lillevidunder Skrevet 15. august 2011 #51 Skrevet 15. august 2011 Hei! Jeg holdt på å kjøpe på butikken i sta, men tenkte jeg fikk vente, hihi. Ikke så lett...har noen billigtester i skuffen da ). Har også ikm til tirsdag/onsdag (litt usikker). Kjener du "embla28" noen tegn? Eller noen av dere andre? Lurer noen ganger på om jeg bare innbiller meg ting, eller om det faktisk er noen svake/(sterke) tegn...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. august 2011 #52 Skrevet 15. august 2011 Heisann! EL vel overstått for oss alle! Jeg er litt usikker på når EL var faktisk, testa ikke denne gangen. Trodde ifølge appen på mobilen at el var på lørdag, så vi kosa oss fredagen. (+mandagen og tirsdagen tidlig i uka). Men så har jeg hatt sykluser på 31 og 32 dager, så kan jo variere med +/- en dag. Så enten lørdag eller søndag hadde jeg EL. Og dette tenkte jeg ikke på før i går kveld! Så er litt redd for at det ikke var nok med den ene gangen vi humpet på på fredag... Og i går hadde jeg disse eggløsningsmurringene også, så var nok i går.. Uffameg så slitsomt å tenke på alt dette.. Men samtidig ble jeg gravid etter en runde i senga sist også, og det var på positiv EL-test.. Og det får man jo alltid litt før el har jeg nå skjønt. Og så leste jeg heldigvis i går at det ikke skal være mulig å bli gravid når man har sex to dager før EL også! :-) Jaja, det får bare gå som det går. Kan ikke regne med å bli gravid på første pp nå selv om jeg ble det sist gang. Lykke til alle dere andre!
Evigoptimisten Skrevet 15. august 2011 #53 Skrevet 15. august 2011 Hei jenter, Her er også el overstått, tror jeg.(?) 1.runde med temping (og med litt ustabil syklus siste månedene) Og det røde lyset blinket på lørd =el. dvs dag 16. Litt mye stress med jobbing etc i helga, så såg det ikke før i går kveld(sønd) at det hadde blinket på lørdag. La inn aksjer hver dag mand t.o.m torsd. pause fred og lørd, men la inn igår sønd og mand. Nå er jeg litt irritert hvis vi ikke har truffet. Håper jo at torsdags ladning holdt tom lørdag hvis egget gikk, ellers at vi fanget det igår..hehe uff asså, litt stress dette. Jaha, lett å si at man skal slappe av, men det er jaggu ikke lett når man har så få dager man kan bli befruktet på, og holdt på såååå lenge!! Jeg krysser fingrene for oss, og håper på mange positive tester:o)
Trilletrill Skrevet 15. august 2011 #54 Skrevet 15. august 2011 Ja dette blir spennende! Ååh, var dum og testet billigstrimmel idag og negativ selvfølgelig siden det er altfor tidlig. Men har en skikkelig sterk følelse på at jeg ikke er alene her jeg sitter...lurer på om det er et lite nurk i magen? Nå har til og med sjefen sånn halvveis gitt sin velsignelse og rådet meg til å få en til "snart da vettu, blink blink!" så nå er alt klart! Bare den ungen sitter nå
embla28 Skrevet 15. august 2011 #55 Skrevet 15. august 2011 Er vel sikkert litt tidlig å teste ja. Er jo over en uke til IKM enda. Har ikke du også i begynnelsen av neste uke? Er litt usikker på symptomer. Har hatt en del murringer i perioder helt siden et par dager etter EL. Har voldsomt metallsmak i munnen, men det har jeg hatt i perioder i hele sommer. Så tror det kommer av noe annet. Ikke hatt så mye som nå da iallefall. Ellers kjennes puppene litt ømme ut, men ikke helt utpreget heller. Men for meg føles det nesten bedre hvis symptomene ikke blir for utpreget. Kan ikke huske på at jeg hadde så mye symptomer sist jeg var gravid. Kom først et par dager etter IKM. Hadde testet negativ før og hadde null trua, men så kom jo ikke mensen og puppene var så skikkelig ømme. Testet da positivt. Ble kjempeoverrasket!
Trilletrill Skrevet 15. august 2011 #56 Skrevet 15. august 2011 Igrunn enig med deg embla hva gjelder symptomer. Hadde 0 merkverdige symptomer sist untatt voldsom ømme pupper 1-2 uke ETTER ikm og testet da positiv. Og ja ganske tidlig å teste så det var unødvendig igrunn. Har jo ikm på onsdag neste uke. Men hadde en ganske rødlig slimete "slim" på do papiret idag så kanskje det er noe på gang. Det er faktisk uvanlig da jeg vanligvis får rosa spotting 3-4 dager før mens ikke over en uke før. Bortsett fra det er det ingenting altså. Stikker litt på siden av magen helt nede der men thats it. For tidlig å si tror jeg.
mia_maria Skrevet 15. august 2011 #57 Skrevet 15. august 2011 Kjenner at jeg begynner å bli litt utålmodig nå. Skulle ønske jeg kunne tatt en test i dag!! Heldigvis bare en drøy uke igjen. Har vel IKM mandag, men el var forsinket en dag så blir vel egentlig tirsdag. Regner med jeg tar førsten testen mandag. Pleier å få spotting fredag før mens mandag så veldig spent på om det skjer i helgen. Har bursdag på fredag så synes at det å bli gravid hadde vært verdens beste forskinkede bursdagsgave! Dette er vår 3 pp, har veldig troen på at alle gode ting er tre. Er så spent for dere jenter, håper virkelig vi alle kan gå fra dette forumet og over til terminklubben mai 2012 <3
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 15. august 2011 #58 Skrevet 15. august 2011 Jeg har tempet denne perioden, el på fredag og IKM den 27. Denne gangen traff vi både før, på og etter el noe som ikke er helt vanlig for oss, da min kjære jobber turmus og er borte to uker i gangen. Håper, håper.... håper at dette gir resultet;) I dag 3 dpo har jeg hatt stikkinger i eggleder/stokk og er løs i magen, men av erfaring så kan dette like gjerne være PMS:( Krysser fingrene for oss, jenter! Og som mia_maria skriver.... håper mange av oss går over i mai 2012:)
bebbis? Skrevet 16. august 2011 Forfatter #59 Skrevet 16. august 2011 Litt over en uke igjen til jeg kan begynne å teste... og har INGEN symptomer... ikke en j... mensenmurring engang... jaja... får bare vente og se... (også for en positiv post dette var, da... ) hehe :-)
Trilletrill Skrevet 16. august 2011 #60 Skrevet 16. august 2011 hmm...nå fant jeg frisk blod på do-papiret. Ikke mye men det var noe. Er dette bekymringsverdig? Jeg har trent idag og lurer på om jeg tar for tungt i? Men jeg kan jo ikke begynne å leve som gravid før jeg faktisk vet at jeg er det. Lurer på om dette kan være festblødning selv om jeg ikke hadde det med snuppa. Blir sprø. Tror kanskje jeg uansett burde komme meg til gynekolog. Har ikke vært på noe sjekk på kjempe lenge og kanskje greit å se at alt er i orden der nede. Har også begynt å bli forferdelig tissetrengt på morningene. Våkner opp rundt 6 av at jeg holder på å tisse på meg selv enda jeg ikke har drukket noe kvelden før.
SuperMuffin Skrevet 16. august 2011 #61 Skrevet 16. august 2011 Hiver meg på her igjen.. IKM 23 august, men noe usikker syklus, så er like nervepirrende hver gang. Men nå har jeg endelig fått time hos gynekolog for utredning. Er så spent på hvordan det går ? Noen som har vært på sånn før ? Hva skjer og hva spør hun/han om ? Noe jeg bør huske på å spørre om ? Er så opphengt i at hun finner noe galt siden vi ikke blir gravide..
mia_maria Skrevet 16. august 2011 #62 Skrevet 16. august 2011 Hei supermuffin:) Hvor lenge har dere prøvd?
mia_maria Skrevet 16. august 2011 #63 Skrevet 16. august 2011 Trilletrill - tror det er for lenge til IKM at det kan være spotting Håper for deg det er en festeblødning:)
lille +gutt Skrevet 16. august 2011 #64 Skrevet 16. august 2011 Jeg tror jeg hører til her Hvor lenge har dere prøvd jenter?
mia_maria Skrevet 16. august 2011 #65 Skrevet 16. august 2011 Så hyggelig med en til her lykkeliten. Vi har vår 3pp. Hva med dere andre?
SuperMuffin Skrevet 17. august 2011 #66 Skrevet 17. august 2011 Dette er vår 14 pp, gikk ikke så fort som vi håpte på. Så er veldig spent på hva gynekologen finner/sier. Mannen min har testet seg og kom hjem med et kjempe glis, og sier litt med en arrogant tone: Supersperm Haha, har aldri sett han så stolt før, da måtte jeg le.. Men desto mer spennende og nervepirrende til undersøkelsen.. Alle i nærmeste familie har blitt gravide raskt, innen 4 mnd.. så håpte det var litt genetisk, men neida..
embla28 Skrevet 17. august 2011 #67 Skrevet 17. august 2011 Hei Supermuffin! Så koselig å se deg inne her igjen! Har sett litt etter deg. Synd å høre at du har prøvd så lenge. Håper dette er din måned og at alt går bra til gyn. Hvis det nå skal være noe der så er det jo bedre å vite det slik at du kan få hjelp! Men skjønner veldig godt at du er nervøs.
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 17. august 2011 #68 Skrevet 17. august 2011 Vi har prøvd ett år nå i sept. Ble gravid i januar, men mistet i slutten av mars, og siden har det bare vært positive el-tester og negative g-tester, blæ!! Men nå satser jeg hardt på et nytt mai-barn, har et mai-, og et juni-barn fra før. Med de to første satt de på første forsøk, til og med med p-pille... Rart det skal være så vanskelig!! Krysser fingrene for mange maibarn i 2012;))
Evigoptimisten Skrevet 17. august 2011 #69 Skrevet 17. august 2011 Hei, Vi er i vår 16pp.. Håper å klare det selv snart, men står på venteliste på ivf. Er snart 34 år, så føler alderen innhenter meg litt.. Supermuffin: En skal virkelig ikke kødde med manndommen til gutta våre. Min mann har også testet, og den viste også supersperm. han var sååå lettet, men også veldig liten når vi kjørte for å levere testen på sykehuset. Stakkars, da syntes jeg virkelig synd på han. Føltes nesten som å få en positiv g-test den dagen vi fikk resultatet. hehe. Her er jeg på 5dpo, og prøver å holde forventningene nede. Hvordan går det Trilletrill?
SuperMuffin Skrevet 17. august 2011 #70 Skrevet 17. august 2011 Hei embla28 ! Jeg tok en liten pause herifra etter sist jeg snakka med deg.Beklager at jeg ikke sa ifra. Følte jeg måtte lade batteriene. Var jo innom her hver dag og ble mer og mer lei meg for hver gang noen fikk positivt svar og ikke jeg. Så jeg tok en tur til legen fikk parata litt og så bestilte han div. timer hos spesialister. Så nå giver jeg på med litt ny energi og en litt mer "ta det som det kommer"-tankegang. Får ikke gjort no mer nå fra eller til, så får vente å se hva resultatene sier etterhvert. Hvordan går det med deg ? Evigoptimist: Hehe, nei, det har jeg skjønt! Var nesten to forskjellige mannfolk, en som leverte prøven og en som fikk svaret Morsomt å se, men er veldig glad han fikk et god resultat. Føler jeg vil takle det bedre om det er noe galt med meg enn hva han hadde gjort om det var han det var noe galt med. Dessuten unner jeg ikke han det å føle at det er hans skyld liksom, hvis du skjønner.. Skal en til til Gøteborg nå i morgen da.. med mann og to vennepar.. Få tankene over på litt annet, gleder meg skikkelig. Da går dagene litt fortere også.. Så kan jeg kose meg med at jeg fortsatt kan shoppe stilig høstmote i min vanlige str. Eneste kjedelige er at dagen i dag går veldig tregt på jobb da.. er rolig fra før av og gjør jo ikke annet enn å tenke på turen.. så ikke rart tida går tregt. Godt jeg har dere her inne
embla28 Skrevet 17. august 2011 #71 Skrevet 17. august 2011 Ingenting å beklage det. Skjønner godt at det kan være tøft til tider og være her inne. Veldig koselig at du kommer innom en tur igjen da. Hørtes jo deilig ut med tur da. Det hadde ikke vært meg i mot heller. håper veldig på at det klaffer for oss alle så snart som mulig!
grønnsakshagen Skrevet 17. august 2011 #72 Skrevet 17. august 2011 Som med bebbis?, en evig symptomjakt forrige uke, kjente alt mulig og kunne sikkert krysse av alt på listen. Men nå? Ikke en døyt. Tror vi kan spare oss pengene på Gtest, og heller bruke de i dameavdelingen på Rema.
bebbis? Skrevet 18. august 2011 Forfatter #73 Skrevet 18. august 2011 hehe.. enig med deg, grønnsakshagen... kanskje heller bruke pengene på sjokolade..... Er i 3PP, men allerede lei av denne symptomsjakten.. IKM på onsdag - 6 dager igjen..... lykke til, jenter :-)
Trilletrill Skrevet 18. august 2011 #74 Skrevet 18. august 2011 Jeg også som dere holder på å bli sprø. Når jeg tenker meg om er vel dette egentlig første ordentlige pp siden vi faktisk har hatt sex rundt el og telt dager til el denne mnd. Når jeg ser på syklusen min nå har vi de andre gangene hatt sex for sent for at det skulle treffe. Men ikke denne gangen! Derfor blir jeg ekstra skuffet om jeg ikke blir gravid, hva feiler det meg liksom når vi har truffet el og greier:(! ååh, tempen hadde økt idag morges men den gjør vel det frem til el. Har IKKE testet noe mer for blir bare skuffet når jeg ser det negative resultatet! Spottingen fortsetter sånn smått men har blitt mindre. Har ikm på onsdag (+/- 1 dag). Lykke til alle sammen!! Når skal dere begynne å teste?
embla28 Skrevet 18. august 2011 #75 Skrevet 18. august 2011 Fikk testene jeg bestilte i posten i går og måtte jo bare prøve. Visste selvfølgelig negativt. Er jo for tidlig å teste, men bare tenk om det er to streker der... Nå skal jeg se om jeg klarer å holde meg til etter helga. Kanskje ta en sånn billigtest i helga også. Men det aller beste hadde jo vært og vært tålmodig og vente til onsdag hvis mensen enda ikke hadde kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå