Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dette, får jeg et brev fra nav om svar på søknaden eller kommer bare pengene inn på konto når jeg har rett på dem? Fikk et brev for en god stund siden fra nav der det stod at de hadde mottatt søknad og krevde inn inntektopplysninger fra jobben min, brevet jeg fikk var en kopi av det de hadde sendt jobben. Får man et brev der det står hvor mye man får i måneden eller lignende? Er spent på hvordan jeg kom ut..har ikke fast full jobb så derfor blir det regnet gjennomsnitt.

Har forstått det sånn at pengene kommer etterskuddsvis? Ettersom jeg da går ut i permisjon i slutten av august så får jeg ikke penger før i september antagelig?

Takk hvis noen kan opplyse meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din arbeidsgiver må fylle ut et bestemt skjema før du får godkjenningen. Spør NAV om hvilket skjema dersom din arbeidsgiver ikke vet dette. Det er ikke nok med lønnsslipper. Bør gjøres raskt, slik at du får penger...

Synes det er rart dersom ikke arbeidsgiver ikke vet dette, men noen trenger opplæringe..

Slik jeg forstår deg, vil du ikke få lønn fra arbeidgiver slik at arbeidsgiver igjen kan søke refusjon fra fra NAV på samme måte dersom du hadde hatt sykemelding. Da får du utbetaling fra NAV i slutten av hver mnd. i ditt tilfelle i slutten av september. Til det siste er slik jeg tror det er ut i fra et brev til han om sin foreldrepengeperiode fra NAV...

Skrevet

Jeg regner med arb.giver har sendt inn inntektsopplysninger, har vært i kontakt med dem tidligere og de sa de skulle gjøre det etter at julilønna mi kom inn slik at jeg kommer beste mulig ut..og når nå nav også har sendt dem et brev ang dette så regner jeg med det er gjort.

Ja du forstår meg rett med at jeg får foreldrepenger fra nav og ikke arb.giver.

Men får man et brev fra nav når søknaden er behandlet og hvor mye jeg kommer til å få osv?

Skrevet

Trodde alt var i orden jeg og. Skulle få penger på fredag (foreldrepenger) Men den gang ei. De har ikke sendt inn skatte og inntektsopplysninger på meg enda! Blir så gal :( Så nå må jeg vente til lønningsjefen kommer fra ferie, for ingen andre kunne hjelpe meg. Kjempegøy å gå uten penger gitt å mange regninger på vent..

Skrevet

Uff så kjipt!! Kanskje jeg skal ta en telefon i morgen og bare sjekke at jobben har sendt inn lønnsopplysningene for sikkerhets skyld.

Håper det ordner seg raskt for deg!

Skrevet

Hej,

Jag skickade in intäktsupplysningarna tillsammans med min söknad. Det var ju självklart arbetsgivare som hade fyllt ut och signert, men ville vara säker på att de mottog allt.

Hon kunde bara fylla i ett belopp på schemaet och signera, så din juli lön behöver inte väntas på. Tog mig 3 veckor efter att det var sänt in så fick jag brev i posten om att min söknad var godkänd.

Hade jag varit er så hade jag tagit kontakt med jobben och fått pappren och sänt in de själva - då vet man att jobben är gjord! :0)

Lycka till! :0)

Skrevet

Det kan være veldig lurt. Skikkelig kjipt å vente på penger og plutselig er ikke noe i orden. :- /

Skrevet

Ja det är tråkit - speciellt när man har lån och räkningar som ska betalas!

Skrevet

Hmmmm Nå er det vel 6-7 uker siden jeg sendte inn. Har ikke hørt noe. Kanskje jeg må ringe de.... Har ikke mottatt noe brev om at de har mottatt søknaden engang.

Skrevet

Jag fick aldrig besked om att de motatt söknaden, bara brevet om att den var gått igenom. Så hade jag varit dig hade jag ringt imorgon och sett så allt står till som det ska! :)

Kanske du haft riktigt otur att det kommit bort i posten? Jag sände mitt rekommandert för att vara säker på att de mottog det.. lite nojig men hatar när saker inte är som det ska! :)

Skrevet

huff får ikke håpe det har forsvunnet i posten! Kansje jeg skal ta noen tlf i morgen... Kjedelig å stå uten penger :(

Skrevet

Kjedelig? Det är helt jävelig! Jag får vanligvis lön den 27:e varje månad men är nu sjukskriven och måste vänta till den 5:e...det är över en vecka senare. uffa mig så tråkit...

Ring imorgon, lycka till - hoppas de bara är som nav är - super tröga! ;D

Skrevet

Ja får håpe det bare er nav som er treg :/ Er jo avhengi av pengene, men skal nå alltid klare oss, men det er jo kjedelig å måtte ta av sparepenger for å betale regninger...

Satser på at ting er ok, men en vet jo aldri da...

Skrevet

Fikk tak i jobben i dag, og inntektsopplysningene var ikke sendt inn gitt..snakket med nav også og de sa de hadde purret på dem. Så nå skulle hun på jobben sende dem inn i morgen, glad jeg ringte :S Er jo ikke lenge til permisjonen starter nå..aldri kan ting bare gå greit av seg selv, men håper det går raskt og smertefritt nå! De på nav sa at søknad var mottatt og det kun var inntektsopplysningene de ventet på, faktisk fikk de søknaden 30. juni og hadde sendt ut innkreving av inntektsopplysninger allerede da! Snakk om at jobben er treeeeg..men er vel pga ferietid også. Krysser fingrer for at alt ordner seg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...