Gå til innhold

Enda et barnehage spørsmål. Tar man med alt av skift og ting barnet trenger i barnehage første tilvenningsdag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det trenger du ikke:)

Ta med det du trenger til første dag (sånn som skift, smukk eller bamse, utetøy osv). + en hel bleiepakke. Etter første dag vet du litt mer hva barnehagen vil du skal ha der, og hva de vil du ikke skal ha der:)

Ser mange foreldre som kommer med rene flyttelasset første dagen. Vi ber de innstendig om å ta med 3/4 hjem igjen for vi har ikke plass til å oppbevare alt mulig......

Annonse

Ta med det du tror barnet trenger. Spør om tips og råd under tilvenningen og så kan dere heller ta med noe annet og ta med noe hjem hvis det er noe som er unødvendig. Det er greit å gjøre det med en gang. Da kan mor eller far ordne litt med sakene mens ungen gjør seg kjent også. Det er sjeldent man får så god tid i barnehagen som under tilvenningsdagene ;-)

Med førstemann hadde jeg bare med det jeg pleier å ha med når vi skal bort et sted, dvs et skift og noen bleier. Da fikk jeg snakket litt med de i barnehagen sånn at jeg visste litt om hva de forventet at skulle være i barnehagen, hvor stor plass det var til å oppbevare ting der osv. Dag 2 med tilvenning var han der alene en stund og den tiden brukte jeg på å ordne det han trengte å ha der.

Nå skal jeg straks ha tilvenning med nr2 og regner med at jeg kommer til å ha med en del ting allerede første dagen ettersom jeg nå vet litt mer hva han bør ha der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...