Gå til innhold

Dere som bor i leilighet:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig vasket jeg klær på røde dager og søndager, det var som regel da jeg hadde fri og da prøvde jeg alltid å få unna husarbeid. Jeg har aldri tenkt over hvor tidlig og hvor seint, men ikke for tidlig og ikke for seint, etter MIN vurdering vel å merke.

Vaskemaskina står i kjelleren, så den kan startes når som helst.

Jepp, vi vasker klær, støvsuger og vasker gulv på søndager/røde dager. Lager middag, legger ungene osv. VI har til og med sex på søndager/røde dager!

Det er en helt vanlig dag. Hvorfor skulle vi ikke leve som vanlig?

Annonse

Jeg bor ikke i leilighet, men tomannsbolig der det er litt lytt i mellom. Han som bor i andre enden er en mann i 20-årene som skifter damer oftere enn andre skifter undertøy og titt og ofte har heidundrende fester med dertil støy fram til de går ut i 23-24-tiden. Og så setter han gjerne musikken på full guffe når han kommer hjem igjen i 4-5-tiden i tillegg. I starten forsøkte vi å hysje litt på ungene og ta litt hensyn med å ikke støvsuge og gjøre andre bråkete ting tidlig på dagen, men slik som han holder på begynte vi fort å gi f*** selv og tar nå overhode ingen hensyn.

Ellers tenker jeg at støvsuger ol som forstyrrer andre mellom kl 10 og 21, og at alle dager er akseptable, også de røde.

Ååååå....gleder meg til å få bygget huset og slippe å forholde meg til tette naboer! Hehe...

beklager det, så det først etter jeg hadde trykket lagre. Ser ikke ut til at jeg får limt den inn, men går sikkert å markere hele og ta en copy/paste? Eller så er det bare å søke på lovdata så ser man hva de norske regelene for støy på helligdager er ;)

Husarbeid som bråker tar jeg mellom 06 om morgenen og 21 om kvelden. Naboene under oss har tenåringsbarn - hadde de hatt småunger som skal legge seg tidlig, hadde jeg gitt meg tidligere også :o)

Det koster meg en kvart kalori å ta hensyn.

Røde dager har ingen betydning verken for oss eller de som bor under oss.

Vi bor i en sokkelleilighet. Over oss bor det en familie. Ofte hører jeg vaskemaskinen ture og gå i elleve-tolvtiden når vi skal legge oss. Jeg er veldig var på lyder og syns det er veldig irriterende.. Får ikke sove.

Ellers syns jeg det er helt greit å vaske klær og støvsuge på søndager (og alle andre dager) men ikke etter leggetid eller før folk flest har stått opp.

Annonse

Bor ikke i leilighet, men i lytt rekkehus, så det blir vel det samme... :)

Vaskemaskin/bråkete husarbeid tar vi kun mellom 10-22, og da slik at vaskemaskinen er ferdig til ca. 22, ikke settes igang da. Vi tar ikke spesielle hensyn til søndager/helligdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...