Gå til innhold

Har 2.klassing til høsten, stor forskjell på 22 liters sekk og 28? Bedre og kjøpe den største?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

da beklager jeg, visste ikke at noen fikk sekker fra Statens vegvesen :)

Men vi som kjøpte sekk i butikken trenger ikke bytte ut, for de er faktisk beregnet for 1-3 klasse :)

Annonse

Vi kjøpte 22 liter etter første klasse (Bergans). Den holder veldig fint ut 3.klasse og kanskje lenger. 28 liter var ALTFOR stort!. Poden her er veld snart 130 høy.

Jeg jobber på bokhandel hvor vi selger Beckmann skolesekker. For barn i 2. klasse er det best med 22 liter skolesekk. Disse skal holde ut 4. klasse, men det kan hende mange sliter med for liten plass etterhvert. 28 liter er alt for stort for en 2. klassing, og det er viktig å tenke på ryggen når de bærer. 28 liters sekkene er mye bredere i skulderpartiet, noe som vil føre til at selene henger mer nedober armene.

Jeg ville ikke nølt med hvordan sekk jeg skulle kjøpt. Det er bedre å bruke penger på sekk ofte, enn å ødelegge ryggen til de små :) En sekk er noe som må fornyes ofte uansett pga vekst.

Vi har kjøpt en 25 liters bergans sekk til min som begynner i første klasse. Han er 128 cm høy. 28 liter ble for stort. Bergans sine 28 litere er beregnet fra 145 cm høyde mener jeg det var. 25 liter derimot passet perfekt, og er beregnet fra 130 cm høyde! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...