Gå til innhold

Flere fra unge gravide fra grenlandsområdet her?

shiepo og magetrollet<3

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei igjen. Beklager at det har tatt litt tid å svare, hyttetur uten internett :)

Her er formen rimelig spennende, for å si det sånn. Er endel kvalm, men synes det er greit når jeg vet hvorfor :) Sover gjerne 10-12 timer hver natt da, det er litt plagsomt, for det blir liksom litt lite igjen av dagen :P

Hvordan går det med deg?

haha ja off! skjønner at det blir plagsomt! Jeg har vært veldig heldig og har ikke vært kvalm i det hele tatt. Var veldig sliten de første ukene og kunne ikke forstå hvorfor jeg sov så lenge om morgenen...:P men men det gikk faktisk fort over:) etter jeg rundet 8 uker så forsvant det faktisk:) har hatt en del murringer men synes faktisk det er litt betryggene og kjenne at det faktisk skjer noe der inne:P Er på en måte litt vanskelig og virkelig tro på at det er en liten miniatyr baby inni magen:)

hvor langt er du på vei nå forresten?:)

og har dere fortalt det til mange enda?/ når har dere tenkt til og fortelle det til folk?:)

Jeg er "såvidt" gravid, 5 +3 :P Og du?

Håper virkelig den trøttheten gir seg litt her og altså, jeg passer på å trene endel, men hjelper ikke noe på trøttheten akkurat!

Tenker akkurat som du gjør! Det kjennes så uvirkelig, og så plutselig kjenner jeg en murring eller kvalme. Da blir jeg glad ^^,

Vi har ikke fortalt det til noen ennå. Har tenkt å vente til jeg runder 10-12 uker. Har første svangerskapskontroll midt i uke 10, så er mye mulig det blir etter det :)

Men, kjenner at jeg er skikkelig skravlesjuk i situasjonen, og tråler nettforum for folk å skravle med :P Igår satt jeg f.eks å så HELE 1 sesong av Jordmødrene på Nett-Tv og kikket på Kvinneguiden innimellom... ;P

Har dere sagt det til noen?

Annonse

Du får sove så mye som "mulig", for og hente inn litt energi:) det hjalp for meg....:)

skjønner godt at dere vill vente:) tenkte det samme selv, men hadde en del venner som viste at vi prøvde, så de fikk vite det ganske tidlig, sammen med foreldrene mine og foreldrene hans..var jo så vanskelig og ikke skulle fortelle det til noen!!:P Men det blir jo ikke offentlig før jeg er 12 uker;) er 10+6 i dag og skal til jordmora om en uke for og høre på fosterlyden, så tenkte vi skulle begynne og fortelle det til folk da, siden det på en måte føles litt mer "trygt" og fortelle når vi har hørt fosterlyden:) gleder meg så utrolig mye! synes det er litt vanskelig og skjule det på jobben nå også... har fått en pitteliten kul nederst på magen, og ser at folk har lagt merke til den. men men :P det er jo ingen som ville spurt heller akkurat:P ( "Jøss- er du gravid eller har du bare blitt litt feit?") haha:P

er akkurat som deg!:P ser alt mulig om fødsler graviditet og småbarn!:P Det er jo så spennende! :D

Jeg har bare nattevakter, jobber som sykepleier. Heldigvis har jeg et godt sovehjerte. Men får satse på at jeg våkner til etterhvert!

Hva jobber du som forresten?

Det er kjempevanskelig å ikke si det til noen. Har allerede løyet til et par venninner, mannens venner, familie og søsken, men tror ikke de har noe mistanke akkurat. De er vant til at jeg er mye opptatt, så det gjør det litt enklere. Var med to venninner ut på byen på lørdag, og var glad jeg tok med bilen, for det drikkepresset var rimelig stort!

Enig i det med at det er betryggende å høre at det er godt med liv der inne før man forteller ja. Jeg skal på sånn første svangerskapskontroll hos legen min når jeg er 10 +3, har du gjort det? Isåfall, hva er det som skjer der? (Jeg jobber nemlig sammen med legen min, og har ikke spesielt lyst til at han skal kikke meg oppi der...)

Så heldig som har fått kul på magen <3 Det er bare så koselig. Apropos at folk kikker på magen, så har jeg tenkt å komme dem litt i forkjøpet. Jeg kommer til å strikke en lue hvor det står: JA, JEG ER GRAVID. Den kommer jeg til å bruke fra uke 12-13 tenker jeg :P Da trenger ikke folk å spørre :D

off, også som sykepleier da, blir vel kanskje litt kroppsvesker og lignene på jobb.. kanskje ikke så gøy om du er en del kvalm?

Jobber i butikk, så det er veldig greit i forhold til det å være gravid, men kjenner det godt i hoftene og ryggen allerede, ettersom jeg står på betong, men skal snakke med jordmor om det. kanskje hun vet om noen øvelser jeg kan gjøre for og styrke ryggen/hoftene:)

Følte på starten av graviditeten at jeg nesten ikke ville være med folk som jeg ikke kunne/ville fortelle nyheten til fordi jeg er så dårlig til og holde på glad nyheter! ( klarte og fortelle til sambo rett ut hva han skulle få til jul 7 dager før julaften i fjor:P ) Men det har jo hjulpet at såpass mange av de vi er regelmessig med, vet det:)

På den første kontrollen min så var jeg 8 uker på vei, så vi bare snakket egentlig:) også tok han noen blodprøver og testet urinen osv. Har fått høre her inne at det vist ikke er så vanlig med gynekologisk undersøkelse på første svangerskaps kontroll(vet ikke om det er vanlig på andre kontroller men) Har en venninne som har samme lege som meg, som hadde GU på første kotroll, men det var vist fordi hun har kreft i familien og han ville teste livmorhalsen:) så tror du kan slappe av med at du mest sannsynlig slipper det:)

ja er rimelig fornøyd med lille klumpen:D veldig gøy og kunne vise den frem når vi begynner å fortelle det:D

Det går faktisk overraskende greit på jobb altså, selv om tankene virkelig spant de første 24 timene. Etter det har det liksom roet seg mer og mer... Heldigvis, for da var jeg tankemessig ganske sprø.

Men lurer litt på når jeg skal si ifra på jobben, føler liksom at jeg må si ifra til sjefen så snart som mulig, men så lenge kroppen takler det fint tror jeg at jeg venter noen uker til!

Så kjekt å jobbe i butikk! Bare pass på å ikke slite ut kroppen din med tunge løft og feilstillinger, det er lettere å be om hjelp enn å være utslitt :)

Åh. Betryggende å høre det om kontrollen. Jeg føler meg virkelig helt grønn på dette med graviditet osv. Det er så rart å være en person som er vant til å ha kontroll på det meste, til å plutselig ha en klump i magen - som man virkelig ikke har kontroll på. Sær opplevelse.

Det er ikke så lenge til du er 12 uker! Gleder meg på deres vegne!

Selv kjøpte jeg og mannen ennå en graviditetstest idag, bare fordi vi synes det var moro å se strekene :P

God kveld!

ja, så lenge kroppen takler det fint så går det jo fint ann og vente litt:) Har fortsatt ikke sagt noe på jobb selv, men det har fristet forferdelig!! vi jobber veldig tett og blir godt kjent så det har vært sikkelig vanskelig og ikke "kunne" fortelle noen ting om den herlige lille klumpen min:D Så de får jo vite det neste uke, om alt går bra hos jordmoren:D

haha du er akkurat som meg du gitt! tok 4 tester selv:P en dagen etter at jeg skulle ha mensen, en dagen etter det, en uken etter, og eeenda en uken etter det igjen!:P hadde sånne billig tester og tenkte at jeg mest sansynlig ikke kom til og få bruk for dem seinere, alikevel så jeg kunne jo like gjerne bare bruke de opp:P morro med streker vettu!:D

Jeg har lest mye på nett tidligere før jeg ble gravid om symptomer, og hva som skjer med fosteret osv de første ukene, og trodde jeg "viste" en del, men jøss så mye som jeg lurer på!! søker allt igjennom Google og her på bim:P

Det er akkurat det som er så kjipt! Å ikke ha noen å skravle med i hverdagen liksom. Regne med at alt står fint til hos jordmoren da, så kan du si fra på jobb -> å ha flere å prate med :)

Hadde tenkt å vente et par uker på jobben, men på grunn av at jeg er sykepleier og er alene på avdelingen på natta, jobber med kreftpasienter osv, så tenkte jeg å si ifra til sjefen. Bedre at sjefen for avdelingen er klar over det tidlig enn at det skulle skje noe (veldig kvalm eller dårlig), også ser han "gravid" lysende mot seg på egenmeldingen. Dessuten må jeg prate med han i morgen uansett, og da er det vel 3 uker til neste gang vi er i avdelingen igjen til samme tid.

Vi har faktisk kjøpt en kjempesøt bok! Den heter "småen i magen", der er det små tegninger av fosteret 1:1! Veldig koselig og moro for Mannen å følge med :)

Nå må vi snart danse 12 ukers dans for deg, mens jeg personlig nøyer meg meg 6 ukersdansen idag! Tjohei!

:) det er sikkert ikke dumt, ikke bare med om du blir dårlig, men at om det skulle skje noe med spiren i magens så har han nok forståelse for at du kanskje trenger noen dager fri:)

Å? hvor kjøpte du den? og ca pris? tror mannen her hadde syntes det var spennende!:)

ja bare 2 dager igjen så har jeg passert de magiske 12!! :D

Håper jo på en betryggende time i morgen hos jordmor, og satser(håper) på at alt er bra med det lille nurket vårt:):)

6 uker er jo bra bare det! for hver dag som går så blir den lille babyen i magen din sterkere og sterkere! :D

Jeg har forresten vært på trening i dag og tatt meg en liten joggetur :D hele 25 minutter!(jogget ikke hele veien men)

Jeg har liksom følt det så ubehagelig og skulle jogge, og ikke følt meg komfertabel med at alt er bra med den lille når jeg humper rundt, men tenkte at jeg kunne prøve og gå en tur på mølla og se hvordan det føltes. Og når jeg først var det så føltes alt så bra at det ble litt jogging alikevel, og jeg føler meg i tipp topp form:D er såå fornøyd:D hihi

Annonse

Nå har jeg sagt det! Var skikkelig skummelt, men han ble glad og synes det var veldig moro :)

Boka kjøpte vi på Herkules i bokbutikken der, men vil tro den er i de fleste bokbutikker. Her er linken i hvertfall http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=sm%E5en%20i%20magen&p=1&r=1&cid=211543

Vi har allerede begynt å sette datoer i den etterhvert som det blir passert :P

Vi får regne med at alt er i orden med nurket! Kaller dere den det forresten? Vår blir bare kalt Alien... hehe...

Tenkte det samme med en gang når det gjaldt jogging selv også, for jeg er en hobbyjogger. Det blir et par mil iløpet av uka for å si det sånn. Det er jo anbefalt å holde seg i aktivitet, minst 30 minutter om dagen hvis jeg husker rett. Om du liker å jogge er jo det bare supert! Hvis det blir ekkelt eller du ikke føler deg vel er det bare å la være :)

(Må innrømme at jeg håper jeg får jogget ihvertfall til januar! Men nå er jeg rimelig glad i å trene! Apropos trening, du inspirerte meg, så nå må jeg ut å jogge ei halv mil selv!)

hehe, vi kaller den for reka, magetrollet og nurket..:P ikke så veldig koselig navn akkurat men det er liksom det jeg ser for meg:P

Drømte for noen netter siden at vi skulle til jordmora og at hun ikke hadde doppler, men kun ultralyd uten lyd..så vi fikk se den "lille"...men på skjermen var det ikke noen baby,,, men en sjøhest....trodde jeg skulle dø! haha tror jeg har blitt en smule påvirket av og nærmest studere bildene av fostere i tidlig fase..:P haha

Har ikke vært så flink til og trene de siste årene, har blitt mer i perioder, noen mnder av gangen hvor jeg er flink og noen perioder hvor jeg ikke har trent i det hele tatt. også har jeg hatt en sånn "ikke trene periode" nå før og når jeg ble gravid, så det har vært litt ubehagelig og komme igang. så i dag var det sikkelig digg!!

og som du sier, så lenge jeg føler meg fin så er det ingen grunn til at jeg ikke skal jogge:) jo mener det er 30 minutter om dagen ja.. spørs vel om jeg klarer det men som regel går jeg i 20 min hver dag ihvertfall. så det hjelper jo litt:)

Magetrollet! Den versjonen likte jeg godt :) Håper dere har det bra! Her er det forkjølelse ute å går, så Mannen har ligget på sofaen siden lørdag og jeg begynte i går :( Menmen, vi drikker te og slapper av, så går det over.

Hei Svenskan! Så moro med en til fra området! Nå håper jeg det kommer en fra Skien/Porsgrunn snart også, for nå er dere "overtallige" langs kysten ;P

Jeg er i uke 7 (6 +3), mens shiepo er 12 idag! :)

Hvordan gikk det hos jordmor igår shiepo?

Tack!

Känns så skönt att ha kommit in i en säkrare period och att man kan börja berätta för folk..

Men jag känner mig ändå ganska ensam med min graviditet.. Mina vänner här i Norge har inga barn så har egentligen ingen att diskutera olika saker med över en kopp kaffe eller nånting här. :)

Hur har ni tänkt över sånna Bim treffer? Är det någonting ni tänker gå på?

Eirie: plei dere selv! så blir det bra;) sikkert deilig og få slappet litt:)

Det gikk kjempe fint hos jordmoren! Hun var utrolig koselig og tok seg god tid selvom det var kl halv 6 på kvelden, ooog vi fikk høre det lille hjertet:D <3 verdens deiligste lyd noensinne!

Svenskan87:Jeg bodde i Brevik før, har bodd der i 11 år faktisk;) men flyttet til stathelle for snart ett år siden sammen med barnefaren:)

Ja det er utrolig deilig og komme over de magiske 12 ukene:) klarer og slappe litt mer av på en måte. og som du sier, utrolig deilig og kunne fortelle at man er gravid! Vi har fått så utrolig koselig respons fra alle venner og bekjente:)

Det er jo akkurat det BIM er for vettu;) sånn at man kan snakke om alt barne og svangerskapsrelaterte ting, uten og skravvle hull i hodet på noen;) skjønner at det ikke alltid er like spennende for andre "ikke gravide" og høre på ;)

også er det jo så kjekt og kunne spørre alle her inne om ting man måtte lure på;)

Det är väldigt fint här i Brevik men det är det på Stathelle. Barnfarn vill helst bo på Stathelle och jag tycker att det kan vara skönt också för mora hans bor där så det kommer va skönt att ha bestemor i närheten.

Har ni varit sammen länge med erat barns far?

Jag svarar dig här shiepo ang jordmor så slipper vi ha 2 trådar! :)

Nej jag har min lege på heistadlegekontor. En ryssisk tjej (tror jag hon är) är väl inte så jätte förnöjd med henne eftersom hennes norska är lite halvdan och hon har lite svårt med min svenska.. Men jag går hos jordmor på sösterhjemmet uppe i porsgrunn hos en som heter Hege. Och henne är jag riktigt nöjd med..

Förtalte henne att jag var lite orolig över att det kunde vara fler bebisar i magen och att jag inte har mitt ultralyd fören i november. Så hon fixade tid hos gynekologen på sösterhjemmet veckan efter. :)

Så i måndags var vi och fick sen den lilla krabatten jag har i magen. :) Var så mysigt att se den lilla sparka runt så nu längtar jag bara tills det börjar kännas :)

Var även morro att se att den lilla trotts sina 12 veckor redan har fått sin fars haka :D

ja skjønner at det er greit og være nær de kommende besteforeldrene!:)

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med og bo på stathelle:) så det er jo absolutt til og anbefale;)

Vi har vært sammen i 4 år og bodd sammen i 1. Dere da? :)

Hei jenter! Spennende å lese det dere skriver :)

Her kommer det til å bli en lang helg. I gårkveld kom det nemlig litt brunt blod/slim nedentil, og jeg ble passe stresset. Har ikke noe vondt, og symptomene er som før, men angsten er der likevel. Var hos legen en tur idag, og skal til tidlig UL på tirsdag, noe som blir veldig spennende! Uansett er det jo fint å ha et svar.

Håper dere har det bedre enn vi har det nå!

Tøft at dere bare har vært sammen 4 måneder Svenskan! Vi får krysse fingrene for at dere får en fin start på samlivet, og kanskje får blitt kjent med hverandre som samboere før babyen kommer :)

Mannen og jeg har vært sammen i 2,5 år, hatt hus sammen i 1,5 og vært gift i 6 måneder. Sånn kort oppsummert.

Krysser fingrene for at vi får en bra helg alle tre!

off! det var jo ingen hyggelig nyhet! Men heldigvis trenger det ikke bety at noe er galt med den lille:) du får ta det med ro og slappe av:) UL blir sikkert kjempe spennende! håper jo at dere får fine tilbakemeldinger på nurket i magen:)

tenkter på dere:) Dere få ha det så godt som dere kan, skjønner at det må være vanskelig og slappe helt av med at alt er ok, når sånt skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...