Gå til innhold

Moren til en i bhg til barnet meldte i dag og spurte om barnet hennes kunne komme til mitt barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, når det gjelder små barn synes jeg det er dårlig gjort. 2-3 åringen må gjerne komme på besøk MED mor/far, men jeg har så lite energi selv etter å ha vært på jobb at det ikke føles greit å være barnevakt. Nå begynner de eldste barna å bli litt større, 5 og 7 åringenes venner kan komme som de vil, de leker godt sammen og selv om jeg holder øye med dem føler jeg meg ikke som en barnevakt.

DETTE ER FREKT!

Er jeg den eneste som tenker slik? Kanskje fordi jeg har blitt utnyttet av det selv.

Fikk selv en slik melding av en "barnehagemor". Vi sa ja første gang, men da fikk vi 5 sms i to uker etter om ikke barnet kunne komme enda en gang. Hva med å invitere hjem selv også?

Jeg fikk helt klart en følelse av at hun trengte barnevakt. Jeg er helt for å hjelpe hverandre, men jeg har flere barn selv som trenger meg.

Tror det kommer mye på barnets alder jeg da. Denne gutten var eldre enn min 4-åring, og de har aldri vært lekekamerater. Hele greia ble helt feil.

Vil man at ens barn skal leke med noen så inviterer man hjem første gangen!

Annonse

Nå om dagen er alt frekk...uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det frekk. Herregud!!!

Gjør som hun ene over her skrev. Ikke vrir dette til noe negativ.

Sønnen min spør stadig om han kan drar bort til skolekompisene sine. Dem bor ganske spredt. Har fått mange tlf. fra foreldrer som spør om ikke barna deres kan komme over en tur. Jeg syns det bare er koselig hvis jeg ikke er opptatt. Ikke frekk i det hele tatt.

Tåler vi virkelig så lite om dagen? At det anses å være frekk hvis et barn spør om å komme hjem til deg på besøk???

Nei, men det oppleves som frekt når det er første gang.

Ringer du på til en nabo du knapt kjenner og spør; " Hei du, kan jeg komme inn til deg?"

Nei du inviterer først, eller venter til du blir invitert bort.

Er noe helt annent når man er blitt kjent, eller om du er venninne med barnets mor.

I min omgangskrets er det i hvertfall helt normalt å spørre om det passer at vedkommende kan komme en tur på besøk. Jeg syns ikke det er frekt. Det som derimot er litt "frekkt" er å møte opp på døren uten å ha gitt beskjed først. Før i tiden var jo dette helt normalt, men jeg setter i hvertfall stor pris på om noen sender på en melding før de kommer :-)

Hos oss er det også vanlig. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor Hi syns dette er frekk. Jeg er bare glad for at jeg fikk sjansen til å bli ordentlig kjent med barna og foreldrene i bhg.

Kan ikke skjønne at dette skal være frekt! Barna har jo egne ønsker om hvem de vil være sammen med på fritiden. Og da er det jo ikke galt at vi foreldre formidler det videre. Sønnen min maser nesten hver dag om å besøke noen eller at noen kan få besøke han, så noen ganger sender jeg sms og spør om han kan komme på besøk eller om kameraten vil komme til han. Og får også sms fra andre foreldre, synes det er kjempefint! Barna er jo sosiale vesen og ikke alle som har lekelamerater i nabolaget.

Annonse

Jeg er faktisk enig med HI. jeg synes det er slitt snodig og småfrekt å invitere barna sine bort til andre framfor å invitere barn hjem til seg selv.

Når det er snakk om at foreldrene arrangerer besøk for barna sine, så regner jeg med at de er så små at de ikke går på besøk til hverandre selv (altså at de ikke går til kompisen borti gata og ringer på å spør om kompisen vil kommer ut å leke etc).

Vi inviterer ofte barn hit for å leke, og andre foreldre inviterer våre barn bort til seg. Men jeg ville ikke ringt noen av foreldrene i barnehagen (som vi ikke har privat omgang med selv) for å spørre om min 3-åring kunne reise bort på besøk. Å ha en 3-4-åring på besøk vil jo faktisk si at man må passe barnet. Når barna er så store at de er alene ute i gata og selv går på besøk til hverandre, er det selvfølgelig annerledes......

Kanskje jeg skjønner HI godt fordi vi opplever at et par foreldrepar i barnehagen til stadighet inviterer barna sine på besøk til oss framfor å invitere barna hjem til seg. Og da fungerer vi jo faktisk som barnevakter egentlig. Trengte de barnevakt, så kunne de jo heller spurt om det......

Skjønner faktisk hva du mener jeg Hi!

Jeg sier ikke noe på at andre barn spør om å komme hit, men når mine barn spør meg om de kan ringe til en venn og spørre om de sove der feks, så sier jeg at vi ikke spør om det, men at vi kan spørre om de vil komme til oss:)

Det gjør jeg for å lære barna mine at det er normal høflighet...

Kanskje jeg som er rar? :)

Kan ikke skjønne hva som var frekt med det? Helt normalt spør du meg! Hva om hennes barn spurte om h*n kunne besøke ditt barn.. Merker å skrive innlegg over noe sånt!

Hvis mitt barn hadde spurt om å få reise på besøk til noen (reise i den forstand at vi må kjøre/følge eller han må bli passet på av disse foreldrene) så hadde jeg vel sagt noe sånt som at "nei, det kan vi ikke spørre om, men vi kan heller spørre om x vil komme hit på besøk".

HI her.

Barna er så små at de må ha tilsyn. Så hadde jeg vært henne eller at barnet mitt ville til henne hadde jeg sagt at hun kan komme her. Jeg hadde ikke invitert mitt barn til andre. Er det virkelig så rart å reagere litt på?

Klart det er koselig at ungene leker samme og det er bare et spm. Hadde det passet hadde jeg sagt ja og, men ville bare høre om andre synes det var litt frekt. For det synes egentlig jeg. Hadde ikke gjort det selv.

I min krets (og i mitt hode:)) er det ikke normalt å invitere barnet sitt bort så lenge barna er så små at de trenger tilsyn/pass. Når barna er så store at de ikke lenger trenger tilsyn, så ser jeg derimot ikke helt problemet. men når det er sagt, så ordner vel barna dette selv når de er så store.....

Å invitere bort en 2-3 åring ville ikke jeg gjort! Spurte barnet mitt om å få leke med den 3-årige barnehagevenninna, så hadde vi invitert henne hjem til oss framfor å spørre om barnet mitt kunne komme på besøk dit:)

Vet du om barnet ditt kan ha spurt om dette barnet vil være hos seg? Mange barn lager planer i bhg, oftest begynner det med "vil du være med meg hjem i dag?". Når barna blir hentet kan dette fort glemmes og barna glemmer å spørre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...