Gå til innhold

Hva trenger et januarbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en liste over hva et januarbarn trenger?

Dette er vår første, og vi aner ikke hvor mye de trenger av de ulike tingene.

Så hadde satt kjempepris på om noen kunne laget en liste over hva jeg MÅ ha. Som feks hvor mange ullbodyer, sparkebukser, gulpekluter o.l. Hva som brukes av stelleprodukter osv...

Takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant denne listen på en baby side, den gir ihvertfall en pekepinn. Vi venter tvillinger i februar, men regner med de kommer i slutten av januar, senest. Så det er en liten uke før jeg er i 2. tri, så bare inne å smugleser litt :-)

Listen over klær er til en baby, så jeg tenkte å doble den og satse på en del ullbody'er.

Bilsete

Barnevog

Vognpose (voksi eller skinnpose)

Myggnetting og regntrekk til vogn

Stelleveske

Ammepute

2-3 amme-BH

2-3 Ammeinnlegg i ull

4-6 siklesmekker

Minst 15 gulpekluter

1-2 tåteflasker helst med vakuumpumpe

Brystvortekrem eller brystskjell

Morsmelkerstatning

Sprinkelseng

Sprinkelbeskytter

Madrass

Tisselaken

Babydyne

2 sett laken og dynetrekk

Babycall

Saueskinn

Stellematte

Bleier

2-3 myke babyhåndklær

Sinksalve

Badebalje

Minst 15 vaskekluter

Termometer og febernedsettende

Smokker

Klær:

6-8 bodyer

3-5 trøyer

4-5 sparkebukser

3-4 pyjamaser

2-3 strømpebukser

Bomullsjakke eller strikkejakke

En varmere jakke

3-6 par sokker

To babytepper (ull eller varmeregulerende)

Lue (hettelue og votter)

Tynn bomullslue

Utedress

Skrevet

Tusen mange takk for en kjempefin liste! Den gav en veldig god pekepinn, så da er det bare å begynne med å handle =)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for en flott liste! Ser det er langt mer enn jeg har tenkt på..(min første). Dette var god hjelp! Skal selv ha i januar, så har heldigvis LITT god tid, selv om den til tider flyr:)

Takk igjen, og lykke til!:)

Skrevet

fikk sommerbarn sist og januar baby nå. men har enda ikke trengt babycall,tisselaken,brystvortekrem/skjell,ammeinnlegg i ull.. tenker at man kan kjøpe etterhvert som behovene dukker opp, men det meste på listen er relevant synes jeg:)

Skrevet

Mitt hotteste tips: Butikkene er oppe etter fødsel også!

Ha noe ullundertøy å ha på barnet når dere skal hjem, ellers kan det være kjekt å vente med det meste av klær. Man får den del sansynligvis og behovene er gjerne annerledes enn man tror. Jeg kjøpte masse gulpekluter, men trengte det knapt. Hgan gulpet jo ikke! Dermed var behovet for klær også ganske så lite i starten.

En dunpose og saueskinn å sove på er kjekt å ha da. Og bilstol på vei hjem fra sykehuset ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Synes denne listen var veldig fin Glow! :-)

Skrevet

Takk, det er ihvertfall et utgangspunkt for en fersking som meg :-) Og jeg tør ikke å satse på at jeg orker å gå noe særlig i butikker de første ukene. Så jeg kommer til å gå for "heller litt for mye enn for lite" taktikken :-)

Vi var forresten å så på vogn i går. Er jo veldig tidlig, men vi har fått tilbud om å kjøpe to hardbagger til tvillingvognen til TFK fra noen vi kjenner. Ellers så legger de dem ut på finn.no snart. Så da må vi bare bestemme oss. Utvalget er jo mindre med tvillingvogner, så det blir nok til at vi kjøper baggene nå og vognen om en stund.

Litt uvirkelig dette :-)

Skrevet

Flott liste, jeg sitter og bekymrer meg grønn om kveldene og skriver liste :P

Skrevet

Her begynner vi også å tenke på ting jr. trenger når han kommer hjem!:) stakkar: midt på vintern!:) (men det er ikke akkurat så lett å planlegge heller:))

Synes lista var fin:) her kommer vi til å kjøpe det vi tror vi trenger, og ja butikkene er jo åpne etter fødsel, men man vet jo ikke hvor bra form man er i rett etter fødsel:) Så vi satser på å få tak i det vi trenger før, men om det skulle dukke opp noe vi har glemt eller trenger mer av så kan vi jo kjøpe det etter:)

Jeg tenker at han ikke må fryse når det gjelder klær osv:) Gode dyner, og utenpåklær/poser i vogn osv:) Det blir sikkert ikke akkurat såååå mye farting ute med mini den første tiden, hvertfall ikke hvis det er veldig kaldt:)

Ellers får man jo kanskje litt klær av venner, familie og bekjente:) Jeg er veldig usikker på hvilken strl jeg skal kjøpe klær i!

Skrevet

Fikk i desember sist og det ble ganske mange handleturer på pappan i løpet av januar :) Mitt beste tips er å passe på å ha et par bodyer og strømpebukser som er små nok! Klær man har utenpå kan godt være større men det innerste bør være passe for å gi mest varme. Kjøp litt i str 50, og skulle det vise seg at babyen er stor går det jo an å bytte etterpå. Min erfaring er også at det man får av familie og venner ofte er stort i størrelsen for de vil gjerne at det skal vare litt.

Jeg planlegger denne gangen å gå til innkjøp av en av de minste bodyene i ull/silke fra Nøstebarn, str 50 og 56 sorterer der under "prematurklær". Disse er ekstra fine fordi de ikke må tres over hodet men kan legges på stellebordet, så legger du babyen oppå og knepper plagget på. Veldig greit de første ukene!

Skrevet

januarbarn trenger ull innerst hele tiden. Ikke vits å kjøpe andre boyer i små str i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...