Gå til innhold

Moren til en i bhg til barnet meldte i dag og spurte om barnet hennes kunne komme til mitt barn

Anbefalte innlegg

Synes dere det er frekt? Barnet mitt er med dette barnet, men istedenfor og spørre om mitt barn kunne komme til de så spurte hun om hennes kunne komme til oss. Jeg hadde ikke gjort det. Hadde kunne spurt om barnet kunne komt til oss, men ikke bedt mitt barn til de. Hva synes dere? Jeg skal på jobb og skrev at det ikke passet i dag. Er ikke første gangen heller.

Fortsetter under...

Kan jo være mange grunner til dette da.. kanskje barnet hennes ville ut en tur.. og ville besøke barnet ditt?

Nei jeg syns ikke det er frekt.. hadde vært helt greit om noen spurte meg om dette..,men det er lov å si nei! =)

Er ikke noe problem i den forstan. Kjekt at barna kan være med hverandre, men er det jeg som tenker at de skal få det ville jeg bedt de til meg og ikke til de. Jeg synes det er litt rart ihvertfall. Tenker litt at det er som barnevakt da ja.

HI

Annonse

Kan være mange grunner til det. Kanksje hun trenger barnevakt? Kanskje hun f.eks vet at ditt barn ikke er så glad i besøke andre? Kanskje hennes barn trenger "trening" i å besøke andre? Kanskje barnet ditt bruker å si til moren ved henting/levering at h*n vil ha besøk av barnet?

Har selv en 4-åring som ikke er fortrolig med å besøke hvem som helst når ikke jeg er med. I tillegg er han en populær kar og hver dag er det noen som maser om å få komme på besøk. Bruker si at de bare må ringe og det gjør foreldrene ofte. Om jeg blir brukt som barnevakt er likegyldig for meg. Barnet mitt setter jo pris på besøkene så da er jeg også fornøyd. Se også på det som positivt; jeg hadde ikke sendt mitt barn til hvem som helst;)

Skjønner ikke at det går an gjøre noe slikt til noe negativt.

Hva jeg synes? Jeg synes DU er merkelig! Så om et nabobarn ringer på døren og spør om å få leke med barna dine så sier du nei fordi det kan bety at foreldrene velger slappe av i denne tiden? Forskjellen er nemlig at barnet som ønsket besøke deg nå kanskje må kjøres.

Kan ikke se hva som skulle vær frekt med dette.... Har gjort det flere ganger selv om barna vil besøke venner. Og her kommer ofte andre sine barn, etter en mld eller tlf om at de vil leke med mine barn.

Synes ikke det er frekt i det hele tatt, ser ikke problemet en gang. jobber selv i bhg og det er ofte at barna planlegger der at den og den skal komme på besøk senere på kvelden, og da er det naturlig at foreldrene ringer å hører om det er greit. Hadde de bare møtt opp og forlanget at barnet skulle komme på besøk hadde det vært noe helt annet. jeg ringer nå ofte å innviterer meg selv til venner, kan ikke barna også gjøre det da?

Nei, det er ikke frekt. Var det ikke et spørsmål om barna skulle leke sammen? Er ikke det bare koselig??

Noen ganger tolker dere damer alt mellom himmel og jord altså.

Barnevakt? hvorfor "mistenke" det??

Hadde vært sjeleglad om noen hadde send en sms til meg og spurt om barna kunne leke sammen, gjerne hos oss. 4 åringen kjeder seg her hjemme til tider.

Jeg tok han med en dag og kjørte hjem til en kompis fra bhg. Vi ringte på og spurte om han kunne leke. Det ville han gjerne, og familien skulle bare være hjemme.

Oooooooooi så frekk jeg var.

Annonse

Jeg er enig med mange her...jeg ser ikke problemet at dette skal være frekt at hun spør om barnet hennes kan komme til ditt?

Kan ære at barnet selv ville ut... Men så lurer jeg på en ting, Har du spurt henne om barnet ditt kan besøke hennes? (Så lenge barnet ditt ønsker da). Kan være at hun også vil si ja? :)

Jeg synes det er helt reit, og faktisk veldig hyggelig, når noen ringer å spør om slikt. Om det ikke passer regner jeg med at det er greit, men som regel er jo enten jeg eller mannen min hjemme med ungene etter barnehagen uansett.

Jeg syns det er like greit om spørsmålet skyldes at foreldrene er i beit for barnevakt noen timer også. Det er jo bare fint å kunne stille opp om noen trenger det. Vi har ofte unger her eller våre unger er på besøk hos andre. Som regel ringer jeg og spør om ungene kan komme til oss, men noen ganger passer det dårlig for oss eller ungene kan ha et ønske om å dra til den andre den dagen. Da spør jeg om det passer. Jeg regner da med at folk kan si "nei" om det ikke passer den dagen.

I mine øyne et nøytralt spørsmål, som enten besvares med ja eller nei.

Om dette er et barn barnet ditt trives sammen med, er ja det beste svaret, med mindre det passer dårlig...

Kan det være at du ser andre basert på deg selv? At om du hadde spurt om ungen din kunne kommet til henne så hadde det betydd at du ville ha noen timer barnefri?! Du vet, ikke alle tenker sånn.

Ikke automatisk tenk negativt om situasjoner rundt deg, kan jo hende du til slutt går i veien for at ungen din får noen å leke med om dagen.

Si ja neste gang og lag en avtale om neste gang og at de da kan være hos den andre om det er mulig for den andre mammaen.

(Du vet, det kan jo hende at det er ting i hjemmet som gjør at hun ikke føler for å ta inn flere unger der, oppussing osv., men ikke tenkt stygt om folk med en gang).

Jeg er enig med de fleste her. Det er et helt greit spørsmål, men det er noen foreldre som utnytter folk grovt. En gang var det en som spurte om jentene våre kunne treffes og leke på en planleggingsdag slik at de ikke kjedet seg. Det var jo greit. Om kvelden kom en melding. Der sto det "Du kan hente xxx kl 07.30. Jeg henter henne etter jobb ca kl. 17.30." Da drar du det alt for langt. Samme fammilie har gjort tilsvarende ting mange ganger.

Om ditt problem er at ungene evt skulle være hos dere i stedet for hjemme hos det andre barnet, så få du si det da. I stedet for å irritere deg og finne på unnskydninger.

Skjønner hva du tenker (tror jeg). Men jeg synes slikt er litt kosleig jeg.

Selvfølgelig så er det ikke slik at det alltid er vi som skal ha med andres barn hjem - selv om det er det vi liker best. Det må jo "deles" litt på.

Her i gata "avlaster vi" ggjerne hverandre om noen skal et lite ærend i byen eller liknende.

Jeg ser heller ikke problemet. Det er veldig vanlig. Har selv en datter som spør om jeg kan ringe til den og den å høre om ho kan komme på besøk. Og det går self andre veien. Må ikke tenke at folk skal utnytte deg på noen måter. Det er bare sånn det er. Frekt er det ihvertfall ikke:)

Jeg inviterer ikke barnet mitt hjem til andre. Sikkert midt i middagstiden også.

Jeg inviterer ikke meg selv heller til noen.

Jeg inviterer barnet hjem til meg, og satser på at det vil gå begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...