Gå til innhold

Er lilla jentefarge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

For babyer synes jeg lilla er jentefarge, sorry. Hadde jeg sett en med svart og lilla vogn hadde jeg antatt at vedkommende hadde en jente opp i der. Du må gjerne kjøpe lilla vogn, men da bør du forvente at mange kan kommentere gutten din med "å så søt jente" ;-)

Ellers så synes jeg store gutter og menn kan bruke enten helt lys lilla, eller helt mørk lilla. 8 åringen min har en t-shorte som er mørk lilla med svart trykk på, den er ikke det minste jentete.

Rød, orange, gul, beige, grå og grønn (og hvit og sort) derimot synes jeg er kjønnsnøytrale farger, og har selv hatt rød vogn til gutt.

Annonse

oh my.. da burde du faktisk jobbe litt med sønnen din på akkurat det, han burde være i stand til å drikke av både lilla og rosa kopper selv om det er jentefarger!

Men ellers er vi enig, både barn og (de fleste) voksne ser på lilla om jentefarge :)

Min 4 år gamle sønn elsker sin rosa t-shirt som er kjøpt blant gutteklærne på HM. Han har også flere røde antrekk, noen plagg som er mye rosa og lilla i....men han er skikkelig gutt likevel. Leker med biler, båter...alt med fart.

Tror det er mange unger som lærer om "jente og guttefarger" av sine foreldre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...