Gå til innhold

*knis* jeg har kjøpt meg hest i dag :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gratulerer, og det er kjempe koselig med en så stor overraskelse, men er hesten i det hele tatt prøvd?

en hest er liksom ikke en sykkel, det er et dyr med personlighet, og personlig ville jeg prøvd hesten og hatt den på prøvetid før kjøp. (det har dere kasnkje?) Og jeg håper for guds skyld at du mor vet hva det innebærer og eie en hest!

det er ikke noe leketøy, men det vet du sikkert.

Det er ikke mange som ønsker å sette hesten sin bort på "prøvetid", og kanskje spesielt ikke i islandshestmiljøet. Når man ser hvor mange useriøse kjøpere/helfôrtagere det finnes rundt omkring, så skjønner man godt hvorfor.

Lykke til med hesten!

Gratulerer med hestekjøp! :)

Selv har jeg holdt på med hest i mange år, og ville aldri ha kjøpt en hest som min datter skal bruke, uten at hun hadde fått prøvd den først.. Men håper både dere og hesten blir fornøyde!

Annonse

10:11

Jeg er ikke i islandshestmiljøet, men syns vel ikke at den nye eieren kan betegnes som useriøs for at manvil ha hesten på prøve, da er det vel heller eieren det er noe galt med spør du med.

man må få prøve hesten før man kjøper den.

Jeg selv har prøvd den :)

Har vært rideskolehest, den er ganske gammel, så det blir det siste hjemmet hans. Han er snill som dagen er lang, ikke vært syk, ingen unoter :)

Jeg har holdt på med hest i 20 år, og har venner som har hest på samme stall som jeg skal ha min. så ja, tror nok hva jeg går til :)

Det blir jo i hovedsak min, men min datter skal få ri(med leier)

Har ikke betegnet en spesifikk person her, men snakket generelt. Jeg sa heller ikke at man er useriøst fordi man ønsker å ha hesten på prøve, men at det finnes mange useriøse potensielle kjøpere/helfôrtagere der ute, og at jeg dermed forstår skepsisen ved å sende bort hesten på prøve.

Selvfølgelig skal man prøve en hest før man kjøper den; min kunne man fått prøvd til man stuper, så lenge det hadde skjedd hos meg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...