Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Del Skrevet 30. juli 2011 I løpet av tjueåra har jeg fått mer og mer hårvekst på kroppen, og denne hårveksten er veldig "maskulin". Ikke bare handler det om legger og bikinilinje, men også låra, "vegviser" nedover magen og i den seinere tida noe hår på brystkassen og "kinnskjegg". Jeg har alltid vært breiskuldra og tettbygd og derfor veid mye mer enn andre jenter av samme størrelse. BMIen min også over 25 sjøl om jeg langt fra er overvektig, men jeg er tett i kroppen og kort i "lengderetninga" og dette slår dårlig ut. I tillegg merker jeg at eventuell vektøkning legger seg rundt midja og ikke på hoftene og rompa som hos kvinner flest. Derfor lurer jeg rett&slett på om jeg kan ha for mye mannshormon? Er dette mulig? Sjøl om jeg har lært å leve med den kroppen jeg har, plager det meg noe. Spesielt er den kraftige hårveksten noe jeg opplever som veldig plagsom. Pinsetten er noe nær min beste venn, men man kommer jo ikke så veldig langt med den heller. For å holde leggene glatte om sommeren må de barberes omtrent hver dag, men andre kroppsområder tåler jo ikke så røff behandling. Jeg har voksa beina og bikinilinja noen ganger, men også det må gjøres ofte om det skal ha noen funksjon og det koster utrulig mye. Finnes det noe som helst hjelp mot dette problemet? Det er ikke så veldig hyggelig å føle seg som en mann enda så godt en liker alle gutta i verden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439241-hjelp-h%C3%A5r-som-en-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 30. juli 2011 #2 Del Skrevet 30. juli 2011 Det er mulig. Men i første omgang ville jeg anbefale deg å kontakte en gynekolog og bli sjekket for PCOS. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439241-hjelp-h%C3%A5r-som-en-mann/#findComment-143439262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #3 Del Skrevet 30. juli 2011 Kan tenkes du har noe mer mannlige hormoner, vil råde deg til å kontakte fastlegen for en sjekk der, sliter du veldig så kan det tenkes at du kan få dekket permament hårfjerings behandling med feks laser de mest plagsomme stedene. Det skal også være produkter som gjør at hårvekst reduseres, verdt å teste ut. Kan ikke være enkelt, feks figur og bygning er det lite man kan gjøre med, man er som man er skapt. Men vi har alle våre komplekser og plager, enten vi er høy eller lav. Jeg er selv lang, slank og har klassisk timeglassfigur, knapt noe kroppshår, det lille jeg har er blondt. Med klærne på ser jeg rimelig strøken ut, men under klærne skjuler jeg en mage som ser ut som et krater av rynker, strekkmerker og små folder. Men det er ikke nok til å få dekket, så jeg skal nå koste operasjon selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439241-hjelp-h%C3%A5r-som-en-mann/#findComment-143439273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #4 Del Skrevet 31. juli 2011 Hei, jeg har samme problemet selv, og jeg er ganske sikker på at jeg har PCOS. Jeg tok en test hos legen en gang, men den ble negativ, men senere har jeg fått høre at man ikke kan ta testen når man går på p-pillen, hvilket jeg gjorde da... Fastleger kan dessverre ofte lite om dette. Er det noen i familien din som har PCOS eller lignende symptomer? Det er visst arvelig, så i så fall er sannsynligheten enda større for at det er det du har. Har du uregelmessig mens i tillegg? Det er også typisk et tegn på PCOS. Laser er dyrt, men et alternativ hvis du har råd, i hvert fall på de stedene du har mest komplekser for. Jeg tok selv elektrolyse på "veiviseren" og rundt brystene når jeg var yngre (på den tiden fantes ikke laser). Jeg hadde enorme komplekser for hårveksten min da, og sånn sett var det verdt det, selv om det ble veldig dyrt. Nå som jeg har blitt eldre har jeg slått meg litt mer til ro med kroppen min, jeg har også en mann som elsker meg som jeg er (heldig er jeg! ), men jeg skulle fortsatt gjerne hatt litt mindre hår på kroppen, ja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143439241-hjelp-h%C3%A5r-som-en-mann/#findComment-143439599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå