Gå til innhold

Far overnatte etter fødsel

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte er det vanlig at far må betale for å overnatte etter at fødselen er over? Leste i en sånn bok på venterommet på St.Olav og der sto det 180 kr per natt inkl frokost. Skjønner jo at de må ta litt for maten men synes faktisk det er litt rart at det koster å overnatte..dette er vel noe de fleste gjør eller er det vanlig at han sover hjemme når vi bor i nærheten?? Skjønner jo at dette er verdt det osv når man har fått barnet sitt..men synes likevel ikke noe om det..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143438072-far-overnatte-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at det er tullete.. i og med at mor uansett må bo på rommet.. Men samtidig..det er jo snakk om hotell. (pasienthotellet) de fleste kommer på.. og det koster å bo på hotell. 180 kr natten inkl er da regnet som billig. De må vel få inn litt penger så det går rundt. Og 180 kr for frokosten bare er jo vanlig pris på mange hoteller...

Vi håper på å komme på pasienthotellet neste gang og betaler gjerne for at far skal ligge over i dobbelseng med meg og baby=) gleder meg..

Men havner vi på barsel (hvor jeg også tror far betaler noen kroner) så blir han nok å ligge hjem..ikke veldig behagelig den sovebenken de har for fedre på rommene der..

Når jeg var på føde observasjon tror jeg det var 240-250 eller noe slikt de skulle ha hvis far eller noen andre skulle overnatte, dette var også st. olavs. Da er det vel sikkert noe lignende på barsel? Synes heller de kunne tatt betalt for frokost da rommet blir brukt uansett. Men skjønner det er litt anderledes på pasienthotellet da, der har jeg aldri vært så vet ikke hvordan rommene er der. Men den benken på føde obs var ikke verdt det iallefall.

han har jo ikke noe behov for å være der av medisinske grunner slik som mor må. så jeg syns den symbolske summen på 180 kr er helt ok.

når jeg fødte så delte jeg rom sammen tre andre og da var det ikke tilatt for fedre og være der etter klokka 20.00 tror jeg.

Nei det er jo sant, men er det vanlig at noen da reiser hjem på kvelden og kommer på morgenen igjen? Jeg trodde at mor kanskje trenger at de er to de første nettene, at de kan hjelpe hverandre osv, men jeg har aldri født før så jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Er det forventet at far skal overnatte??

Tror begge deler er vanlig jeg..kommer an på paret og hva far vil..og hva mor vil...

I mitt tilfelle ville ikke far ligge over..og var generelt lite på sykehuset.. (vi er ikke sammen lengere..måtte bare slenge det på)

Pappan til det barnet jeg har i magen nå VIl ligge over og være der for oss på sykehuset..natt som dag.. Men som jeg har sagt til han..havner jeg på barsel så har jeg full forståelse for at han ikke vil ligge over..men da kan han jo dra når jeg skal sove og komme når han står opp..funker helt fint d for de som bor nærme.. (vi bor 10 min unna sykehuset)

Ellers kan jeg si at jeg syns det var helt ok å ligge alene med barnet..og følte jeg fikk 100% ro til å knytte meg til det.. (noe far også i de fleste tilfeller har lyst til) Vi slappa av med amming.. og det var godt og stille.. og var det noe jeg trengte så ringte jeg jo bare på til jordmor..

Det hadde vært annerledes om jeg lå på hotellet tror jeg..da hadde jeg nok følt meg alene.. der må man vel hente mat osv selv..ikke like lett bestandig.. på barsel fikk jeg alt servert.. (var svak pga blodtapet)

Men tror ikke det er FORVENTET at far skal ligge over.. opp til hver enkelt som sagt=) Men mor kan jo forvente d! =)

Annonse

Det han betaler for er jo ikke bare mat og drikke, men også rengjøring av det han har brukt. Det blir jo ekstra rengjøring av seng og sengetøy. Egentlig en ok pris med tanke på ar alternativet for mange fedre er hotell i byen. Det som plaget meg mest der jeg fødte, var at det var så sinnsykt dyrt for parkering.

jeg hadde veldig mye besøk. ikke bare av far men av hele slekten hans og min og venner. tror det var nesten 30 stykker som kom på besøk de to dagene jeg var der. på barsel finnes det et rom der man kan ta i mot besøk utenfor besøkstiden. jeg var mer der en på mitt eget rom.

noen føler seg trygge sammen mange, andre føler seg trygges sammen far og baby. noen alene.

gjør det som føles riktig der og da

Hos oss fikk far overnatte på sykehuset etter fødsel uten ekstra kostnader. Tror det kommer an på hvert enkelt sykehus hva som passer. Vi fikk beskjed om at han kunne overnatte så lenge det ikke var noen andre som måtte bo på rommet sammen med meg og trengte plassen. Men det var ikke noe problem for de på sykehuset at han var sammen med meg og den lille :) Vi flyttet ikke over til pasienthotell etter fødsel.

På hotell st.olav må far betale 250 kr for frokost og overnatting..Grunnen til at far må betale er fordi han ikke er inlagt på st. olav å er dermed ikke pasient å må betale som gjest( han betaler ikke like mye som annen gjest)..

Far må jo betale om mor bor på barsel ved sykhuset også..

mvh

hotellansatt ved hotell st.olav

Annonse

18.02. I Fredrikstad koster det penger for far å overnatte. Ved utreise får man utdelt et ark hvor far skal skrive hvor mange netter han har overnattet, så sender sykehuset regning i posten etterpå. Hvis dere ikke fikk det har det nok bare skjedd en forglemmelse.

Min mann betalte for alle de 6 nettene han var der sammen med meg på barsel på sykehuset i Fredrikstad. (Langt opphold på grunn av komplikasjoner i etterkant av fødsel.)

Heldige som har muligheten. Her fødte jeg kl. 2 om natta og far måtte sove i stressless med helsepledd over seg. Han frøs og hytret hele natten. Ble kastet på dør så snart det var morgen. Babyen måtte være på intensiv lagt borte fra barsel som jeg var innlagt ved. Hadde vært deilig å hatt far tilstedet og skulle gladelig betalt den lille summen for å ha han som støtte. Pasienthotellet var fullt.

Litt forskjell fra sted til sted skjønner jeg..

Synes også det begynner å bli dyrt hvis man trenger å være på sykehus en tid..kan det virkelig sammenlignes med vanlig hotell? Ja skjønner det med frokost og vask av sengeklær, men når det ikke benyttes et ekstra rom for far og det likevel ikke skal være flere innlagte enn mor på det samme rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...