Gå til innhold

Hvordan hund ville dere kjøpt om dere skulle ha????

Anbefalte innlegg

Dette er umulig å svare på! Du sier lite om boforhold, turkapasitet, familie, stor liten bil osv.

Har selv en siberian husky, anbefales ikke om du ikke har hatt hund før. For meg er den perfekt.

Ett tips, ikke ta en hund som er beskrevet som stri og sta!

Fortsetter under...

Shetland Sheepdog er en utrolig flott familiehund! Den er liten, men ikke for liten, og utrolig nydelig å se på. Vi hadde en slik i 12 år, og han var en utrolig flott familiehund. Stille, rolig, intelligent, våken, hengiven og lett å dressere. Tror det beskriver de fleste av samme rase. Ville nok absolutt hatt en slik dersom jeg skulle ha hund igjen!

Fuglehunder slik som irsk setter ville jeg ikke hatt om jeg ikke ville ha en hund som krevde mye. Har slik i familien og de krever mye mosjon hver dag om de ikke går på "veggen". En bra familiehund med små barn, men ikke alltid like lett å sette av tid til lange turer med den, og spasertur holder ikke for den i familien vår, mosjon er løpetempo.

Vi har en irsk setter. Han krever ekstremt mye mosjon. Vi har han fordi vi bruker han på rype jakt. De har en lang valpeperiode som kan være slitsomt.. :-P Det er jo en hund som er avlet opp til og brukes på jakt og som skal ha større utholdenhet enn andre fuglehunder. Da kan man jo tenke seg hvor mye energi de har. Denne hunden burde få utløp for sine instinkter.

Helt klart en Engelsk Staffordshire Bullterrier !

Hadde ikke tvilt en gang- Nanny Dog kalles den.

Les om den du :)

Å forme en hund tar tid, uansett hvilken hund du velger. De første mnd krever den mye tid og mye trening og energi. Men bruker du dennne tiden godt får du den hunden du ønsker, uansett hvilken rase du velger.

Engelske staffen blir iallefall ikke store, men de er kompakte og sterke. Super snille og utrolige fine. Men hunder er som barn- for det er noe vakkert med alle raser :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...