Gå til innhold

Er jeg en prippen gammel kjærring, eller har jeg lov å bli litt forbannet?

Anbefalte innlegg

Mannen har nettopp hatt seg en kjøretur med en kompis som har kjøpt seg en tøff ungdomsbil med mye hester. Mannen sa de hadde vært oppe i 120-130 km i timen inne i en tunnel. Jævla tull i deres alder, i alles alder også.

Både han og kompisen nærmer seg 40 år, og vi har to små barn på under 2 1/2 år. Tenk om det hadde skjedd noe, at barna hadde blitt uten pappa. Toskeskap sier jeg bare!

Synes dere det er greit å få adrenalinkick på denne måten??

Fortsetter under...

Annonse

120-130 km i timen er i grunnen ikke så fort om dette var på en motorvei! Jeg kjører ofte i 120 km i timen selv på motorveier, og da følger jeg i grunnen bare trafikken. De som kjører i 90 er en langt større trafikkrisiko siden andre må bremse raskt opp og risikerer å lage kjedekolisjon. Så ikke bli forbannet på dem, det er helt vanlig! En skal jo selvfølgelig være mer oppmerksom i en tunell, men de fleste motorveituneller er breie og fine, og godt opplyst.

Det som hadde gjort meg sinna, var hvis mannen min kjørte som en tulling med farlige forbikjøringer, la seg helt opp i rompa på de foran og kjørte sikk sakk i veien. Og hadde det vært på en vanlig bygdevei i en mørk tunell hadde det vært noe helt annet.

Tydelig at de (eller i det minste kompisen) har kommet i 40 års krisa siden han har kjøpt denne bilen. regner ikke med at mannen din er ute og kjører med han hver dag, så trøst deg med at det gikk fint denne gangen.

Klart barna dine kan bli farløse av en far som kjører i trafikken, men det er så utrolig mye annet som kan skje. En kan punktere og kjøre i fjellveggen om en kjører i 80 også, eller kjøre av veien mens en skrur på radioen. En kan ikke gå rundt og bli hysteris for alt heller...

Signerer.

Det er så mye annet som også er farlig; det er i grunnen farlig å leve i seg selv, så om de har speedet opp og kjørt en bit i 120-130 km/t hadde ikke vært noe jeg hadde orket å heve øyenbrynene for.

120 km/t kjører jeg da selv, rett som det er, f.eks. på motorvei - da følger jeg jo bare trafikken.

Annonse

syns selv et er galskap. Men har selv en mann som liker å leke litt med farten når han er med kompiser eller alene. Tror det bare er noe som ligger hos noen mannfolk. Fart og spenning. Skjønner godt du reagerer. Hadde jeg også gjort. Men tror ikke det er noe som hjelper med å ver lang varig sint.

Skjønner at du blir forbanna - det er dine barns far.

Hvorvidt det utgjør noen reell fare har jeg ingen formening om, jeg har ikke engang lappen...men steike dumt er det å skryte av guttestreker til sin bekymrede fru, iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...