Gå til innhold

Ser dere på dette som har skjedd som terror eller tenker dere at det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uansett så er det en terrorhandling, han var ute etter å skremme folk til å se verden på hans måte...og hvis du ser ut i verden så har den vært slik en stund nå, var bare tidspørsmål før det kom hit til berget også. Og om vi ikke begynner å tenke tanker fri for hat og masse sinne så vil dette kunne skje igjen

Først så tror jeg du må definere din forståelse av begrepet "terror", så kan jeg svare. For for meg blir det en kombinasjon av svaralternativene dine. Terror, utført av en ond mann som et enkeltstående tilfelle.

Tror han er inspirert av "school shootings" i USA og i enkelte andre deler av verden. Bare at han har valgt å skyte politisk interesserte ungdommer. Jeg har i lengre tid fryktet at slike skytemassakrer skulle komme til Norge, og i tillegg terror fra Libya og Al Quaida. Mye å være redd for, men jeg bor ikke i en storby så går ut fra at det ikke vil skje her med det første.

Littleton, Blacksburg, Dunblane, Tuusula og Kauhajoki er vel heller ikke noen typiske metropoler. Men de er likevel åsted for noen av verdens verste skolemassakrer.

Forøvrig er det åpenbart en terroraksjon vi har opplevd. Det slutter ikke å være terror av at gjerningsmannen er kristen og virker alene.

" Terror er en sinnstilstand som innebærer at man blir overveldet av en følelse av intens, umiddelbar fare. Ordet representerer også det fysiske uttrykk et menneske eller en gruppering kan gi til kjenne gjennom handlinger, som regel ulovlige, der formålet vanligvis er å skape oppmerksomhet for ens sak - og/eller rent destruktivt, å forulempe alt som fremmer motsatte sak.

Å terrorisere er å bruke terror (f.eks. ved å true med vold) for å oppnå noe. Terrorisme er bruk av terror for å oppnå et politisk mål. Terror satt i politisk system kalles ofte skrekkvelde eller redselsherredømme (se Skrekkveldet). "

defenisjonen. altså han fyren prøver å skremme folk fra å stemme ap og melde seg ut av auf og fra å være på utøya. han prøver å skremme oss til å stemme på partier som mener annerledes enn han. han brukte terror for å oppnå et politisk mål, gjennom å gjøre folk redde. så ja, aboslutt terror det han begikk.

Annonse

i følge han ja. men han har en forskrudd oppfatning av virkeligheten.

ja han fikk folk til å lese manifestet. men det han begikk var faktisk terror. så hvis han sier at det ikke var terror så er det pga hans forvridde virkelighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...