Gå til innhold

Breier du deg på stranda?

Anbefalte innlegg

Det er mange fine strender i området der jeg bor, men det er veldig få strender der man kan kjøre bil helt fram. En av disse strendene er i tillegg langgrunn, oversiktlig og rein og fin sand. Ideell for småbarnsfamilier.

Det er ikke plass til allverdens mange på denne stranda,.derfor må man finne seg i å ligge litt trangt. De siste par årene har jeg oppdaget at flere og flere småbarnsfamilier breier seg noe voldsomt, og tar overhode ikke hensyn til at man må dele på plassen slik at alle som vil kan få slått ut en strandstol.

I går og i dag så er det spesielt en familie jeg har lagt merke til. Mor, far og to barn på ca 2 og 4. De kommer til stranda med et lite flyttelass og skjemmes ikke for å flytte på sakene til folk som bader for å få satt opp sine: 4 stoler, 2 strandtelt, parasoll, 2 bademadrasser, 2 store baderinger, et utall strandleker, sekker og bager og vogn.

Dette er vel egentlig ment som en oppfordring til de som breier seg ut over og okkuperer store områder på strendene: kast et blikk rundt dere. Er det egentlig nødvendig å ta så stor plass?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143438370-breier-du-deg-p%C3%A5-stranda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg av dem som oppholder meg mest på stranda, men hvis jeg først er der, så kunne folk bare prøve å flytte på mine ting mens jeg var uti og badet, gitt.

For å være ærlig, så tror jeg nok de ville angra på at de hadde rørt mine ting. Og nei, jeg breier meg overhode ikke, er det først så fint vær at jeg drar på stranda, da bør så mange som mulig få muligheten til å dra på stranda.

Jeg er så lite glad i å være tett innpå fremmede folk at jeg legger stoler og håndklær litt spredt sånn at vi får vårt eget litt åpne område...

Når det er sagt går jeg aldri på strender hvor det er så mye folk som du skisserer, da drar jeg heller et sted hvor jeg ikke får pusteproblemer pga trengsel...

Helt enig i at det ikke går an oppføre seg slik. Å flytte på andres ting er helt uakseptabelt. Vil de breie seg så får de stå tidlig opp, komme først på stranden, og rigge til flyttelasset sitt da:) (Selv om det uansett ikke er hyggelig mot andre å ta seg så til rette på liten plass....)

Den stranden vi bruker er stor, og skjeldent tett befolka, så ja vi breier oss der, men er vi på steder med liten plass/ mange folk så tar vi selvsagt hensyn. Drar heller ikke med oss et flyttelass når vi skal på stranda, har med et par strandmadrasser, et par sitteputer, noen håndklær, kjølebag, litt badeleker, holder rikelig det. Vi er 5 stk, deler heller på strandmadrassene og sitteputene, skjeldent alle 5 sitter på sæva, og i så fall så deler vi voksne gjerne strandmadrassene med ungene.

Jeg flytter ikke på andres saker, men jeg sprer gjerne sakene våre litt rundt oss for å få plass. Jeg misliker spessielt når noen kommer med stoler og andre "møbler" som de plaserer rett ved siden av teppet eller håndklede jeg ligger/sitter på. Derfor forsøker jeg bestandig å plasere noen ting på hver side av meg som en buffer. Jeg liker rett og slett ikke å ha folk for tett intil meg.

Annonse

Jeg er av de som hater at folk med flip flops eller andre som absolutt maa löpe paa stranden, spruter sand over hele meg og haandkledet mitt.

Lösningen er aa ta med 1-2 gamle laken som jeg legger ut og saa legger jeg haandkledet og sakene mine/vaare paa dette. Det begrenser iallefall litt av omfanget paa spruten. Og saa er det jo de som kommer aa legger seg klin opptill andre ogsaa.

Her jeg bor er det enkelte strender som ogsaa blir brukt av naturister uten at det er naturiststrender. Helt greit for meg, men ser helst at andres nakne rumper holder en viss avstand til brödskiva mi :)

Naa er det sikkert mange som ber meg om aa holde meg hjemme, men naar man spör maa man regne med svar ;)

God sommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...