Trulte76 Skrevet 30. juli 2011 #1 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei, jeg har en gutt på snart 3 år. Har kjøpt potte og sånn ring for å ha på do. Han har begynt å interessere seg for å sitte på den doringen, så det er jo en start da:) har ikke gjort noe på do enda, men tar initativet selv til å sitte på do. Men mitt store spørsmål er, hvordan gjør dere det ang gutter å tisse do? Prøver å si gutter står å tisser, men ser ikke helt han klarer den enda hehe.. Og ikke vil han prøve det heller. Men når han sitter på ringen, så hadde han garantert tisset fremover og ikke nedi do.. Noen tips hvordan dere gjorde dette..Første gutten, har kun jente fra før Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439518-bleieslutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. juli 2011 #2 Del Skrevet 31. juli 2011 Har tre gutter som er avvent, så har litt erfaring der ;-) Gutter (og menn!) bør faktisk helst sitte på do. Noe med prostataen (?) tror jeg, så om han vil sitte, så er det best. Dessuten blir det mindre gris av det ;-) Tro meg, du VIL at han skal sitte å tisse, hehe... Hvordan selve tissing går når de sitter kommer faktisk litt an på størrelsen på utstyret deres. Når pilten er litt liten, må de lære seg å trykke den litt ned når de tisser, evt lene seg litt ekstra framover. Har de stor pilt henger den nok ned til at dette ikke er en problemstilling. De lærer fort, bare vis et par ganger. Etterhvert kan det være lurt at han lærer seg å tisse stående også fordi at det i noen tilfeller kan være ok at de kan det, og da er det jo å holde på pilten og forsøke å styre strålen litt. Noe som ikke alltid er like enkelt. Guttene mine bytter litt på hva de gjør. De foretrekker å stå når de har det travelt på dagen, men setter seg ned når de er trøtte og slitne. Noe jeg setter pris på siden de da bommer mer dersom de står. Bedre at de sitter da. Har et lite spørsmål til deg i retur jeg siden vi har en liten jente på snart 2 år som nydelig er blitt tørr. Hvordan gjør en det med å lære småjentene å tørke seg selv? Vesla vil gjerne tørke selv, men hun tørker jo gjerne steder der det ikke er tiss, eller bruker for mye/lite papir. Når er de store nok til å få dette til selv? Lykke til med bleieslutt! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439518-bleieslutt/#findComment-143439585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 31. juli 2011 #3 Del Skrevet 31. juli 2011 Har lært gutten vår å sitte å tisse. Stå gjør vi kun ute på tur. Grunnen til det er som Alva er inne på. For å få tømt blæra ordentlig, så må man sitte. Da øker buktrykket og man har får tømt blæra skikkelig. Om man står klarer man ikke tømme blæra skikkelig, og man har resturin igjen i blæra. Menn sliter med prostata problemer og å måtte stå opp å tisse på natten etter som alderen øker, og det er fordi de står og tisser. Da får de ikke tømt blæra ordentlig. I tilegg øker risikoen for prostatakreft. Man har også økt risiko for urinveisinfeksjon, når man ikke får tømt blæra skikkelig. Så her sitter alle når de er på do, både stor og liten uansett kjønn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439518-bleieslutt/#findComment-143439634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte76 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 31. juli 2011 Hei Hi her bare skiftet nick:) Takk for to gode svar har også lest ang det med å sitte er mest for både gutter og menn:) Jeg må nok lære han å trykke den ned i do og lene seg litt frem hehe..han har bare sittet på do uten å gjøre noe enda..stresser ikke. Han selv som kommer å sier han skal sitte på do, så sitter han til han selv sier han er ferdig..roser han med så stor du har blitt som har lyst å sitte på do Ang jenter..nå er det en stund siden, men trur jeg bare lot de tørke seg selv, og øvelse gjør mester rett og slett.. Når de har tisset ja..når det gjelder å tørke seg når de har bæsjet så varierte det mellom de to når de begynte å gjøre det selv..ho minsta har vært mye tidligere ute med bleie kutt og vil være selvstendig enn søstra. Men jeg husker ikke helt alder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439518-bleieslutt/#findComment-143439934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå