Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis naboen du hadde hilst på en gang, bare lånte grillen din uten å spørre?

Anbefalte innlegg

jeg blir helt matt, jeg kikka ut av vinduet i stad og der sitter naboen som jeg deler felles hage med og har grillfest..

de har bare tatt grillen min, pluss at de har tatt grillkull og briketter? Er det ikke veldig frekt?

Jeg kan ikke akkurat gå ut nå å si noe til de, men synes dere jeg skal gjøre det i morgen?

Fortsetter under...

Jeg hadde nok blitt såpass forbanna at jeg hadde dura ut og bedt han komme inn til meg NÅ. Så hadde han fått beskjed om at det er MIN grill og at jeg skulle bruke den selv NÅ alene uten dem.

Så enkelt er det.

Hater at folk tar seg til rette med mine ting.

Har hatt en lignende nabo selv. Helt ufordregelig...

Hvorfor kan du ikke gå ut og si noe til de nå?

Jeg ville først spurt på en hyggelig måte om hvorfor de hadde tatt grillen din. Hvis det ikke gir ønsket respons, så ville jeg tatt litt større bokstaver i bruk og fortalt dem at det er forskjell på ditt og mitt.

Dritfrekt!

Annonse

De er mange i hagen, og de drikker.. jeg tør ikke bare bryte inn, . dessuten så har de jo bare tatt den og ta den tilbake nå, blir kanskje bare veldig dumt.. hehe?

men jeg fatter ikke at de kan invitere til grillfest uten å ha egen grill? er det mulig? Jeg blir helt matt!

Jeg har vrt hjemme hele tiden, ingen som har ringt på eller noe..

blir så lei meg, og irritert!

Alenemor og greier er jeg også! hehe

Så frekt! Vet ikke hva jeg hadde gjort.

Jeg hadde gått ut og spurt om det var din grill de brukte. Så får du se hva de svarer.

Du kan jo si at det ikke gjør noe, men at du trenger nytt grillkull til i morgen da du skal bruke den selv. Du kan jo også si at det hadde vært fint om de kunne spurt først.

Er du sikker på at de ikke har snakket med mannen din?

Ikke gå ut nå, du blir bare dritt ut.

Mulig han slenger til deg en unnskyldning eller noe neste gang dere treffes. Mulig han var i nød og tok en sjanse på at det sikkert var greit å låne. Han synes sikkert du så snill ut..

Takker for alle svar, som jeg skrev lenger oppe så er jeg alenemor, så de har ikke kunne spurt noen andre... :(

Jeg går ikke ut å prater med de nei, som ei her oppe sier. De kommer bare til å latterliggjøre meg. jeg er ikke gnien, hadde de spurt så hadde jeg lånt den med glede! men npår de bare tar grillen, og grillkull pluss briketter.. så merker jeg at det koker...

de er uansett ferdig med å bruke den ser jeg nå.. =(

hilsen hi

Er det dumt av meg å legge det brukte kullet i en pose, og rista på grillen på trappen i morgen.. skrive en lapp:

"hadde du en fin grillfest i går med min grill og grillkull? venligst spør neste gang, og rista SKAL SKRUBBES, og legges fint tilbake på grillen!

hi

Annonse

Hadde reagert omtrent som jeg gjorde i dag da jeg fikk øye på stigen vår hos naboen. Stigen har vært forvunnet i minst en uke og i dag så jeg den støttet opp mot nabohuset. Jeg bare bar den med meg hjen igjen.

Bare synd for naboen som fortsatt var på taket.

Siden dere har felles hage, så kan det jo hende at han tror at grillen også er felles. Han har vel neppe vært inne i gangen eller boden din og hentet den.

Snakk med han i morgen du, det er tidsnok i massevis.

Vent til i morgen å se om han kommer på døra og sier unskyld og gir deg en forklaring. Hvis ikke kan du ta med en "velkommen til nabolagetgave" til han en av de nærmeste dagene, hilse på han og når dere har vært gjennom de obligatoriske "hvem, hva, hvor" spørsmålene, kan du nevne litt forsiktig at tingene i hagen er ikke felles selvom hagen er det, så neste gang han evt ønsker å låne grillen er det fint hvis han spør på forhånd.

Han tror nok helt sikkert at grillen er felles siden hagen er det. Gi han er fair sjanse til å skvære opp for seg. Er ikke sikkert er så dust som han har gitt inntrykk av foreløpig, du sier jo selv at du ikke kjenner ham. Ta en prat med ham i morgen og gi beskjed om at dette er ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...