termin 11.august 2011 Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Når blir fødselen satt igang på UUS etter de nye reglene? Er det på dag 7-10 etter UL terminen, eller kan man fortsatt risikere at man må gå 14-16 dager over UL terminen hvis "barnet trives i magen"? Kan man forresten få time til igangsetting på en lørdag/søndag, eller får man kun slike timer mandag-fredag?
miepia30 Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Det avhenger av flere faktorer. Mors alder, pregravid bmi, sykdommer osv. Overtidsvurderingen får man 7-10 dager over termin, og den blir ikke lagt til en helg. Da er det full sjekk av mor og baby og modning. Og avhengig av hva man finner blir man satt i gang der og da eller får tid for igangsetting få dager senere. De fleste er i gang med prosessen dag 12.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Det lurer jeg også på. Har time til overtidskontroll neste fredag, da er jeg 41+3, altså en uke og en dag over termin. Aner ikke hva som skjer videre etter det.
termin 11.august 2011 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2011 Hvis du har overtidskontoll på en fredag og alt ser fint ut, så blir du vel sikkert ikke satt igang før tidligst mandagen etter? Hvis de ikke setter i gang lørdag/søndager tenkte jeg på...
termin 11.august 2011 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2011 Takk for svar miepia! :-) Dag 12 etter termin føles ihvertfall bedre enn dag 14-16-18... Er bare sååå urolig for at man kommer på kontroll på dag 7, for så å høre at alt står bra til, men 2-3-4 eller 5 dager senere når man får ny kontroll at ting ikke står bra til med den lille i magen...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Jeg tror nok ikke de setter i gang før tidligst uka etter nei. Offisiell overtid er jeg jo ikke før på fredagen etter der igjen, når man er 15 dager etter termin. Men jeg har nå tro på at jeg slipper overtid Fødte dagen etter termin sist gang, så håper jo på at kroppen skal skjønne det av seg selv denne gangen også, spesielt siden jeg ikke kan føde på ABC hvis jeg blir satt i gang, og ikke får sitte i badekar osv. Skal til en privat jordmor i morgen til akupunktur og betaler henne litt ekstra så får jeg en kontroll også, så håper hun kan sjekke om det i det hele tatt er noe modning. Hvis det ikke skjer noe i natt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå