Gå til innhold

Bestemor som stadig finner seg ny "bestefar"

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har snart tre barn. Min mor har, riktignok over 13 år, intrudusert mine barn for 4 ulike "bestefedre".

Jeg har sagt til henne at barna mine ikke trenger å møte menna hun blir sammen med. Men hun vil ikke høre etter. Gang på gang finner hun drømmeprinsen og han blir introdusert som ny bestefar. Gjerne før det har gått mer enn et par måneder.... Så blir de samboere, skal gifte seg osv.. så ender det i et h...vetes brudd som hele familen blir dradd inn i.

Nå har hun igjen funnet seg en ny mann. De har snart vært sammen ett år og bodd sammen i nesten like lang tid. Nå skal de vistnok snart gifte seg.

Dette virker som en oppegående mann, og jeg synes synd på han som har rotet seg sammen med min mor. ( ja, vet det er tragisk å synes det)

Så hva gjør jeg? Han gleder seg til å bli bestefar....

Fortsetter under...

Nei, hun må få styre på som hun vil:) Det er jeg helt enig i:)

Men hun drar mine barn inn i det. Lar de treffe "bestefedre" som de blir glad i, som de plutselig ikke får være mer med pga brudd.. det er det som plager meg:)

Hi

Han kan være vennen til bestemor helt fram til barna dine på eget initiativ regner han som bestefar.

Det å ikke bli kalt bestefar, betyr ikke at han ikke kan få være en del av familien, men at barna forstår at han er det i kraft av sitt forhold til bestemor. Etter noen år, når hans forhold til barna står på egne bein, blir det ikke så farlig. Da kan dere opprettholde kontakt med han selv om det skulle bli slutt mellom han og moren din, hvis hans forhold til barna dine er nært..

Annonse

Nei, det funker egentlig ikke. For noen år siden traff hun en mann. Sa til henne at jeg ikke ville at barna mine skulle treffe han før forholdet var seriøst. Eldstemann var på besøk der noen timer, da han kom tilbake sa han at han nå hadde møtt en ny bestefar...

Er problemet at barna har omgang med menne eller er problemet at de vil bli kalt bestefar? Eller kanskje begge deler...

Uansett, det er vanskelig å holde de unna ungene om du vil de skal ha kontakt med din mor. Men det er fullt mulig å kalle disse mennene med navn. Og gi beskjed til din mor og hennes loverboy at det er på den måten det skal gjøres. PUNKTUM!

Å si til barn at det ikke er sikkert de blir værende i familien så lenge gjør man bare ikke. Det skaper bare mer unødig utrygghet.

Problemet er at min mor mener hun har funnet den rette hver gang. Og da skal alle være en super happy familie. Og menna sklir rett inn i rollen som bestefedre. Mamma forventer at mine barn skal kalle menna for bestefar osv. Menna godtar det, og gjør som de får beskjed om..

Jeg har gitt beskjed hver gang, men hun vil ikke høre etter..

Derfor lurer ¨jeg på om noen har et godt råd. Hva kan jeg si til henne? Hvordan kan jeg løse dette. Synes ikke det er noe kjekt å fortelle barna mine at enda en bestefar forsvinner.... I tillegg slenger min mor høylytt dritt om de foran barna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...