Gå til innhold

SFO i morra.............Hva, hvordan....

Anbefalte innlegg

Vi skal begynne på SFO i morra. HAr ikke fått noe annen beskjed enn at hun har fått full plass fra 1 aug.

Men jeg er så usikker....hvordan er oppstart i SFO, jeg er så vant til bhg, der man kommer og er sammen med barnet hele den første, og kanskje andre dagen.

Er det normalt å gå fra barnet første dagen på SFO?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143440209-sfo-i-morrahva-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo nesten se an ditt barn, hvilken type hun er.

SFO er ikke som barnehage. Her må barnet ditt ta mye mer ansvar for seg selv og sine ting. Første dagen følger du barnet ditt, tar med bytteklær og evt matboks (vår SFO har to måltider pr dag på skolefrie dager, ene må vi ta med mat til selv). Vi for vår del har pratet litt med de ansatte, kikket på lokalene sammen med barna, fylt ut diverse skjemaer osv, og så sa vi hade og gikk. Hentet igjen etter 3-4 timer første dagen fordi vi tenkte det var lenge nok med så mye nye inntrykk. Begge gangene (har to skolebarn) fikk vi kjeft av barna våres fordi vi hentet dem altfor fort, hehe... Dagen etter var de der full dag, dvs 6,5 time siden de har 60% plass. Har inntrykk av at de aller fleste foreldre går i fra barnet første dagen ja.

Har også en som skal begynne på SFO i morgen. I forige uke fikk vi et "program" i posten.

Det er oppmøte kl. 10 første dagen. Barna skal være på SFO mens foreldrene er på møte med leder. Så skal foreldrene gå og komme tilbake senest kl 15 for å hente barna. Dette den første dagen.

Denne dagen og den neste tiden fremover vil SFO snakke mye med barna om regler dem har.

Virker som et bra opplegg, jeg ble i alle fall positivt overrasket. Har hatt barn på SFO der tidligere og da var det ikke noe opplegg.

Krysser fingrene for at dette går bra. Vi bor foresten i Oslo men tenker det kan være store forskjeller på SFO fra skole til skole.

Ring dem kl. 8 i morgen og hør hva som er opplegget dems.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...