Gå til innhold

Mannen min tok 2 øl i går. Jeg var ute med venner.

Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig sint nå, jeg mener at han ikke skulle ha drukket noenting når han passer barna alene.

Ja, de sover men om noe skulle skje.

2 øl er 2øl, er ikke mengden det er snakk om men prinsippet mener jeg!!!

Kjenner jeg kommer til å være langsint på han!

Fortsetter under...

Hvilket prinsipp er det du sikter til?

At man ikke skal smake på alkohol, siden det ikke er mengden som teller.

Jeg ville nok ikke tatt så av, men vi er alle forskjellige med forskjellige opplevelser og bagasje :)

Annonse

Jeg syntes synd på mannen din som er sammen med deg. Hvorfor i all verden skal ikke han få lov til å drikke to øl når ungene har lagt seg? 2 øl er ikke mye. Og ja hva hvis noe skjer? Han har ikke akkurat høy promille etter to øl og klarer nok å tenke helt klart. Greit at han ikke kan kjøre bil, men det er vel taxi hos dere som hos alle andre, og har du ikke tid til å vente på en taxi så er det nok så alvorlig at han må vurdere å ringe 113. Slike ting løser seg. Tror jeg hadde blitt sur på min mann hvis jeg ikke kunne nyte ett glass vin eller to når jeg er hjemme alene med ungene en lørdagskveld... Herlighet...

Ok, JA greit at han tar seg noen øl eller en fredag osv...

Han er sjelden ute og må få ta seg en øl..MEN hvis ett av barna trengte legehjelp etc..og mamma (jeg) er på fylla, hvem skal da kjøre??

Klart han kan ringe min mor osv for hjelp men synes at man alltid skal være edru når man er alene med barna...

Jeg har selv tatt 1 cider en gang da jeg var alene, men gjorde det aldri igjen fordi jeg begynte å tenke..hvis noe skulle skje.

HI

Hm, vi tar oss av og til noen glass vin når vi er hjemme i helgen; skal man liksom være kjørbar alltid når man har barn? Jeg synes det blir litt overdrevent... Vi blir selvsagt ikke overdrevent beruset, og skjer det noe, finnes det drosjer/famile/venner som kan hjelpe med kjøring...

Jeg ser ikke problemet.

Det er stor forskjell på å ta to øl, og drikke seg full.

Hva om det skulle skje noe, hva mener du med det?

Fordi han ikke kan kjøre?

Det er mange foreldre som ikke har lappen, eller bil.

Han kan ringe etter taxi eller ambulanse eller 2 øl om noe skulle skje.

Tror faktisk ikke det er helt unormalt at foreldre deler en flaske vin eller tar et par øl om kvelden en gang i blant etter at barna er i seng.

Slapp av! Du kan da ikke bli fullstendig hysterisk om mannen din tok seg et par små pils mens han satt alene hjemme!

Og om det skulle skje noe sånn at han måtte på legevakt eller noe: Det er en enkel sak å ringe etter en drosje!

Ro deg ned, menneske! Her i huset kan vi glatt dele ei flaske vin eller ta oss et par bokser øl på en fredags- eller lørdagskveld. Skulle vi ha behov for transport, så finnes det som sagt drosje.

Annonse

Si meg, når dere har barnevakt... Serverer dere alkohol til barnevakten da?

Ikke vær langsint, kan henne at han ikke har tenkt over at det kanskje kan være litt dumt og drikke noen øl når han er alene. :)

Hva med de som ikke har førerkort da? De kan jo ikke kjøre allikevel.

Eller de som er alene med barn? Skal de aldri kunne ta seg f eks et glass vin til maten.

Jeg er i siste kategori, alene med et barn, og jeg så vill at jeg av og til tar meg en øl på lørdagskvelden etter at gutten har lagt seg. Ja, faktisk så nyter jeg et glass hvitvin nå.

Så lenge man ikke drikker seg beruset og har full kontroll så ser jeg ikke problemet. Det finnes alltids naboer/venner/familie/drosje/ambulanse hvis det skulle skje noe slik at man må avgårde med bil.

Slapp av og la mannen din kose seg med sine 2 øl når han ønsker det.

Kjenner jeg er i ferd med å få krampe. Er det mulig. Det er da ikke verdens undergang at mannen tar seg 2 øl når han er alene med unger som sover?

Det finnes mange andre ting som er mye verre han kunne foretatt seg.

Snakk om å være kontrollfrik.

Håper virkelig ikke du har sagt noe om dette til han for det taper du bare på.

Stakkars, stakkars mannen din.

Det må da finnes andre ting å bekymre seg for enn at han har tatt 2 usle øl for å kose seg.

Hva er problemet?

Regner med at han ikke blir full på 2øl.

Hvis noen drar kortet om at foreldre bør la være å nyte alkohol pga feks bilkjøring, hva da med alle de som ikke kjører bil overhode? Jeg er imot at foreldre drikkert seg beruset når de har ansvar for barn, men et glass vin/ øl eller to for å kose seg må være lov en fredag eller lørdagskveld.

I skrivende stund nyter jeg selv en aldri så liten Tuborg, mannen er på en annen kant av landet, blir feks ungene så syke i løpet av natten at de må på legevakten så får vi ta drosje da.

Milde himmel...jeg er akkurat nå alene i huset med fire barn og en katt, og tar meg en øl. om noe skulle skje, finnes det noe så fint som taxi! jeg har ikke førerkort til vanlig heller. og en øl blir jeg faktisk ikke i nærheten av påvirket av heller..slutt å straffe mannen din, hi, han har ikke gjort noe galt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...