kath gutt07 & jente10 Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Er det noen flere som har veldig små søte??? Har ei nydelig jente på 8 måneder, men som er veldig liten for alderen. Har ikke vært på kontroll på ei stund (skal om ei uke) Men ved forrige kontroll i juni var hun 61 cm og 5830 g... Helt utrolig flott selvfølgelig, og kjempeflink motorisk. Drar seg rundt på gulvet, reiser seg opp etter det hun kan finne, og helt "normal" ellers til å være 8 månder. Helsestasjonen mener at hun bare er lita (vi er ikke store vi foreldrene heller, og storebror er også liten for alderen 3,5 år; 95 cm og 13 kg) Vi skal på sykehuset, bare for å være helt sikre på at det ikke er noe som feiler henne. Bedre å være helt sikker, selv om jeg selv er helt sikker...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Er det veldig lite? Min er heller ikke så stor, litt under gjennomsnittet hele veien, men har aldri bekymret meg eller helsestasjonen. Husker ikke akkurat hvor stor hun var da hun var 8 mnd, men da hun var 13 mn var hun 8,5 kg og 70 cm. Nå er hun 4 år og 97 cm og 14 kg. Litt liten, men helt greit.
siz85 Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 JA! Jente her som var 9 mnd for en uke siden. Veide da 6290 og var 66 lang. Her har hs mast mye og lagt henne inn 2 ganger pga. dårlig vektoppgang. Alle prøver er normale. Motorisk der hun skal Vi foreldre er slanke og lave.
kath gutt07 & jente10 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2011 Anonym: Ja, det er ganske lite... Storebror var 4 måneder når han var på den størrelsen. og har flere bekjente som har babyer mellom 3-4 måneder som er flere kilo tyngre og endel cm lengre. Jeg er i grunnen ikke så veldig bekymra, men kan jo begynne å lure når helsetasjonen vil ha oss på sykehuset.... Six85: Takk!!! Det er godt det er flere her.. Har ikke fått time enda på sykehuset. Men har fått brev om at vi har krav på behandling før november.. Så vi får se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå