!? Du får sikkert en time til å sjekke bt og urin hvis du vil. Det er vel egentlig det eneste som betyr noe, så lenge du kjenner liv hver dag. Tror de siste kontrollene jeg har vært til hos legen har tatt ca 7 min. og 5 av de har hun sittet og skrevet...hehe.
Petrine +spire=❤ Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Tror det er veldig store forskjeller på hvor ofte en har kontroller.. Jeg hadde en kontroll i uke 32, så ikke noe mer før uke 38. Neste kontroll er på onsdag og det er da uke 40. Jeg tenker at så lenge alt har vært fint hele veien trenger en ikke så mange kontroller, men om det oppstår noe spesielt tar en ekstra kontakt.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2011 Alle kontrollene mine er uansett på ABC klinikken ja. Men har ikke fått time til noen ny time. Men, jeg har bestilt meg time til en privat jordmor i morgen for modningsaku, og for litt ekstra skulle hun ta en kjapp kontroll også, så da gjør jeg det i stedet for å dra "helt" inn til Ullevål. Fikk ikke tattt urinprøve da jeg var på kontroll sist så tenkte det var ok å få sjekket det selv om alle prøver har vært helt flotte hele svangerskapet.
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 31. juli 2011 #8 Skrevet 31. juli 2011 Hvis jeg var deg så hadde jeg fått jm til å sjekke urin og blodtrykk i morgen:) de er jo det viktigste forutom at vi kjenner liv selvfølgelig og det kan jo forandres så fort... Men vi skal jo føde i natt allesammen uansett, ikke sant;) (Dollypopps tråd)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 31. juli 2011 #9 Skrevet 31. juli 2011 Jeg var på kontroll forrige torsdag(28) og skal ikke igjen før den 17 august:/ Da er jeg 1 dag på overtid... Bor på landet og både jordmor og fastlege har ferie... Er uke 38 idag. Sånn var det sist også.Da sa jm at jeg koms til og føde til helgen(2 uker før termin) og fødte ikke før de tok vannet 1 uke på overtid.Hadde ingen kontroller i mellom....
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2011 Ja, skal som sagt til en privat jm i morra for akupunktur så spurte likesågreit om hun kunne ta en kjapp kontroll også. Men, vi får se, kanskje jeg slipper alt sammen og heller kan dra og føde i løpet av natta Selv om det ikke er noe som tyder på det nå da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå