Gå til innhold

Beste vogn (0-3 år) som er LETT, sikker og god å trille??

Anbefalte innlegg

Mine første prioriteter er: Sikkerhet, "kjøreegenskaper" (god å trille) og vekt... Jeg er kjempe svak og orker ikke tanken på å stresse med en vogn som er tung, men jeg vil også at vogna skal være sikker og god å trille både i skog og i byen. Hvis den er lett så vil den sannsynligvis også være enkel å plassere i baggasjerom i bil regner jeg med...

Må kunne brukes fra nyfødt og et par år.

Vanntett og vindtett er en fordel, men ikke et "must".

Hvordan vogna ser ut bryr jeg meg ikke om.

Hvilken vogn er det jeg da leter etter??? :)

Fortsetter under...

Jeg er liten(160 cm) og er SUPERFORNØYD med min Mountain Buggy Urban Jungle. Den har vært helt fantastisk på vinterføre(fikk barn tidlig i januar 2010) og er helt super om sommeren.

Den nye modellen har en forbedret kalesje og sammen med regntrekk og UV-trekk kan du ikke få en bedre vogn. Mener jeg da :)

Takk for svar!!! :) :)

Har sett på denne vogna.. Ser at noen har skrevet negative ting om den som f.eks.

* blir veldig lang når den er sammenslått og tar dermed stor plass i bil?

* bagen er lite lun?

* når barnet har vokst ut av bagen så er hun/han for liten til å bruke sportsdelen?

* selene må demonteres for å få i vinterpose (flere har skrevet at dette er irriterende)..

Alternativene utenom denne da er Emmaljunga nitro city eller city cross, evt TFK joggster twist. Har så langt ikke funnet andre som virker å være gode alternativer. Men Mountain Buggy ser ut til å være den letteste av dem hvis ikke de opplysningene jeg finner er feil...

Anbefaler deg også en Mountain buggy UJ!

Jeg har hatt endel vogner, og dette er den beste av dem alle!

Den er super god å trille, har en lun og god kalesje som skjermer godt for solen, mini sitter godt i den, og den har en stor og god handlekurv under!

Jeg har ikke prøvd bagen til den, men har store planer om det neste gang!

Ser du nevner TFK joggster twist også.. jeg var ihvertfall ikke fornøyd med den vognen! Den var stor og ruvende, rustet fort, også ble jeg gal av glidlåsreguleringene i ryggen!!

Lykke til!

Jeg vil absolutt anbefale en Emmaljunga nitro city! Vi har den til den minste, og angrer ikke ett sekund på at det ble den. Den er fantastisk og trille, både enkel og lita. Den tar liten plass og den har vendbar sittedel. Du kan bruke en citybag fra babyen er nyfødt og bytte til en sittedel når barnet blir litt større :) Den har svingbare forhjul, men jeg kommer meg fint frem uansett. Denne vognen kom også best ut i test for en tid tilbake! Jeg synes selv at dette er en fantastisk vogn som hvertfall passer perfekt for oss. Fin er den og ;)

Annonse

Hei!

Vogna blir ganske lang sammenslått, men den blir kjempelav og jeg får den fint inn i en BMW 1-serie. Da var det også plass til bagen oppå samt handleposer. :)

Jeg synes bagen var helt super, virket lun og fin og hvis du sammenligner den med andre bager er den ikke så liten som mange skal ha det til. Vi flyttet vår lille over i sportsdelen da han var 5 mnd fordi han nektet å ligge i bagen med mindre han sov. Det ser jo ut til at de drukner ved første øyekast, men min lille stortrivdes i sportsdelen sin og vi har ikke angret et sekund på vognkjøpet. Når vi når får en liten til i februar kommer vi til å kjøpe Mountain Buggy +One for å få plass til begge to når det er nødvendig.

Hvem har sagt at du må demontere selene? Det eneste du trenger å gjøre er å løsne på klipsene som holder de sammen nederst(altså det samme som du gjør når du skal ha barnet ut og inn av vognen).

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å dra å se på vognen.

Jeg vet at TFK vognen blir mindre når den er sammenlagt, men her er sportsdelen mye større og jeg synes personlig at den er helt grusom å trille.

Jeg er kjempeglad i min nitro city! Og jeg har hatt veeeelig mange vogner før. Man trenger ikke bruke citybag, det passer softbag i den og om man ønsker det. Men vognen er iallefall nydelig å trille og er ganske kompakt sammenslått.

MB er og en veldig god vogn. Mye bedre enn TFK (liker hverken glidelåsene, trilleegenskapene eller at den er så ruvende). Jeg skal helt sikkert ha en MB igjen etterhvert. Men nå når baby er liten så er det å kunne ha han mot meg noe som teller mye for min del.

Heia, har hatt både TFK og MB, og liker sistnevnte bedre for den er lettere og enklere, mindre dilldall;)

Angående det noen har skrevet om MB;

Er muligens lang, men når det er trangt om salighetene er det bare å klikke av hjulene. Den blir ganske flat, særlig om du tar av bumperbaren. Vi har dratt på langtur i stasjonsbil med MB, hundebur, 3 voksne, to barn og bagasje til 14 dager. Bagasjetrekket gikk over dette.

Bagen er muligens lite lun, men hvor ofte man er og spaserer i full blæst og nordavind rett ned i bagen er vel individuelt. Kjenner flere som har brukt bagen opp til 6-7-8 mndr.

Selene må ikke demonteres, de tres ut av klipsene på selve selen. Har årets modell, som flere tydeligvis har trodd at selene må demonteres.

Åh, herlighet så mange svar da! Setter veldig stor pris på alle innleggene!!! :) Veldig oppklarende dette med selene og at det ikke er noe problem å ha MB med i bil.

Det ser ut som det står mellom MB og Nitro City da vel.. Jeg får tenke litt og surfe litt etter priser...

Hvis de legger ut de nyeste modellene på Finn er jo det et alternativ. Samboeren er ikke så hypp på å betale i dyre dommer siden vi fortsatt "bare prøver" å få meg på tjukka ;P Hjelper vel ikke at jeg hele tiden sier at jeg helt sikkert ikke er fruktbar heller da (den store skrekken), men men :P Mulig implantasjonsblødning som var nå søndag.. får starte å teste på fredag også får jeg heller argumentere med at jeg trenger en MB eller Nitro City for enten å trøste meg med eller for å feire :D:) :)

Jeg vil anbefale BRIO GO. Den er veldig lett og blir liten sammenlagt. I tillegg har den supergod oppbevaringsplass under. Sportsvogndelen er veldig lun og kan snues begge veier. Bagen har jeg ikke hatt, så den kan jeg ikke si noe om.

Jeg sverger for Bugaboo camelon. Det er desidert den aller letteste vogna. Det var et av mine kriterier også;) Helt fantastisk å kjøre. (om du ikke skal ha en skogsvogn da) Det fins vinterhjul og sommerhjul. Perfekt! Det var den vogna som tok minst plass i bilen også. Vi testet flere.

Jeg anbefaler den på det sterkeste:)

Annonse

Personlig så likte ikke jeg mb. Syns den var alt for baktung og lite lun (min lille på 6mnd hakket tenner oppi der uansett hvor mye klær jeg hadde på) pluss at mini IKKE ville sitte fremovervendt!

Det der med selene irriterte også vettet av meg.

Nitro derimot, er en av de beste jeg har hatt!! Velger gjerne den en gang til :) Den er kjempe lun,det var ikke antydning til frysing oppi den. (Du kan kjøpe vindtrekk utenom.) Den er lett, og har vendbar sittedel -hvis du kun skal ha en vogn kan det hende det er nødvendig...

Syns også det er helt supert med myggnett integrert i kalesjen, det har jeg brukt mye!

er ikke noe problem å ta nitro ut og inn av bil!

VI har sett på easywalker sky som er på tilbud hos barnas hus nå... Er det noen som har erfaringer med den?

Vi ville egentlig ha mb, men de i butikken anbefalte heller easywalker fordi den er mer stabil og har større og bedre bag enn mb... De sa at når man skal trille mb i motbakke så må man holde opp vogna, ellers så vipper den? Syntes dette hørtes skummelt ut...men kjente veldig godt at easywalker var litt vanskeligere å vippe enn mb... Tror nok vi må ha en easywalker i stede.....

Easywalker er super stabil!

Snuppa mi ligger å sover mens storebror står på ståbrett og lener seg mot håndtaket. Er ikke antydning til at den skal kvelve!! Selv ikke i oppoverbakke (og det er det MYE av her)

Ville absolutt gått for den.

Babybagen er også super!

Er helt enig med det de sa i butikken ang mb, at du må holde den oppe i oppoverbakke. Syns det var veldig tungvindt.

Fordelen med mb er at ryggen er litt lettere å justere enn ew, men alt i alt syns jeg ew er en bedre vogn!

Urban Jungle er en kjempe god vogn, men er jo ikke vendbar :( Har hatt den, men byttet fordi jeg ville ha barnet mitt mot meg. De vokser jo ut av bagen ved 4-6 mnd. alder og det er jo ikke noe kjekt å ha en så liten baby vendt fra seg i en stor og åpen sportsvogn. Derfor byttet jeg til emmaljunga city cross og har vært kjempe fornøyd! Bruker fortsatt city cross nå som hun er 2 år og skal bruke den til babyen som ventes. Jeg har henne faktisk som regel mot meg selvom hun har blitt stor, for syns det er så koselig å kunne gå å prate og se på henne når hun sover. Vil hun heller se fremover er det fort gjort å snu ;)

Urban Jungle er lettere da og er jo utrolig lett og god å trille med sitt svingbare fremhjul. Men city cross er også god å trille og er jo den letteste vognen man kan få tak i med 4 faste hjul. Dessuten er den kjempe stabil og lun!

Vogner som har små svingbare hjul fremme styrte jeg unna fordi jeg går mye på tur og ser ikke for meg at slike vogner fungerer noe bra på skogsti, grus, slaps, snø osv. Har prøve triller min søsters bugaboo og syns babyen ristet fælt på grusen og steinene gjennom skogen, dessuten dro den til ene siden og veien var litt skjev. City crossen er like god uansett underlag og demper godt for babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...