Gå til innhold

Noen som har vært i Egypt, hurghada med barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi endelig fått bestillt tur til Egypt, vi har alltid hatt lyst å reise dit og til Thailand, men syns Thailand blir litt for langt å reise med små barn, selv om jeg veit at mange gjør det. Og det ser fantastisk flott ut der.Har hørt at man må ta ett par vaksiner før man reiser til Egypt?? Ellers så skal vi bo nær ny byen, og på ett ganske nytt og flott hotell, nr 2 av 169 hoteller, så gleder oss veldig:) Vi har før brukt å reise til Gran Canaria, Tenerife og Fuertoventura, men nå er vesle gutt ferdig med trippelvaksinene (anbefalte på helsestasjonen å være ferdig med den før man bestillte tur dit) så da valgte vi å reise dit på vinteren, så gleder meg masse:) Mine barn er når vi reiser nesten 2 og 5 år. Er det noen som har tips til hvilken mat man burde holde seg unna og slik? Fått tips om at barna ikke burde ta i pengene da muslimene ofte har de i underbuksen, sprite hendene etter bruk av penger, ta en immodium om dagen, spise på store restauranter, ikke slike små ved promenaden.

Skrevet

GLEDE DERE MASSE!!!!

Helt fantastisk plass å reise til, og dette er jo en turist by/plass, så ingenting å være redd for. Spis på litt større restauranter, som du sier, ta med myggspray, kløestillende middel (eneste minuset er masse mygg på kvelden), ta med pyrisept og plaster i tilfelle, VASK henda så ofte du kan, og ha med sprit.. Forklar barna, hvertfall den på 5 at det er en del vakter der med ordentlige våpen, men at de kun er der for å passe på. Misunner dere så, er helt fantastisk der, masse god mat, super trivelige folk, er du på restaurant blir dere behandlet kongelig, vannet er så lyseblått og fint, fisker i alle farger. Dere vil få en kjempe opplevelse:) Gateselgerene er litt plagsomme, men bare å si nei på en fin måte. Sa alltid at jeg kommer tilbake.. Våre barn tok hepatitt vaksine og ei til. Men, jeg hadde med barn på ett år, ikke ferdig vaksinert, og gikk kjempe fint, og ei på fire år.. Vi passet på å ta immodium, kun hvis vi trodde vi begynte å bli kvelm, fikk litt løs avføring, ikke hver dag.. Ingen av oss ble dårlige, tror det er litt skremsel propaganda, får å få oss til å huske på GOD hygiene, som er viktig!!! :):)

Skrevet

Skyver denne opp, for dette vil jeg å høre mere om :):)

Skrevet

Åj, så flott innlegg, gleder meg bare enda mere nå :)

Når skal dere dit Miri_am?

Og hvor gamle er barna deres?

Skrevet

Man må ta Hepatt vaksine og mmr, noe barna somn følger vaksineprogrammet har tatt v/15mnd. Vi skal i slutten av November :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Spent på hvordan denne turen gikk... Skal selv til Hurghada i slutten av mnd med en 4 åring og en 1 åring.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...