Gå til innhold

Ville dere hatt en på 15mnd på et soverom i en annen etasje enn der du ligger?

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 soverom nede men det ene er under oppussing. Eldstefrøkna på 6år ligger på det ene rommet nede og nå vurderer jeg å flytte hun på 15mnd på rommet oppe da det blir for lite for eldstemann. Rommet er nærme trappa og jeg hører henne godt. Venter baby om 6uker også og tenker at da slipper de å vekke hverandre om natten.

Jeg kan også vente litt slik at hun eldste får det rommet som er under oppussing så alle kan ligge nede.

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Uff det ville ikke jeg gjort... Lar heller minsten på 14 mnd sove på vårt rom enn å flytte han i en annen etasje. Vil ikke flytte de eldste opp heller. Eldste er 7.

Men det kommer an på hvordan den andre etasjen er da! Vi bor i et litt gammelt hus og andre etasje er ganske skummel. Det syns til og med jeg :P

Lar ingen av barna sove i en annen etasje enn i den vi sover i. Jeg synes det er fryktelig uansvarlig! Da ville jeg heller satt senga inn på vårt rom til rommet under oppussing var ferdig.

Vi har et soverom i første etasje og to i kjelleren. (Helt innredet kjeller med stue, bad osv.) Hadde babyen på rommet vårt i første etasje de første 7 mnd, så flyttet vi han ned på sitt rom. Han ligger da aleine nede, mens vi ligger oppe (ikke langt unna, bare trappa imellom dørene.) Det var veldig overgang i starten, så jeg sov også nede den første tiden, bare på et annet rom. Men nå går det kjempefint. Lillemann koser seg på rommet sitt, det er svalere der nede enn oppe så han sover godt der. Og jeg er helt rolig med tanke på at han ligger der, hører han godt og har call på i tillegg bare for sikkerhets skyld.

Det jeg tenkte over i starten var i forhold til om noe skulle skje, kan jeg nå han raskt nok? Huset vårt er sånn at det ikke er et problem, og soverommene nede har naturligvis godkjente rømningsveier. For oss har det gått kjempefint, tror det hele kommer an på hva du kan føle deg komfortabel med.

Selv syns jeg det var et kjempeproblem i starten, altså før vi flyttet han over. Jeg gruet meg en evighet, før jeg en dag måtte krype til korset og prøve siden det var nærmere 30 grader i første etasje, og lille ikke fikk sove. La han på sitt rom, og vips så var han i drømmeland på få sekunder. Det gjorde overgangen lettere for min del at han ser ut til å trives så godt der:)

Det har jeg gjort siden vesla var 5mnd gammel. Da flyttet jeg henne til eget soverom nede.

Jeg hører henne hvis hun gråter, så da går jeg bare ned.

Annonse

Tusen takk for svar,vi har også bare trappa i mellom og hun blir liggende oppe mens vi ligger nede. Eneste som er dumt er at det er en del svakere nede for sola står på soverommet oppe. Har jo lystett rullgardin men kanskje det blir for varmt. Akkurat det har jeg ikke tenkt på.

Hi

Hvis du er redd det skal bli for varmt; går det an å ha vinduet litt oppe? Prøv og sov der en natt selv da vel, så ser du om det er behagelig eller ikke:) Da roer du deg nok mer når lillejenta skal sove der også. Helt sikker på at det går bra jeg. Tror nok de som sier det er uansvarlig ikke rakk å tenke seg helt om? Hvis man har tenkt litt igjennom det på forhånd, ser jeg ikke helt hva som er uansvarlig med det.

Hilsen 09.30:)

Jeg ville ikke ha gjort det. Men det kommer an på hva du har av sikkerhet.

Kommer barnet seg ut av senga selv? Dette må du sjekke ved jevne mellomrom.

Hvis det er mulighet for å komme seg ut av senga:

Grind nede? Barnet kan lett falle ned trappen når det er på vei opp til dere om morgenen.

Ekstra lås høyere på inngangsdøra slik at barnet ikke har mulighet til å komme seg ut.

Vi har to soverom nede, og to i 2 etg.

Både vi voksne og ungene sover nede, ungene på 3 og 7 deler soverom.

Det er rett og slett fordi 7 åringen ikke er stor nok til å ligge oppe alene, med tanke på brann og rømningsveier ut på taket.

Jeg får helt panikk bare ved tanken på det.

Han har gutterom oppe, der han kan være i fred og ha kompiser på besøk - men soving foregår nede i i samme etg som oss andre.

Annonse

Uansvarlig å la barna ligge i en annen etasje enn deg selv???? Hva er du redd for? Brann?

Hva gjør du da hvis du har enebolig med to soverom nede, to oppe? Skal du la barna ligge hos deg til de flytter ut som 18-åringer?

Her sover barna mine i 2. etg, vi i 1. etg. Vi har babycaller på begge rom.

Men, jeg er vel uansvarlig jeg da........

Jeg hadde nok ventet, slik at alle kunne ligge nede.

Jeg vil ikke ha henne på 7,5 år i en annen etasje enn jeg selv sover i en gang jeg. Jeg er skikkelig hønemor der, og tenker at jeg vil kunne få tak i ungene mine hvis det skulle begynne å brenne i f eks trappa.. VET det mest sannsynlig aldri kommer til å skje, men det er min lille ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...