Gå til innhold

Nattsvetting- andre som plages med det?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste mnd begynt å svette om natten. Selv om det er svalt i rommet og jeg ikke kjenner meg varm svetter jeg veldig i nakke spesielt når jeg sover. Jeg har aldri vært en person som har svettet mye og lurer på om det er andre som har det slik? Er ekkelt å våkne opp helt bløt i nakke og delvis resten av kroppen.

Går på cerazette men kan ikke finne ut at det gir økt svette. Har også prøvd å klippe håret (har tykt hår) slik at det ikke ligger i veien og byttet pute.

Kjenner meg også delvis ekstremt trett og enerigløs men dette skyldes vel lite søvn pga baby på 5,5 mnd som er oppe 3x på natten delvis:)

Fortsetter under...

Jeg jobber som akupunktør og behandler stadig vekk folk for nattesvette, så det kan også være en ufarlig ubalanse i kroppen som lett kan hjelpes med akupunktur. Heller ikke uvanlig etter en fødsel.

Jeg får selv problemer med nattesvette hvis jeg stresser for mye og gjerne har en del bekymringer, hvis jeg i tillegg sover lite er jeg nesten garantert å få det.

Jeg er enig i at man alltid skal ta en sjekk hos lege med plager som ikke går over! Be legen om utvidede blodprøver for å sjekke om du er blitt lav på enkelte vitaminer, mineraler og lignende, og få tatt hormonstatus. Men siden du fødte for under et halvt år siden og har lite søvn er det all grunn til å tro at dette bare er en ubalanse, så ikke bekymre deg unødvendig :) Bestill en akupunkturtime også, det bruker ofte å bedres på 1-2 behandlinger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...