Gå til innhold

Noen av dere må være utrolig dumme, sikter til innlegget om hun som spørr om de er kravstore. Selfølgelig har de noe med hva moren hans bruker penger på fordi det er FORSKJELLSBEHANDLING mellom søsknene. Tenk dere om litt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørsmålet gjaldt ikke forskjellsbehandling, men om HI er kravstor.

Og det kan være en grunn til forskjellsbehandlingen, som feks. at HI og mannen ofte må få pengehjelp av familien. Folk som tigger etter penger er det ikke alltid like morsomt å gi til.

Mine foreldre forskjellbehandler også, fordi de mener vi ikke har behov for like mye hjelp som de andre. Det er deres valg, jeg kan mislike det men det er likevel noe jeg ikke har noe med!

jo du har noe med det, du kan kreve lik behandling som dine søsken, dummeste jeg har hørt, dette hadde aldri vært et tema i vår familie. Her forskjellsbehandler man ikke.

Selvfølgelig kan man ikke kreve det.

Voksne mennesker burde klare seg selv. Eventuell hjelp er en bonus. Det er ikke noe man kan kreve eller foreldre plikter å gi sine voksne barn.

En kan heller ikke kreve at det skal være likt hele veien.

Krav, krav, krav! Mas, mas, mas!

Annonse

Nei, du skjønner det at foreldrene mine er voksne mennesker som bruker pengene sine akkurat som det passer dem. At du blander deg, er din sak og så lenge foreldrene dine godtar det kan du fortsette for min del. Men normale folk blander seg ikke inn i andres prioriteringer..

Nå aner jeg ikke hvilket innlegg du refererer til, men SELVFØLGELIG har foreldre lov til å forskjellsbehandle voksne barn når det kommer til hvem de vil gi hva til. Om noen blir sur for det er det deres problem.

Jeg synes ikke det er nødendig eller tilrådlig å behandle søsken likt. Alle mennesker har ulike behov, det gjelder både barn og voksne. Det mest uretferdige du kan gjøre er ofte å behandle to søsken helt likt.

Selv voksne søsken har ulike behov. Noen trenger økonomisk støtte, andre trenger foreldre som sier "Nei, dette må du klare selv." Noen trenger oppmuntring andre trenger å lære å klare seg selv. Noen trenger å føle seg nyttige andre trenger å fæle at de blir tatt vare på. Jeg mener det er veldig bra at foreldre ser disse ulikhetene hos barnasine og gir dem det de trenger, ikke nødvendigvis det de ber om.

Mine foreldre har aldri behandlet meg og min søster likt. Vi har ikke fått lov til det samme ved samme aldre, vi har ikke fått like mye penger og de behandler ikke barna våre likt. Likevel er vi begge to veldig fornøyde med dem og vi er veldig glade i hverandre. Det hadde ikke vært bra for meg å få de samme tingene som min søster fikk og det ville definnitivt ikke vært bra for min søster å få lov til alle de tingene jeg fikk lov til.

All ære til foreldre som våger å gjøre forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...