termin 11.august 2011 Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Noen som vet om de tilbyr lystgass på UUS ut hele august mnd? Har jo stått i media at de har tenkt å slutte med denne smertelindringen til høsten 2011, men hva defineres egentlig som høsten? Noen som har undersøkt dette nærmere?
Cruella De Vil Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Hei, på Riksen har de lystgass ut august, dvs. de slutter i september. Jeg vil tro Ullevål har det samme? Jeg ville ringt fødeavdelingen og spurt dem, jeg, det er jo greit å vite hva man går til... Jeg synes forresten det er veldig dumt at de slutter med lystgass, da er det liksom bare epidural igjen som smertelindrende alternativ, da... (Og de som vil anbefale varm dusj, akupunktur eller omslag i stedet, kan gå og ta seg en varm dusj selv, hehe. )
Baby.i.august Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Hvorfor i all verden skal de slutte med det? Er jo kjempemange som har god effekt av det og slipper epidural. Gjelder det bare Ullevål eller andre sykehus også?
tertilus Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Jeg skulle gjerne vite hva de evt. kan tilby i stedet for lystgass. Er jo milevis mellom lystgass og epidural! Og jeg ønsker ikke noen "alternative" former for smertlindring. De skal slutte både på Ullevål og Rikshospitalet fordi avsuget er for dårlig. Det er er ikke bra for de ansatte å puste inn gassen. Kan bla. resultere i spontanaborter for evt. gravide ansatte. Er i hvert fall det jeg har hørt.
Baby.i.august Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Ja, jeg googlet litt rundt det, og leste det samme som deg. Det må da være mye mer økonomisk for sykehuset (og bedre for oss fødende) å installere bra nok ventillasjon, enn å måtte ansette flere anestesisykepleiere pga økt bruk av epidural? I den ene artikkelen jeg leste, uttalte hun ene at det viktigste for fødselen var trygge, flinke jordmødre...vet ikke helt jeg, fra forrige fødsel husker jeg nå den trygge, gode lystgassmasken min mye bedre enn jordmoren...
Cruella De Vil Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Det triste er at Rikshospitalet er et ganske nytt bygg, hvorfor installerte de ikke bedre lufting på fødeavdelingen der når det ble bygget?!? Det har jo vært en kjent problemstilling lenge at lystgass kan være farlig for jm...
Light of my life Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Enig med minni75! Akupunktur og varm dusj lissom.... Syntes det er helt uholdbart at de kan kutte dette tilbudet uten å ha et ordentelig alternativ på plass! Skal føde i slutten av sept, så alt håper nok ute for min del
termin 11.august 2011 Skrevet 1. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2011 Snakket med noen på føden på UUS idag. Det er lystgass til de som vil bruke det ut august mnd. Hurra!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå