Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Da har vi endelig fått bestillt tur til Egypt, vi har alltid hatt lyst å reise dit og til Thailand, men syns Thailand blir litt for langt å reise med små barn, selv om jeg veit at mange gjør det. Og det ser fantastisk flott ut der.Har hørt at man må ta ett par vaksiner før man reiser til Egypt?? Ellers så skal vi bo nær ny byen, og på ett ganske nytt og flott hotell, nr 2 av 169 hoteller, så gleder oss veldig:) Vi har før brukt å reise til Gran Canaria, Tenerife og Fuertoventura, men nå er vesle gutt ferdig med trippelvaksinene (anbefalte på helsestasjonen å være ferdig med den før man bestillte tur dit) så da valgte vi å reise dit på vinteren, så gleder meg masse:) Mine barn er når vi reiser nesten 2 og 5 år. Er det noen som har tips til hvilken mat man burde holde seg unna og slik? Fått tips om at barna ikke burde ta i pengene da muslimene ofte har de i underbuksen, sprite hendene etter bruk av penger, ta en immodium om dagen, spise på store restauranter, ikke slike små ved promenaden.
julijente 2011 Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 -Ha på deg giftering. -Spis på indisk restaurant -Det er en marina som kun er for turister, med vakter i hver ende. Der er det fint å være. Der finnes restauranter, noen butikker og barer. -Snorkling er fint -Selvom mange virker veldig hyggelige og hjelpsomme, er det ALLTID en baktanke med det.. -Vær kritisk og forsiktig! -Istedet for utforsking, hadde jeg brukt tiden på å kose meg på hotellet... Det er tryggest.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 takk for det.. Høres nesten ut som det er farlig å reise dit..
Miri_am84 Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Dytter denne, for jeg vil å vite mer, skal dit vi å
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Egypt er et fantastisk land, om man godtar at ting fungerer annerledes. Jeg har vært flere steder i Egypt, og fant Hurghada som et av de mer slitsomme ift. pengemas. Greie ting å vite: -Du vil antagelig treffe superhyggelige mennesker som vil følge deg til en fin resturant, butikk osv. Dette fungerer slik at den som bringer en turist inn får prosenter av salget -Taxisjåfører er et evig mas. Det er faste priser, men de forsøker seg alltid på mer, og er du turist kan de ofte nekte. Normal pris til rett utenfor byen var 5-10 pund, men de forsøkte seg alltid på 50-100. Om du ønsker å slippe dette, har flere hoteller en egen taxitjeneste som koster mer, men som har sikrere biler og normal oppførsel. Man kan avtale henting og slikt med dem også. -Priser er generelt 1/3 -1/4 av hva de ber om, men tenk over hva du vil betale for en ting på forhånd. - Får du mageproblemer så gå på apoteket, medisinene fra Norge fungerer dårlig. Jeg bruker alltid forebyggende tarmbakterier fra norge og har aldri hatt problemer. Viktigst av alt for å unngå dette er å drikke nok vann. Spesielt ved inntak av alkohol er det mange som får magetrøbbel fordi de blir dehydrert. Egyptere er stort sett snille mennesker som ikke vil noen noe vondt. Problemet er penger. De tjener veldig lite, og mange er rimelig desperate etter å tjene. Men, jeg har aldri opplevd å bli frastjålet noen ting eller penger. Så som oftest vil de gjerne lure deg til å betale for mye, men ikke stjele. -Egypt er et land som prioriterer turisme (på maktnivå), og turisten blir som oftest trodd av politiet når det er noe. Politiet på sin side er rimelig korrupt, og utnytter sin makt til det fulle ovenfor egyptrne selv. Eksempelvis går de ofte på resturanter og spiser, men betaler ikke for seg. Egypterne godtar det fordi de er redd for konsekvensene, og fengsel betyr mishandling, inndragelse av arbeidslisens som koster veldig mye osv. Derfor, skulle du havne i noe klammeri, så er det bare å nevne politi så vil de antagelig roe seg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Tusen takk for mange gode tips, dette skal jeg virkelig ta med meg :) Mye info jeg ikke visste om
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Nå e det mange år siden jeg var i Egypt og i Hurgada, men jeg har nå vært der. Og der er ikke så mye forandret, hørt fra andre. Du var innom farlig: Ja faktisk så syns jeg det kan hvertfall være det. Det er mye som kan skje der, de eier ikke hemninger desverre. Veldig masete da det kommer til penger ja. Du kan bli plutselig tatt inn i en sidegate med andre, som skal prøve å lure deg. Med barn hadde jeg ikke tørt å reist. Hvis jeg så absolutt bare måtte, så hadde jeg nok vært mye eller hele tiden på hotellet. Ja det er nok veldig fint der, men med barn er det noe helt annet. Det er nå mye du skal huske og passe på hele tiden. Alt fra hva du spiser, og fra hvor du tisser. Bare for å nevne noe.. Det er egentlig mer slitsomt enn avslappende..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Jeg har ett eneste råd til deg... ring reisebyrået og book om. Reis til Sharm El Sheikh istedet. Hurghada er mildt sagt helt for jævlig!!!
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 for det første, alle har rett til sin mening, og alle har ikke like opplevelser, så her kommer min. Opplevelsene våre fra Egypt er overveldende. vi storkoste oss. første gangen vi var hadde vi med oss en på 11 mnd, gikk utrolig bra. vi passet på å vaske hendene godt etter å ha tatt i penger, (forresten de har de ikke i underbuksene, grunnen til at pengene er så skitne er at de er veldig slit og utrolig gamle, så bare tenk hvor mange hender som har holdt i de...) salat og frukt gav vi til barn kun når vi hadde vasket det selv. Brukte kun kjøpt vann til absolutt alt. Andre gangen vi var hadde vi en på to år med oss. gikk utrolig bra den gangen også. storkoste oss. nå skal vi reise med en på 8, 5 og 2 år Valget går til Hurgada...igjen...men til en tredje hotell , liker å se nye ting... vi storgleder oss. det er rolig, barn og voksne har masse å oppleve. vi holder oss rundt hotell kompleksene, går ikke så veldig mye inn i selve "byen" for der kan det bli litt slitsomt med den prutinga osv. og barn har det mer kjekt på lekeplasser, i basseng og på stranda, så det prioriterer vi. Utrygt...njaaa..en vet aldri hva som kan skje... ting kan skje overalt...men hvis en bare tenkte på alt det fæle så ville eg ikke gått ut av huset engagn.
Skogshuldra Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Aldri vært i Egypt, men ville bare fraråde en imodium om dagen.... De er svært forstoppende og skal kun tas når behovet er der og da følg instruksen på pakka!! Men kan være greit å ha med seg da! Men å ta disse før dete r et behov er bare å be om trøbbel og full stopp noe som ikke er noe bedre enn rett igjennom.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå