Gå til innhold

Skal reise til Tyrkia slutten a august, 28-29 uker på vei, hva må jeg tenke på før jeg reiser og der nede??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grusomt varmt ja. Du bør iallefall drikke mye vann.

Når man kommer fra kalde nord og inn i den intense heten sånn plutselig med en gravid mage -

da hadde jeg rådført meg med jordmor først. Selv vet jeg at man som gravid skal unngå store temperatursvingninger. 45 grader på land...ta da ikke isbad.

Selv fikke jeg nesten ikke puste i heten. Er jo null vind der nede. Og jeg var ikke gravid eller har noen andre helseproblemer.

Nå finnes det gravide tyrkere også, men de ligger ikke på stranden. Så hold deg i skygge!

Drikk masse vann. Vask frukt før du spiser det. Pass på at kjøtt og kylling er gjennomstekt. Når du er på stranda velg solseng med parasol, så kan du sitte litt i skyggen. Pass på at det er AC på rommet ditt og gjerne et kjøleskap, evt skaff deg kjølebag sånn at du har tilgang på kald drikke hele døgnet.

Har bodd i Tyrkia i mange år, har også gått gravid her nede. Det er tygre å være gravid i varmen enn om du ikke er gravid, men så lenge du skal ha ferie og slaraffenliv er det ikke noe problem. Regner jo med at du ikke skal gå høygravid her nede..

Hvor i Tyrkia skal du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...