Gå til innhold

Mormoren min døde i dag, og leg lurer på noe angående velferdspermisjon fra jobb.

Anbefalte innlegg

Mormoren min som døde i dag skal antakelig begraves torsdag eller fredag. Hun skal begraves i en kirke som er rundt 70 mil fra der jeg bor.

Jeg jobber mandag-fredag og lurer på hvordan jeg skal ordne med fri fra jobb. Jeg bør reise dagen før begravelsen og dagen begravelsen er på, får jeg selvsagt ikke vært på jobb.

Har jeg noen rettigheter på velferd når det er min mormor som har dødd?

Jeg jobber forresten i en ia-bedrift, hvis det har noe å si..

Fortsetter under...

Om det er en IA bedrift har ingenting med veldferdspermisjoner å gjøre.

Du bør sjekke personalhåndboka dere har. Slike ting står der.

Noen steder har 5 valgfrie veldferdpermisjoner i året til begravellser og reiser til disse,andre kun til det som er nedfelt i tariffavtalene (som da er selve begravelsedagen)

Trist å høre om din mormor:(

Du må nesten sjekke permisjonsreglementet på din arbeidsplass.

Der jeg jobber får vi fri en dag til begravelse + to reisedager. Alle dagene er med lønn. Men det er ulik praksis så du må nesten høre med sjefen din og sjekke reglementet.

Annonse

Kommer an på tariffen, vi får inntil 3 dager med lønn om det er nær familie (rett opp- og nedgående linje pluss søsken, dette gjelder også svigerfamilie, altså samboers/ektefelles nærmeste) og inntil 3 dager uten lønn for øvrig slekt (tanter, onkler, søskenbarn).

Sjekk tariffen der du jobber, tror ikke disse reglene er veldig spesielle..

Som andre sier, kommer det an på hva personalreglementet på din arbeidsplass sier.

Hos oss får vi stort sett bare fr med lønn på selve begravelsesdagen. Da min mormor døde - som bor 40 mil unna - søkte jeg om fri selve begravelsesdagen og dagen etter pga reise. Fikk fortsatt bare innvilget en dag....... blæææ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...