Gå til innhold

Verste jeg har sett, var i badebasseng i går, gutt på 13 år i garderoben sammens med moren:(

Anbefalte innlegg

Så flere andre damer reagere og de gikk i tur og orden på wc og skiftet om.

Gutten så heller ikke ut som han hadde noen psykisk utviklingshemming eller fysisk slik jeg kunne se. Hørte flere klage når de var ferdige med omkledningen til badevaktene.

Fortsetter under...

Hadde klagd jeg også. En gutt i tenårene har ingenting i damegarderoben å gjøre. kanskje på tide at mor lærer gutten å bli litt mer selvstendig og lærer ham å vaske seg selv?

Makan altså!

Da hadde jeg også reagert ja. har muligens spurt mor om hvorfor gutten var med inn i damegarderoben jeg så jeg har fått en grunn for at han var dær. vsit det ikke har vært noen grunn har jeg sakt ifra til vaktene så gutten har byttet garderobe.

Har selv 13åring og han hadde aldri i verden vært med meg i damegarderoben. Kan tenkes at gutten hadde hendikap eller mentale problemer som ikke synes utenpå.

En jeg kjenner har en sønn rundt den alderen som ved første øyekast både ser og kan virke helt normal, mens gutten faktisk er svært autistisk og mer på nivå mentalt med en 5-6åring.

Men, de burde ha benyttet familie garderobe, eventuelt handikap garderobe hvis det fantes.

Det kan være grunner som ikke er synlige. Men jeg ville nå likevel sagt ifra til en av badevaktene eller vedkommende i resepsjonen, i tilfelle det ikke var noen skjellig grunn.

Hadde nok reagert jeg også, men jeg samtidig kunne jeg godt vist frem hengemagen -og puppene mine samt alle strekkmerkene mine, så kanskje han (i motsetning til de fleste andre tenåringsguter) får et realistisk bilde av hvordan en kvinnekropp egentlig ser ut uten photoshop...

Annonse

Mulig han var autist eller noe lignende, men da skulle de ha benyttet seg av handikapgarderoben. Upassende å ta med en 13-åringen inn i damegarderoben, diagnose eller ei.

Jeg bare lurer...du VET at han er 13 år, antar at han er helt "normal", men snakket ikke med dem?

Som mor til tenåringer kan jeg love deg at en 13 år gammel gutt, uten spesielle behov, hadde aldri vurdert å bli med moren sin inn i damegarderoben. Så enten var dette en gutt som var mye yngre, men som du antar at var ca. 13, eller så var dette et barn som trenger hjelp i en garderobesituasjon.

Jeg har selv en sønn som er 17, ser helt "normal" ut, men fungerer på nivå med en 11-12 åring.

Ikke alle badebasseng har familie/ handikapgarderobe, forresten.

De har som regel garderober som ansatte bruker, og som de da kan få bruke hvis de får spørsmål. Har selv en handikappet lillebror, og når jeg tar han med steder, finner jeg alltid en løsning. Hadde aldri dratt han med meg inn i damegarderoben, for å si det sånn.

Hadde ikke reagert på egne vegne, men jenter i samme alder bør slippe dette.

Man har 3 valg i denne situasjonen:

1. Benytte ansatt/handicap/familiegarderobe

2. Sende far eller en annen mann med gutten i herregarderobe

3. Finne en annen aktivitet

Og dette gjelder uansett evt diagnose når gutten er begynt på skolen..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...