Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #26 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg husker ikke så godt, og det jeg husker er som i en tåke. Rett etterpå, han ble født 3.30, ble han lagt i åpen kuvøse der de sjekket han. Han hadde vært veldig stresset på slutten av fødselen. Han lå der i ti minutter ca (ser jeg av bildene), og jeg tror morkaka kom i løpet av denne tiden. Så ble han lagt på brystet mitt en liten stund, før de måtte ta han vekk da skadene på meg måtte undersøkes og sys. Dette tok ca en time tilsammen, var ferdig ca 5.00, og ble gjort på fødestua. De smertene kommer jeg aldri til å glemme, og jeg tenkte sikkert hundre ganger at "hvorfor sier alle at smertene blir borte når barnet kommer ut?!". Etter dette fikk jeg han på brystet, pappaen hadde hatt han i mellomtida, og der lå han en stund og prøvde die. Jeg vet ikke hvor lenge og jeg følte ikke så mye. Jeg syns han var utrolig pen, men følte meg ikke som mamman hans eller ble grepet av morskjærlighet. Jeg tenkte mest på hvor jævlig det var å føde, at det var en million ganger værre enn jeg hadde tenkt, og at smertene etterpå var helt umenneskelige. Jeg skulle så dusje, og holdt på å besvime, så det ble kattevask og over i seng på familierommet på føden. Husker veldig lite av dette og sovnet ganske raskt. Ble vekket ca 7.30 og kjørt i rullestol over på barsel. Husker lite derfra også,annet enn at jeg holdt på å besvime på do, og at mannen min reiste hjem for å sove litt. Han dro fra sykehuset ca 10.00. Følte ingenting rundt det, følte i det store og hele lite annet enn at kroppen min var kjørt gjennom en kjøttkvern. I løpet av den første dagen sendte jeg en del sms, prøvde sove, prøvde amme, fikk besøk av søstern på kvelden. Gravde ut bæsj av rompa den tredje dagen fordi jeg hadde sydd i endetarmen, og ikke visste hva jeg skulle gjøre når det bula ut av rompa, men ikke kom lenger.. Syns jeg hadde verdens vakreste baby ved siden av meg, men følte ingenting. Gikk heldigvis bra til slutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143438083-hva-skjer-i-timene-etter-f%C3%B8dsel/page/2/#findComment-143440152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå